Page 84 - KobiEfor_Subat_2020
P. 84

ÜN‹VERS‹TE




                Kadir Has Üniversitesi
             e¤itim modelini de¤ifltirdi:


                     “Araflt›rma

            Üniversitesi” olacak



          Kadir Has Vakf› taraf›ndan kuruluflu
          gerçeklefltirilen Kadir Has Üniversitesi,
          ‘Araflt›rma Üniversitesi’ olmak için
          tüm ekosistemini de¤ifltiriyor.
          2019-2020 e¤itim ö¤retim y›l›nda
          ‘Yeni E¤itim Modeli’ni hayata geçiren
          Üniversite, ‘Proje Tabanl› E¤itim’ ile
          hem sektöre hem akademiye yönelik
          yetkin araflt›rmac› ve mezunlar
          yetifltirecek.                                                Sondan Durukano¤lu Feyiz
         T     ürk ifl dünyas›nda ‘duayen ifl insan›’ olarak an›-  var: Hocalara uluslar ve uluslararas› araflt›rma fo-
               lan Kadir Has’›n ad›yla kurulan Kadir Has Üni-
                                                          nu kaynaklar›n› tan›tmak ve nas›l proje yaz›laca¤›na
               versitesi, 2018 y›l›n›n Mart ay›nda göreve gelen
                                                          üniversitenin Ar-Ge’ye ay›rd›¤› fon 5 milyon TL iken
          Rektör Prof.Dr. Sondan Durukano¤lu Feyiz’›n vizyo-  iliflkin e¤itimleri haz›rlamak. Göreve geldi¤imde
          nu ve Kadir Has Vakf›’n›n (HASVAK) tam deste¤iyle  destek mekanizmas›n› kurduktan sonra fon büyük-
          yönünü ‘araflt›rma’ olarak belirledi.            lü¤ünü 1 Ocak 2019 ve 31 Aral›k 2019 aras›nda 20
            Tüm e¤itim modelini de¤ifltiren ve altyap› için de  milyon TL’ye ulaflt›rd›k. Ayn› ö¤retim üyesi kapasi-
          gerekli yat›r›mlar› hayata geçiren Feyiz, “Hedefimiz  temiz ile bunu baflard›k” dedi. Ö¤retim üyelerinin
          belli; araflt›rma alan›nda Türkiye’nin ilk 3 üniversite-  araflt›rma yapmas› için ders yükünü hafifletti¤inin
          sinden biri olmak istiyoruz. Nihai olarak da 5 y›l için-  alt›n› çizen Feyiz, iki projeyi efl zamanl› yürüten ö¤-
          de dünyan›n en büyük 500 üniversitesi aras›na gir-  retim üyesinin ders yükünü 1 ders indirdi¤ini, 4
          mek istiyoruz. Yar› ve tam zamanl› 250 ö¤retim üye-  projeyi yürüten ö¤retim üyesine ise hiç ders verdir-
          miz var. Lisans ö¤renci say›m›z 4 bin 500. Lisansüstü  medi¤ini aç›klad›. Yürütülen projenin nitelikli olma-
          ö¤renci say›m›z ise 600. Hedefimiz; lisans ö¤renci sa-  s› gerekti¤ine dikkat çeken Feyiz, “Proje doktora, li-
          y›m›z› ayn› tutarak yüksek lisans ö¤renci say›m›z› ar-  sans ve mast›r ö¤rencisini desteklemeli. Hocalar›n
          t›rmak. 5 y›l içinde 1000 yeni doktora ö¤rencisine  as›l görevi doktora ö¤rencisi yetifltirmek olmal›.
          ulaflmay› amaçl›yoruz” dedi.                     Türkiye’nin Ar-Ge eleman› ihtiyac› var. Bir hocan›n
            Araflt›rma üniversitesi olman›n sadece vizyon ile  en az 2 projesi varsa en az 4 doktora ö¤rencisini yö-
          gerçeklefltirilemeyece¤ini ve gerek insan kayna¤›  netiyordur. Rektörlü¤ün görevi araflt›rma fonlar›n›
          gerek altyap› imkanlar›n›n önemli oldu¤unu aktaran  bulmak de¤il. Bu hocalara doktora yapt›raca¤› kali-
          Feyiz, göreve geldikten sonra iyi ö¤retim üyelerini  teli ö¤rencileri getirmenin ekosistemini kurmak.
          üniversiteye dahil etmeye çal›fl›rken ikinci olarak da  Bunun için devlet destek ve teflvikleri de bulunuyor.
          doktora ö¤renci say›s›n› art›rmaya odakland›¤›n›  Örne¤in TÜB‹TAK doktora ö¤rencisini desteklemek
          kaydetti: “Araflt›rman›n itici gücü doktora ö¤rencile-  için 3500 TL veriyor, ben üzerine 1500 TL daha ekli-
          ridir, o itici gücü çal›flt›ran da ö¤retim üyeleridir.  yorum. Bu da doktora ö¤rencisinin ‹stanbul koflul-
          Genç, dinamik ve insanl›¤›n problemleriyle heye-  lar›nda normal yaflamas›n› sa¤l›yor. Doktora son-
          canlanan gençleri üniversitemize kazand›rmak    ras› araflt›rma ö¤rencisine devlet 4500 TL veriyor
          dünyan›n birçok üniversitesine gidip ‘beyin avc›s›’  ben üzerine 2000 TL daha ekliyorum” diye konufltu.
          gibi hareket ediyorum. Özellikle doktora sonras› 1-2
          araflt›rma üstlenmifl isimlerle görüflüyorum.”       Y›lda 200 makale hedefleniyor
            Göreve gelir gelmez ilk olarak üniversite bünye-  Ar-Ge’ye odakland›ktan sonra ilk patentlerini al-
          sinde Ar-Ge Kaynaklar› Direktörlü¤ü’nü kurdu¤unu  d›klar›n› aç›klayan Feyiz, ö¤retim üyesinin perfor-
          hat›rlatan Feyiz, “Bu bölümümüzün tek bir görevi  mans önergesini de de¤ifltirdiklerini kaydetti. Y›ll›k

          84 KobiEfor fiubat 2020
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89