Page 112 - KobiEfor-Kasim-2020
P. 112

REEL SEKTÖR




                 Tunç Soyer, EGD üyelerine yerel kalkınmayı anlattı
                   İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer,   nimsediklerini vurguladı.
                 ‘Yerel Kalkınma Modeli’ başlıklı online etkinlikte   Ülke olarak yerel tohumlara ve yerel hayvancı-
                 Ekonomi Gazetecileri Derneği üyeleri ile buluştu.   lığın geliştirilmesine çok ihtiyaç olduğunu anlatan
                 Yerel kalkınma ile ilgili yaptıkları                      Tunç Soyer, coğrafyanın iklimine, ge-
                 çalışmaları anlatan Soyer, karakıl-                       netik kodlarına, geçmişine ve kültü-
                 çık buğdayı ve mandalina ile ilgili                       rüne çok daha uygun olduğunu ifade
                 yaptıkları çalışmaları da anlattı.                        etti. Aynı zamanda bunların rekabet
                   Etkinliğin moderatörlüğünü ya-                          gücünü de arttıran imkanlar sunduğu-
                 pan Ekonomi Gazetecileri Derneği                          nu söyledi.
                 (EGD) Başkanı Celal Toprak’ın açı-                          Soyer, bu süreçte çok önemli ba-
                 lış konuşması ile başlayan etkin-                 Tunç    şarılar elde edildiğinin altını çizerek,
                 likte Başkan Tunç Soyer soruları                 Soyer    “Saksıda yetiştirdiğimiz bir avuç kara-
                 yanıtladı.                                                kılçık buğdayı ile başlattığımız süreç
                   Tunç Soyer, yerel kalkınmanın                           bugün bin dönümün üzerinde bir üre-
                 bugüne kadar birbiri arasına duvar                        time dönüştü. Bugün İzmir’in birçok
                 örülmüş, şehirlerdeki milyonlarca yurttaş ile alın   ilçesinde kara kılçık yetiştiriliyor. Küçük üreticinin,
                 teriyle ekmeğini kazanan üreticiler arasında bir   aile çiftçisinin üretimine destek olmayı ve böylece
                 köprü vazifesi gördüğünü ve bu köprüyü daha da   başka bir tarımın mümkün olduğunu göstermeyi
                 güçlendirmeye devam edeceklerini söyledi. Yerli   hedefliyoruz. Küçük üreticiyi desteklemek için çık-
                 tohuma sahip çıkmak, üretilen ürünü işlemek ve   tığımız yolda bir sembol oluşturduk. Endüstriyel
                 katmadeğerini yükseltmek, üreticilerin koope-  tarım dışında çiftçiyi yaşatmamız, kooperatiflere
                 ratif  veya  birlikler çatısı altında örgütlenmesini   sahip çıkmamız gerekiyor. Biz kooperatiflere açık
                 sağlamak, ürünleri tüm Türkiye ve dünyaya pa-  çek verdik. Ne üretirseniz alacağız diye. Yoksa üre-
                 zarlamak üzerine kurulu bir tarım stratejisi be-  tim yaptıramayız” açıklamasını yaptı.



                 Türkiye’de beyaz eşya satışları yükselişte

                   Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği’nin   sinde iç satışlarımızla
                 (TÜRKBESD) Eylül ayı verilerine göre 6 ana ürün   dengeledik. 6 ana ürün
                 grubunda iç satışlar adet bazında bir önceki yıl aynı   grubundaki Türkiye sa-
                 döneme göre yüzde 21 arttı. Yılın ilk 9 ayında ise 6   tışlarımız Ocak-Eylül
                 ana ürün grubunda yurt içindeki satışlar bir önceki   döneminde bir önceki
                 yılın yüzde 14 üzerinde gerçekleşti. İç satış ve ihra-  yıla kıyasla yüzde 14
                 cat olmak üzere toplam satışlar ise yüzde 1 daraldı.   oranında arttı. İç satış
                   TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer, “COVID-19’un    ve ihracat olmak üzere
                 yurt dışındaki ana pazarımız olan Avrupa’yı ciddi   toplam satışlarımız ise            Can
                 şekilde etkilemesi nedeniyle yılın ilk 9 ayında ih-  20.877.922 adet ile ge-         Dinçer
                 racatta yüzde 6 oranında bir daralma meydana   çen yılın sadece yüzde
                 geldi. İhracattaki daralmayı, ekonomide alınan   1 gerisinde gerçekleşti. Böyle zor bir sene için çok
                 önlemler ve Türk tüketicisinin bizlere güveni saye-  iyi bir sonuç olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.


                 İş Leasing ilgi odağı oldu

                   İş Leasing, 10– 14 Ekim tarihlerinde, Tüyap   İş Leasing yetkilileri katıldıkları fuarlarda, ma-
                 Fuar ve Kongre Merkezi’nde ger-                           kina ve yat/tekne satan firmalar ile
                 çekleştirilen Avrasya’nın en büyük                        yatırımcılar arasındaki görüşmeler-
                 Uluslararası Ağaç İşleme Maki-                            de bulunarak, esnek ve yatırımcı-
                 neleri WOODTECH  Fuarı ile 13–18                          ların nakit akışlarına uygun ödeme
                 Ekim tarihleri arasında düzenlenen Uluslararası   planları sunmaları sayesinde fuar boyunca ilgi
                 Deniz Araçları ve Aksesuarları Fuarı’na katıldı.   odağı oldular.



                   KobiEfor .DVÜP
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117