Page 121 - KobiEfor_Agustos_2020
P. 121

UZMAN


                                     Pandemi Döneminde Çalışan İletişimi


                                          irketler çalışanlarına ekono-  destekleyici tutum ve kapsayıcı bakış
                                    fi     mik faydalar, kariyer ve geli-  açısı ile yaklaşmalıdırlar.
                                          şim olanakları sunmanın hari-
                                                                        Yaşanılan her değişim sırası ile şok-
                                          cinde aynı zamanda çalışanla-  reddetme-öfkelenme-depresyon-
                                     rının sağlık ve zindeliklerinden de  kabul etme ve entegrasyon şeklinde
                                     sorumlular. Sağlık deyince sadece  ilerler. Koronavirüs salgını dolayısıy-
                                     bedensel değil, zihinsel ve ruhsal  la yaşanılan bu çalışma sistemi deği-
           Kadri Demir               boyutları da önemlidir.            şiminin çalışanlara etkisinin benzeri
           kadri.demir@poldy.com.tr  Normalleşme sürecinde işyerinde    şekilde gelişeceğini düşünerek ilk
                                     çalışanlar için iş sağlığı kuralları ve  dört basamağı en hızlı şekilde geç-
                                     işyerindeki uygulamalarına uyum    meleri adına şirketler önlem almalı,
                                     süreci en önemli konuların başında  iletişimlerini güçlendirmeli ve çalı-
           Yaşanılan her
           değişim sırası ile        gelmektedir. Çalışanların sağlıkları  şanlarının yanında olduğunu hisset-
           şok-reddetme-             ile ilgili endişelerinin artması, hatta  tirmelidir.
                                     bazılarında bunun paniğe dönüşmesi
           öfkelenme-                çalışanlarda demotivasyon yarat-
           depresyon-kabul           makta ve kendilerinden endişe duy-
           etme ve                   malarına yol açmaktadır.
           entegrasyon               Bu nedenle işyerlerindeki hijyenik
           şeklinde ilerler.         koşullar, iş seyahatlerinin yoğun ol-
           Koronavirüs salgını       duğu mesleklerde buna orantılı ola-
           dolayısıyla               rak artan riskler, salgın hastalık gibi
           yaşanılan                 durumlarda şirketlerin çalışanlarını
           bu çalışma sistemi        koruma ve destekleme adına aldık-
           değişiminin               ları önlemler ile aksiyonların yeterli-  Entegrasyon öncesi süreci en olumlu
           çalışanlara               liği bundan böyle çok daha fazla   şekilde atlatabilen çalışanlara sahip
           etkisinin benzeri         mercek altında olacak konular ola-  şirketler belki de ayakta kalabilecek
                                     rak yer almaktadır.
                                                                        ve devamlılığını koruyabilecektir. Ça-
           şekilde gelişeceğini      Çalışanların işyerlerinde çalışırken  lışanların motivasyonunun yüksek tu-
           düşünerek ilk dört        sosyal mesafeye uygun çalışmaları,  tulabilmesi adına da ‘İnsan Kaynakla-
           basamağı en hızlı         ofis giriş ve çıkışlarda ateşlerinin öl-  rı Birimleri’ne her zamankinden daha
           şekilde geçmeleri         çülmesi ve işyeri ortamının düzenli  da büyük görev düşmektedir.
           adına şirketler           olarak dezenfekte edilmesi çalışan-  Çalışanlardan veya çalışanların te-
           önlem almalı,             lar için önemlilik arz edecektir. Şir-  mas halinde bulunduğu kişilerde
           iletişimlerini            ketler ulaşım konusunda servis veya  testi pozitif çıkan kişiler olabilecek-
           güçlendirmeli ve          araç imkânı yok ise toplu taşıma ile  tir. Bu gibi durumlarda insan kay-
           çalışanlarının            işyerine gidip gelmekte ayrıca çalı-  nakları kurum içinde bu çalışanın
           yanında olduğunu          şanların sokağa çıkmalarında tedir-  izolasyonunu sağlamakla birlikte di-
           hissettirmelidir.         ginlik yaratmaktadır.              ğer çalışanların morallerini bozma-
           Entegrasyon öncesi        Bu tür dönemlerde şirketlerin çalı-  yarak hastalık sürecini yönetmek gi-
                                     şanlarına nasıl ve ne kadar destek
                                                                        bi önemli bir rolü de üstlenecektir.
           süreci en olumlu          olabilecekleri; onların yaşayacakları  Pozitif olan çalışanın bağlı olduğu
           şekilde atlatabilen       deneyime ve motivasyonlarına bir   bölümden başlayarak mevcut çalı-
           çalışanlara sahip         hayli etki edecektir. Bu tarz olağa-  şanlara hastalık buluşma riskine
           şirketler belki de        nüstü durumlarda kurumlar çalı-    karşı test yaptırmak önemli olacak-
           ayakta kalabilecek        şanlarının morallerini yüksek tuta-  tır. Aksiyonlar ve alınan önlemler
           ve devamlılığını          bilme, onlara psikolojik destek sun-  şeffaf ve tüm çalışanları bilgilendir-
           koruyabilecektir.         ma ve onların deneyimlerini en iyi  me yönünde olması istenilen iletişim
                                     hale getirebilme konularında elle-  şekli olmalıdır.
                                     rinden gelenin en iyisini yapmalılar-  En kısa sürede normalleşme süreci-
                                     dır. Çalışanlarına günümüzün “sos-  ne tam geçmek dileklerimle sağlıklı
                                     yal” şirketleri, bir işverenden öte bu  günler diliyorum.

                                                                                    A€ustos 2020 KobiEfor 121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125