Page 121 - KobiEfor_Agustos_2020
P. 121
UZMAN
Pandemi Döneminde Çalışan İletişimi
irketler çalışanlarına ekono- destekleyici tutum ve kapsayıcı bakış
fi mik faydalar, kariyer ve geli- açısı ile yaklaşmalıdırlar.
şim olanakları sunmanın hari-
Yaşanılan her değişim sırası ile şok-
cinde aynı zamanda çalışanla- reddetme-öfkelenme-depresyon-
rının sağlık ve zindeliklerinden de kabul etme ve entegrasyon şeklinde
sorumlular. Sağlık deyince sadece ilerler. Koronavirüs salgını dolayısıy-
bedensel değil, zihinsel ve ruhsal la yaşanılan bu çalışma sistemi deği-
Kadri Demir boyutları da önemlidir. şiminin çalışanlara etkisinin benzeri
kadri.demir@poldy.com.tr Normalleşme sürecinde işyerinde şekilde gelişeceğini düşünerek ilk
çalışanlar için iş sağlığı kuralları ve dört basamağı en hızlı şekilde geç-
işyerindeki uygulamalarına uyum meleri adına şirketler önlem almalı,
süreci en önemli konuların başında iletişimlerini güçlendirmeli ve çalı-
Yaşanılan her
değişim sırası ile gelmektedir. Çalışanların sağlıkları şanlarının yanında olduğunu hisset-
şok-reddetme- ile ilgili endişelerinin artması, hatta tirmelidir.
bazılarında bunun paniğe dönüşmesi
öfkelenme- çalışanlarda demotivasyon yarat-
depresyon-kabul makta ve kendilerinden endişe duy-
etme ve malarına yol açmaktadır.
entegrasyon Bu nedenle işyerlerindeki hijyenik
şeklinde ilerler. koşullar, iş seyahatlerinin yoğun ol-
Koronavirüs salgını duğu mesleklerde buna orantılı ola-
dolayısıyla rak artan riskler, salgın hastalık gibi
yaşanılan durumlarda şirketlerin çalışanlarını
bu çalışma sistemi koruma ve destekleme adına aldık-
değişiminin ları önlemler ile aksiyonların yeterli- Entegrasyon öncesi süreci en olumlu
çalışanlara liği bundan böyle çok daha fazla şekilde atlatabilen çalışanlara sahip
etkisinin benzeri mercek altında olacak konular ola- şirketler belki de ayakta kalabilecek
rak yer almaktadır.
ve devamlılığını koruyabilecektir. Ça-
şekilde gelişeceğini Çalışanların işyerlerinde çalışırken lışanların motivasyonunun yüksek tu-
düşünerek ilk dört sosyal mesafeye uygun çalışmaları, tulabilmesi adına da ‘İnsan Kaynakla-
basamağı en hızlı ofis giriş ve çıkışlarda ateşlerinin öl- rı Birimleri’ne her zamankinden daha
şekilde geçmeleri çülmesi ve işyeri ortamının düzenli da büyük görev düşmektedir.
adına şirketler olarak dezenfekte edilmesi çalışan- Çalışanlardan veya çalışanların te-
önlem almalı, lar için önemlilik arz edecektir. Şir- mas halinde bulunduğu kişilerde
iletişimlerini ketler ulaşım konusunda servis veya testi pozitif çıkan kişiler olabilecek-
güçlendirmeli ve araç imkânı yok ise toplu taşıma ile tir. Bu gibi durumlarda insan kay-
çalışanlarının işyerine gidip gelmekte ayrıca çalı- nakları kurum içinde bu çalışanın
yanında olduğunu şanların sokağa çıkmalarında tedir- izolasyonunu sağlamakla birlikte di-
hissettirmelidir. ginlik yaratmaktadır. ğer çalışanların morallerini bozma-
Entegrasyon öncesi Bu tür dönemlerde şirketlerin çalı- yarak hastalık sürecini yönetmek gi-
şanlarına nasıl ve ne kadar destek
bi önemli bir rolü de üstlenecektir.
süreci en olumlu olabilecekleri; onların yaşayacakları Pozitif olan çalışanın bağlı olduğu
şekilde atlatabilen deneyime ve motivasyonlarına bir bölümden başlayarak mevcut çalı-
çalışanlara sahip hayli etki edecektir. Bu tarz olağa- şanlara hastalık buluşma riskine
şirketler belki de nüstü durumlarda kurumlar çalı- karşı test yaptırmak önemli olacak-
ayakta kalabilecek şanlarının morallerini yüksek tuta- tır. Aksiyonlar ve alınan önlemler
ve devamlılığını bilme, onlara psikolojik destek sun- şeffaf ve tüm çalışanları bilgilendir-
koruyabilecektir. ma ve onların deneyimlerini en iyi me yönünde olması istenilen iletişim
hale getirebilme konularında elle- şekli olmalıdır.
rinden gelenin en iyisini yapmalılar- En kısa sürede normalleşme süreci-
dır. Çalışanlarına günümüzün “sos- ne tam geçmek dileklerimle sağlıklı
yal” şirketleri, bir işverenden öte bu günler diliyorum.
A€ustos 2020 KobiEfor 121