Page 33 - KobiEfor_Haziran_2019
P. 33
re de bak›lmas›n› önerdi. Yarat›c›l›¤›n önemine de-
¤inen Hatamleh, “Daha da yarat›c› olabilirsiniz. ‹no-
vasyonun ço¤u da do¤adan geliyor” dedi.
Hollanda’da bir kiflinin yüründü¤ünde önünüzü
ayd›nlatan günefl enerjisiyle çal›flan kald›r›mlar
üretti¤ini aktaran Hatamleh, kelebekten esinlene-
rek bina tasarland›¤›n› paylaflt›: “Do¤a gerçekten
çok inovatif. Milyarlarca y›ll›k evrimden bahsediyo-
ruz. Kufllar›n tüyleri uçmak için de¤ildi, termal
dengeyi sa¤lamak için vard› ama sonra uçabilecek-
lerini keflfettiler. Aç›k inovasyon önemli. En iyi so-
nuçlar›n yüzde 70’i baflka alanlardan geliyor. Zor- bizlere yol gösterdi” dedi.
luklara meydan okuman›z gerekiyor, yapt›¤›n›z tah- ‹noSuit Program›’na kat›ld›klar›n› belirten Yedi-
minleri erkenden do¤rulaman›z gerekiyor.” evli, QFD tabanl› elektrikli araç gelifltirme projele-
rini de bafllatt›klar›n›, patent tabanl› elektrikli araç-
Cadem, ‹noSuit Sertifikas› ald› lar›n teknoloji yol haritas›n› haz›rlad›klar›n› ve in-
Türkiye Inovasyon Haftas›’nda kurulufllar›n diji- san kaynaklar› yönetimi uygulamalar›na inovasyo-
tal dönüflüm alan›nda stratejik orta¤› olan Cadem, nun entegrasyonunu sa¤lad›klar›n›, inovasyon ta-
‘Kurumsal ‹novasyon Tecrübeleri’ panelinde yer al- banl› ifle al›m süreçlerini tamamlay›nca da kurum-
d›. Panelde konuflan Cadem ‹cra Kurulu Üyesi Sa- sal haf›za yönetim sistemini kurduklar›n› anlatt›.
mih Yedievli, “T‹M taraf›ndan haz›rlanan ve uygula- Panelden sonra ‹noSuit program›ndaki flirketle-
nan program, bir ürünün ilk tasarlanmas›ndan pa- re sertifikalar› verildi. “‹noSuit - ‹novasyon Odakl›
zara sunulmas›na kadar geçen süreçte dikkate al›- Mentorluk Program›” üniversite-sanayi iflbirli¤ine
nan kullan›c› deneyimi yaklafl›m›, esnek ve kifliye dayan›yor. InoSuit Sertifika Töreni’nde, Cadem’in
özel ürünlerin ortaya ç›kart›lmas› gibi konularda sertifikas›n› ‹cra Kurulu Üyesi Samih Yedievli ald›.
Bursa, 807 milyon dolarla ‹zmir ve 688 milyon do- lefltirirken ayn› rakam ‹zmir için 105, Kocaeli için
larla Gaziantep takip etti. En çok ihracat yapan ilk 101 oldu. 7 ilimiz ise sadece tek bir ülkeye ihracat
5 il, ihracat›n yüzde 70.8’ini gerçeklefltirirken ilk 10 gerçeklefltirdi.
ilin oran› yüzde 85.4 oldu. Yalova, ihracat›n› 6 kat- AB’nin ihracattaki pay› yüzde 47.8: Nisan
tan fazla art›rarak illerde en dikkat çekici art›fla ay›nda Avrupa Birli¤i’ne 6.9 milyar dolar ihracat
imza atarken bu baflar›s›nda ‘gemi, yat ve hizmet- gerçeklefltirilirken AB’nin ihracat›m›zdaki pay›
leri’ sektöründeki ihracat› etkili oldu. Osmaniye yüzde 47.8 oldu. ‹kinci s›ray› 2.8 milyar dolarla
‘çelik’ ihracat›ndaki art›flla ihracat›n› 3 kat›na ç›ka- Yak›n ve Orta Do¤u ülkeleri ald›. Bölgelere göre
r›rken ‘madencilik ürünleri’ ihracat›nda yakalad›¤› en yüksek art›fl oranlar›nda ise Orta Amerika ve
ivme ile Rize ihracat›n› 2 kat›na ç›kard›.
Karayipler yüzde 28 art›flla ilk s›ray› al›rken böl-
Otomotiv zirveyi kimseye kapt›rm›yor: Sektör-
ge ülkelerinden olan ve Cumhurbaflkan› Erdo-
lerin ihracat performans›na bak›ld›¤›nda ‘otomo- ¤an’›n aç›klad›¤› ilk 100 günlük eylem plan›nda
tiv’, 2 milyar 617 milyon dolar ile her zaman oldu-
yer alan Meksika’ya ihracat yüzde 7.2 art›flla 53.5
¤u gibi en çok ihracat yapan sektör olurken onu
milyon dolara ulaflt›.
1.8 milyar dolarla ‘kimyevi maddeler’, 1.5 milyar
TL ile beyannamelerde önemli art›fl: Nisan
dolar ile ‘haz›r giyim ve konfeksiyon’ sektörleri iz-
ay›nda 176 ülke ve bölgeye Türk Liras› ile beyan-
ledi. En yüksek art›fl oran›na sahip sektör ‘gemi,
name aç›l›rken, 6.821 firman›n TL ile toplam ihra-
yat ve hizmetleri’ olurken sektör ihracat›n› yüzde
cat rakam› bir önceki y›la göre yüzde 23 oran›nda
168.3 oran›nda art›rarak 114 milyon dolara tafl›d›.
artarak 4.6 milyon TL’ye ulaflt›.
‘Kimyevi maddeler’ sektöründe art›fl oran› yüzde
Miktar baz›nda ihracatta çift haneli art›fl: Mik-
31 olurken ‘hal›’ sektörü ihracat›n› yüzde 20.7 ar-
t›rmay› baflard›. tar baz›nda ihracat Nisan ay›nda yüzde 33 art›flla
Pazar çeflitlemesinde ‘kimyevi maddeler’ li- 12.5 milyon ton olurken art›flta sanayi ürünlerin-
der: Nisan ay›nda ‘kimyevi maddeler’ sektörü 198 de miktar art›fl›n›n yüzde 45.3’e ulaflmas› etkili ol-
ülke ve bölgeye ihracat yaparken ‘hububat, bakli- du. Tar›m ürünlerinde miktar art›fl› yüzde 8.4
yat, ya¤l› tohumlar’ sektörü 188 ülkeye, ‘çelik’ olurken madencilik ürünlerinde art›fl yüzde 16.8
sektörü ise 186 ülkeye ihracat yapt›. ‹llere bak›l- oldu. Y›l›n ilk 4 ay›nda ise 48 milyon ton ihracat ra-
d›¤›nda ‹stanbul 162 ülke ve bölge ihracat gerçek- kam›na ulafl›l›rken art›fl oran› yüzde 23.7 oldu.
Haziran 2019 KobiEfor 33