Page 112 - KobiEfor-Kasim-2020
P. 112
REEL SEKTÖR
Tunç Soyer, EGD üyelerine yerel kalkınmayı anlattı
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, nimsediklerini vurguladı.
‘Yerel Kalkınma Modeli’ başlıklı online etkinlikte Ülke olarak yerel tohumlara ve yerel hayvancı-
Ekonomi Gazetecileri Derneği üyeleri ile buluştu. lığın geliştirilmesine çok ihtiyaç olduğunu anlatan
Yerel kalkınma ile ilgili yaptıkları Tunç Soyer, coğrafyanın iklimine, ge-
çalışmaları anlatan Soyer, karakıl- netik kodlarına, geçmişine ve kültü-
çık buğdayı ve mandalina ile ilgili rüne çok daha uygun olduğunu ifade
yaptıkları çalışmaları da anlattı. etti. Aynı zamanda bunların rekabet
Etkinliğin moderatörlüğünü ya- gücünü de arttıran imkanlar sunduğu-
pan Ekonomi Gazetecileri Derneği nu söyledi.
(EGD) Başkanı Celal Toprak’ın açı- Soyer, bu süreçte çok önemli ba-
lış konuşması ile başlayan etkin- Tunç şarılar elde edildiğinin altını çizerek,
likte Başkan Tunç Soyer soruları Soyer “Saksıda yetiştirdiğimiz bir avuç kara-
yanıtladı. kılçık buğdayı ile başlattığımız süreç
Tunç Soyer, yerel kalkınmanın bugün bin dönümün üzerinde bir üre-
bugüne kadar birbiri arasına duvar time dönüştü. Bugün İzmir’in birçok
örülmüş, şehirlerdeki milyonlarca yurttaş ile alın ilçesinde kara kılçık yetiştiriliyor. Küçük üreticinin,
teriyle ekmeğini kazanan üreticiler arasında bir aile çiftçisinin üretimine destek olmayı ve böylece
köprü vazifesi gördüğünü ve bu köprüyü daha da başka bir tarımın mümkün olduğunu göstermeyi
güçlendirmeye devam edeceklerini söyledi. Yerli hedefliyoruz. Küçük üreticiyi desteklemek için çık-
tohuma sahip çıkmak, üretilen ürünü işlemek ve tığımız yolda bir sembol oluşturduk. Endüstriyel
katmadeğerini yükseltmek, üreticilerin koope- tarım dışında çiftçiyi yaşatmamız, kooperatiflere
ratif veya birlikler çatısı altında örgütlenmesini sahip çıkmamız gerekiyor. Biz kooperatiflere açık
sağlamak, ürünleri tüm Türkiye ve dünyaya pa- çek verdik. Ne üretirseniz alacağız diye. Yoksa üre-
zarlamak üzerine kurulu bir tarım stratejisi be- tim yaptıramayız” açıklamasını yaptı.
Türkiye’de beyaz eşya satışları yükselişte
Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği’nin sinde iç satışlarımızla
(TÜRKBESD) Eylül ayı verilerine göre 6 ana ürün dengeledik. 6 ana ürün
grubunda iç satışlar adet bazında bir önceki yıl aynı grubundaki Türkiye sa-
döneme göre yüzde 21 arttı. Yılın ilk 9 ayında ise 6 tışlarımız Ocak-Eylül
ana ürün grubunda yurt içindeki satışlar bir önceki döneminde bir önceki
yılın yüzde 14 üzerinde gerçekleşti. İç satış ve ihra- yıla kıyasla yüzde 14
cat olmak üzere toplam satışlar ise yüzde 1 daraldı. oranında arttı. İç satış
TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer, “COVID-19’un ve ihracat olmak üzere
yurt dışındaki ana pazarımız olan Avrupa’yı ciddi toplam satışlarımız ise Can
şekilde etkilemesi nedeniyle yılın ilk 9 ayında ih- 20.877.922 adet ile ge- Dinçer
racatta yüzde 6 oranında bir daralma meydana çen yılın sadece yüzde
geldi. İhracattaki daralmayı, ekonomide alınan 1 gerisinde gerçekleşti. Böyle zor bir sene için çok
önlemler ve Türk tüketicisinin bizlere güveni saye- iyi bir sonuç olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.
İş Leasing ilgi odağı oldu
İş Leasing, 10– 14 Ekim tarihlerinde, Tüyap İş Leasing yetkilileri katıldıkları fuarlarda, ma-
Fuar ve Kongre Merkezi’nde ger- kina ve yat/tekne satan firmalar ile
çekleştirilen Avrasya’nın en büyük yatırımcılar arasındaki görüşmeler-
Uluslararası Ağaç İşleme Maki- de bulunarak, esnek ve yatırımcı-
neleri WOODTECH Fuarı ile 13–18 ların nakit akışlarına uygun ödeme
Ekim tarihleri arasında düzenlenen Uluslararası planları sunmaları sayesinde fuar boyunca ilgi
Deniz Araçları ve Aksesuarları Fuarı’na katıldı. odağı oldular.
KobiEfor .DVÜP