Page 111 - KobiEfor_Nisan_2019
P. 111

UZMAN



                                     Kurumlarda Uzaktan E¤itim Uygulamalar›


                                    K        urumlarda teknolojinin ilerle-  H›zl› de¤iflen koflullara göre ö¤renim
                                             mesi ve internetin yayg›nlafl-
                                                                        materyalleri k›sa sürede güncellenebilir.
                                             mas› ile uzaktan e¤itim yayg›n
                                                                        Ö¤renci kendi kendine testler yaparak
                                             olarak kullan›lmaya bafllan-
                                     m›flt›r. e-ö¤renme diye isimlendirebile-  bilgi seviyesini s›nayabilir. Kiflinin tüm
                                                                        ö¤renim faaliyetleri raporlanabilir. E¤i-
                                     ce¤imiz bu süreçte teknoloji ve elektro-  tim maliyetlerini ciddi oranlarda düflür-
                                     nik ortam kullan›lmakta, klasik e¤itim ve  mektedir. Özellikle konaklama, e¤itim
           Kadri Demir               ö¤retime çok farkl› bir yaklafl›m getirile-  yeri ve ulafl›m maliyetlerini yok say›lacak
                                     rek farkl› bir kullan›m alan› sa¤lanmak-
           kadri.demir@poldy.com.tr                                     seviyeye indirmektedir.
                                     tad›r. Kurumsal, bireysel, amatör kulla-  Örne¤in; farkl› flehirlerde sat›fl ve pazar-
                                     n›m› ile birlikte Fatih projesi ile Milli E¤i-  lama teflkilat›n›n oldu¤u bir firmada çal›-
                                     tim Bakanl›¤› okullarda e¤itimde kullan-  fl›yorsunuz. Yeni bir ürün piyasa sürecek-
                                     maya bafllam›flt›r.                  siniz. Sat›fl ve pazarlama temsilcilerinizin
                                     e-ö¤renme çeflitleri olarak bak›ld›¤›nda  ürün hakk›nda bilgi sahibi olmalar› ve
                                     e¤itim teknolojilerinin geliflimine göre  ürün ile ilgili firma sat›fl stratejilerinin
                                     yeni kavramlar ortaya ç›km›flt›r. Web
                                     destekli ö¤retim, eflzamanl› ö¤retim, efl-  neler olmas› gerekti¤ini en h›zl› e-ö¤ren-
                                     zamans›z ö¤retim, sanal e¤itim, bilgisa-  me yöntemlerini uygulayarak hayata ge-
           Kurumlarda                yar destekli uzaktan e¤itim, internete da-  çirebilirsiniz. ‹lk önce temsilcilerin ürün
           teknolojinin              yal›/destekli e¤itim, çevrimiçi e¤itim kav-  ile ilgili tan›t›m videolar›n› veya sunumla-
                                     ramlar› ile s›k karfl›lafl›lmaktad›r.  r›n› izlemeleri için süre verip, belirlene-
           ilerlemesi ve
                                     e-ö¤renme genel olarak iki ana alt bafll›-  cek tarih ve saatte sanal s›n›f oluflturup
           internetin                ¤a ayr›lmaktad›r:                  online e¤itime kat›lmalar›n› sa¤layabili-
           yayg›nlaflmas› ile         1-Ö¤rencilerin bilgisayar bafl›nda kendi  riz. Ürün ile ilgili bilgileri e¤itmen kat›-
           uzaktan e¤itim            kendilerine e¤itim almalar› (Asenkron)  l›mc›lara aktard›ktan sonra kat›l›mc›lar›n
                                     2-Canl› olarak online bilgisayar ortam›n-  sorular› var ise an›nda cevaplayarak e¤i-
           yayg›n olarak
                                     da efl zamanl› olarak bir grup ö¤renci ve  tim süreci tamamlanabilir. ‹stenir ise e¤i-
           kullan›lmaya              ö¤retmeninin ayn› s›n›fta buluflmalar›,  tim sonras› anket veya s›nav yap›labilir.
