Page 62 - KobiEfor-Kasim-2020
P. 62

à+5$&$77$ g1&h 26%ª/(5
































                      26%·OHU LKUDFDW×Q GD UHWLP PHUNH]L




               Türkiye sanayisi, orta ve yüksek                 Bu vizyonla; Türkiye’nin üretim
               teknoloji üretimi ile sürdürülebilir,            merkezi olan Organize Sanayi
               rekabetçi, yerli, katmadeğerli                   Bölgeleri (OSB’ler) sahip olduğu
               ihracatla büyümek istiyor.                       ekosistemle ihracata da katkı sağlıyor.


                    ürkiye sanayisi, katmadeğerli üretimini artır-  en çok ihracat gerçekleştiren ilk 5 il sırasıyla 6 mil-
                    maya, ihracatla küresel rekabette yerini güç-  yar 399 milyon dolarla İstanbul (8 OSB), 1 milyar 274
               Tlendirmeye devam ediyor. Türkiye sanayisinde    milyon dolarla Bursa (17 OSB), 1 milyar 225 milyon
               üretim gücüyle öne çıkan Organize Sanayi Bölgeleri   dolarla Kocaeli (14 OSB), 860 milyon dolarla İzmir (14
               (OSB), aynı zamanda ihracatın da en önemli üsleri   OSB), 762 milyon dolarla Gaziantep (5 OSB) oldu. Söz-
               haline geldi. Tüm dünyanın olduğu gibi Türkiye’nin   konusu şehirlerin yanısıra Sakarya (7 OSB), Ankara
               de olumsuz etkilendiği Pandemi sürecinde, sanayi   (13 OSB), Adana (5 OSB), Antalya (2 OSB), Eskişehir
               ve üretimin merkezi olan OSB’lerimiz, Sanayi ve Ti-  (3 OSB), Kayseri (3 OSB), Konya (10 OSB), Manisa (8
               caret Odalarımız, İhracatçı Birliklerimiz ve ihracat-  OSB), Denizli (5 OSB), Samsun (7 OSB), Trabzon (4
               çılarımız başarılı bir sınav veriyorlar.         OSB), Balıkesir (9), Tekirdağ (14 OSB), Hatay (8 OSB),
                  Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre   Mersin (5 OSB) ihracatta öncü iller olarak öne çıkıyor.
                                                                Kuşkusuz bu illerimizde ihracata en büyük katkıyı
                TİM çatısı altındaki İhracatçı Birlikleri:      OSB’ler sağlıyor. OSB’ler sahip olduğu ekosistemle
                                                                ihracatta çok önemli pay sahibi. İşletme döneminin
                • Akdeniz İhracatçı Birlikleri
                                                                hizmet bilinciyle Organize Sanayi Bölgeleri’nde üni-
                • Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği             versite-sanayi işbirliğiyle teknoparklar kuruluyor ve
                • Denizli İhracatçılar Birliği
                                                                işletmeye alınıyor, böylece katmadeğerli yüksek tek-
                • Doğu Anadolu İhracatçılar Birliği
                • Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği           nolojili ihracatın da önü açılıyor.
                                                                  Üretim ve ihracatın üssü konumundaki OSB’ler,
                • Ege İhracatçı Birlikleri
                • Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri        Bölge firmalarının ihracatlarını artırmak amacıyla
                                                                bünyelerinde özel ihracat birimleri kuruyor, ihraca-
                • İstanbul İhracatçı Birlikleri
                • İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri  ta yönelik eğitimler, seminerler düzenliyor, Sanayi ve
                • İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri  Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, sanayi ve ticaret
                • Karadeniz İhracatçı Birlikleri                odaları, üniversitelerle ve ilgili kuruluşlar ve STK’larla
                • Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri             işbirliği yapıyor, sektörel kümelenmelerle katmade-
                • Uludağ İhracatçı Birlikleri.                  ğerli ihracat potansiyellerini daha da artırıyorlar.


               62 KobiEfor .DVÜP
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67