Page 104 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 104

REEL SEKTÖR




           MOSFED’in araştırmasından                      SAP Müşteri Deneyim Yönetimi
           dijitalleşme çıktı                             e-Zirvesi gerçekleştirildi

             Türkiye geneline yayılan üretim tesislerinde ta-  SAP tarafından, ‘’Dijital Çağda Yeniden Doğmak”
           sarlanan mobilyaların yüzde 42’si ihraç ediliyor.  ana temasıyla düzenlenen SAP Müşteri Deneyim
           Hammadde ve işçiliği ile yüzde 90 oranında yerli  Yönetimi e-Zirvesi’nde pandemi süreci ile birlikte
           ve milli olan Türk mobilya sektörü, bu özelliklerin-  teknolojinin yeni dönemdeki etkileri değerlendirildi.
           den ötürü dünyanın 12. büyük ihracatçısı, 13. bü-  Zirvenin ilk bölümünde Müşteri Deneyimi Kanaat
           yük üreticisi olarak tanımlanıyor.             Önderi, Yazar ve Girişimci
             Mobilya Dernekleri Federasyonu’nun (MOS-     Steven Van Belleghem, SAP
           FED), Kovid-19 sonrası sektörün yönelimlerini  Türkiye Genel Müdürü Uğur
           görmek için yaptığı araştırmaya göre katılımcıla-  Candan, Sabancı Holding
           rın yüzde 43’ü satış, yüzde 40’ı ise pazarlama sü-  Sanayi Grup Başkanı ve Bri-
           reçlerinde dijitalleşmeye gidilmesinin son derece  sa CEO'su Cevdet Alemdar
           önemli olacağını düşünürken satış ve pazarlama  ve Qualtrics Kıdemli Müşteri Deneyimi Bilim İnsanı
           tarafında dijital alt yapı                     Nan Russell konuşmalarıyla müşteri deneyiminin
           çalışmalarına başladığı-                       dününü, bugününü ve yarınını değerlendirildi.
           nı söyleyenlerin toplam                           Steven Van Belleghem, “Bu dönemde ve gele-
           oranı yüzde 73 olarak                          cekte kurum amaçlarını müşteri amaçları doğrul-
           gerçekleşti.                                   tusunda değiştiren markalar kazanacak; müşteri-
             Araştırmanın bir diğer çıktısı ise pandemi kri-  leri ve çalışanları ile duygusal bağ kuran şirketler
           zi ile başa çıkmak için izlenen stratejilere ilişkin-  avantajlı hale gelecek. Müşterilerinin hayallerini,
           di. Buna göre katılımcıların yüzde 35’i pazarlama  tutkularını ve umutlarını gerçekleştirmeye yar-
           faaliyetlerine ağırlık verdi, yüzde 20’si banka kre-  dımcı olanlar farklılaşacak. Müşteriler dışında de-
           dilerini yeniden yapılandırdı, yüzde 20’si ise istih-  ğişim gösteren diğer bir alan ise toplum olacak.
           damda geçici olarak kısıtlamaya gitti. Bütün bu  Bu nedenle önümüzdeki on yıl içinde sorumluluk
           stratejileri kullananların oranı ise yüzde 10 ola-  kavramı daha da öne çıkacaktır. Topluma yardımcı
           rak gerçekleşti. Araştırma kapsamında katılım-  olacak ve değer katacak çalışmalar yapmak şir-
           cılara devlet desteklerinden ne oranda yararlan-  ketler için çok önemli olacak. Eğer müşteriler için
           dıkları da soruldu. Katılımcıların yüzde 58’i kısa  dijital kolaylığı ve topluma değer katacak adımları
           çalışma ödeneğinden faydalandığını, yüzde 35’i  bir araya getirirseniz insanların reddedemeyeceği
           KGF desteklerini kullandığını, yüzde 5’i de tüm  şeyler sunabilirsiniz” diye konuştu.
           desteklere başvurduğunu söyledi.                  Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı ve Brisa
             MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, araştırmadaki    CEO'su Cevdet Alemdar ise krizi önemsemek ge-
           her bir sorunun çıktısının bundan sonraki strate-  rektiğini, “Teknolojiye yaptığımız yatırımlar saye-
           jileri belirlemede etkili olacağını, araştırmanın bu  sinde bugünlere hazırdık. Şu an neredeyse bütün
           açıdan son derece kıymetli olduğunu ifade etti.    satış sistemlerimiz birbirleriyle konuşuyor” dedi.

           Suriyelilere startup desteği

             T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Avrupa Birli-  arttırmasını amaçlayan proje-
           ği Türkiye Delegasyonu ve ICMPD (Uluslararası  nin açılışı dijital platformda
           Göç Politikaları Geliştirme Merkezi) tarafından  gerçekleşti.
           AB’den sağlanan 26.4 milyon avro destekle haya-  Sanayi ve Teknoloji Bakan
           ta geçirilen ve hazır giyimden tarıma tüm sektör-  Yardımcısı Doç.Dr. Çetin Ali
           lerde desteklerin sağlanacağı “Sürdürülebilir  Dönmez, “Girişimcilerimizin
           Sosyo-Ekonomik Entegrasyon İçin Girişimcilik   hızla büyüyen küresel ticarete  Christian Berger
           Kapasitelerinin İyileştirilmesi Projesi” (ENHAN-  enterge olmasını hedefliyo-
           CER) için düğmeye basıldı. 48 ay boyunca İstan-  ruz” dedi. Suriyeli mülteciler arasından startuplar
           bul, Şanlıurfa, Gaziantep, Adana, Mersin, Bursa,  çıkarılacağını vurgulayan Dönmez, projelerde
           İzmir, Ankara, Konya, Kayseri ve Hatay’dan oluşan  Türk ortakların da olacağını aktardı.
           48 vilayette gerçekleştirilecek ve Türkiye’de geçi-  Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Başkanı
           ci koruma altında olan Suriyeli mültecilerin giri-  Büyükelçi Christian Berger, “AB bu proje ile Tür-
           şimcilik ekosistemine dahil olmasını sağlayıp, ye-  kiye’de dijital ekonominin gelişmesine de destek
           rel toplumun sahip olduğu potansiyeli daha da  verecek” dedi.

          104 KobiEfor Temmuz 2020
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109