           bafllanm›flt›r.             di¤er bir isimle sanal s›n›f uygulamalar›  Dünyada pek çok flirket, satt›klar› ürün-
           e-ö¤renme diye            (Senkron)                          lerin tan›t›mlar›n›, desteklerini sanal s›-
                                     e-ö¤renmenin uzaktan e¤itim sisteminin  n›f uygulamalar› kullanarak vermekte-
           ifade edece¤imiz bu
                                     çok önemli bir parças› haline gelmifl ol-  ler. Hatta kendi sanal s›n›f uygulamalar›-
           süreçte teknoloji ve      mas› ile birlikte sadece e¤itim odakl› kul-  n› gelifltirerek, müflterilerinin an›nda eri-
           elektronik ortam          lan›lmamaktad›r. Seminer, çeflitli yaz›-  flebilecekleri çevrimiçi destek merkezle-
                                     l›mlar›n tan›t›mlar›, video konferans, da-
           kullan›lmakta,                                               ri kurmaktalar.
                                     n›flmanl›k gibi çok farkl› alanlarda kulla-  Benzer flekilde ülkemizdeki ve dünyada-
           klasik e¤itim ve          n›m yeri bulmaktad›r. Bu yöntem ile kat›-  ki üniversitelerde sanal s›n›f uygulama-
           ö¤retime çok farkl›       l›mc›n›n ve sunumu yapacak e¤itimci ve-  lar› uzaktan e¤itim program›n›n en
           bir yaklafl›m              ya yöneticinin sadece internete ba¤l› ola-  önemli destekleyici parças› haline gel-
                                     rak, 7x24 ve dünyan›n her yerinden otu-
           getirilerek farkl› bir                                       mifltir. Yap›lan uzaktan e¤itim çal›flmala-
                                     ruma kat›lmalar› mümkün k›l›nmaktad›r.
           kullan›m alan›            e-ö¤renmenin faydalar›             r›nda sanal s›n›f uygulamalar›n›n devre-
           sa¤lanmaktad›r.           e-ö¤renme e¤itmen yerine ö¤renciyi  ye al›nmas› ve e¤itimci kontrolünün sa¤-
                                                                        lanmas› ile devams›zl›klar ciddi oranlar-
                                     merkez olarak almaktad›r. Ö¤renci ko-  da düflerek, e¤itimlere maksimum kat›-
                                     nuyu ö¤renene kadar, konu üzerinde ça-
                                     l›flabilir ve tekrarlar yapabilir, zaman s›-  l›m sa¤lanm›flt›r.
                                     n›rlamas› yoktur. Kifli kendi ö¤renme h›-  e-ö¤renme için kurumlarda profesyonel
                                     z›n› ayarlayabilir, konuyu anlamad›¤› za-  yaz›l›mlar kullanmakla birlikte amatör
                                     man, iletiflim araçlar› ile ö¤retmen ve di-  ve bireysel kullan›m için teknolojiyi ve
                                     ¤er ö¤renciler ile ba¤lant› kurabilir. Yer,  sosyal medyay› kullanabiliriz. Anl›k etki-
                                     zaman k›s›tlamas› yoktur, dünyan›n di-  leflimli görüflmeler için skype, lync gibi
                                     ¤er ucundaki bir kifli ile ba¤lant› kurula-  yaz›l›mlar kullanabiliriz. E¤itimde video
                                     bilir. Do¤ru ve istenilen kayna¤a k›sa sü-  kullanacak ise videolar› çekip youtube,
                                     rede eriflilir.                     sunum kullanacak isek slideshare gibi
                                     Kifli kendini en rahat hissetti¤i zaman ve  sitelere sunumuzu atabilir ve kat›l›mc›-
                                     mekanda konuyu ö¤renebilir ve ö¤renim  lara e¤itim linkini göndererek istedikleri
                                     faaliyetini daha zevkli hale getirebilir.  zaman e¤itimi izlemelerini sa¤layabiliriz.
                                                                                      Nisan 2019 KobiEfor 111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116