Page 68 - KobiEfor_Aralık_2019
P. 68
CEO
MNG Kargo ‹cra Kurulu Baflkan› ve CEO’su Salim Günefl;
“Hedefe hep birlikte koflar›z”
MNG Kargo ‹cra Kurulu Baflkan› ve Ayn› zamanda Atasay Holding ‹cra
CEO’su Salim Günefl, iyi bir CEO’nun Kurulu Baflkan› da olan Günefl’in
objektif, ulafl›labilir, her yönüyle güven baflar›s›n›n s›rr›; hedefe ekibiyle
duyulan, dingin, adil, sab›rl›, sakin bir birlikte koflmas›nda yat›yor.
lider olmas› gerekti¤ini söylüyor. n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
sanlar›n yüzde 98’inin çal›fl›labilir, yönetilebilir ve
bir konuda faydal› olabilece¤ine inan›yor. Önemli
olan; o insan›n nerede faydal› olabilece¤ini ve han-
gi yönlerinin gelifltirilebilir oldu¤unu iyi görmek:
“Bir ifli talep eden kadar, sorumlulu¤u ona veren de
sorumludur. ‘Hay›r’ demeyi bilmek laz›m. Çal›flan-
lar›n, liderlerinin kendileri için her zaman do¤ru
karar› verdi¤ine dair güven duymalar› önemlidir.”
Günefl, iyi liderin ifline 360 derece bakabilmesi-
nin önemine de de¤iniyor: “Tüm ekibini görebiliyor,
onlarla empati yapabiliyor, onlara uygun dil, çözüm
ve öneri gelifltiriyor olmal›. Lider, ekibine de birlik-
te baflarabilme hazz›n› oturtmal›. ”
Bir ifli do¤ru koordine etmek için iflin tüm detayla-
r›n› bilmek gerekmedi¤ini ifade eden Günefl, insan›n
oldu¤u her yerde sorunlar›n da birbirine benzedi¤ine
de¤iniyor: “Önemli olan insanlar› entegre ve inançl›
bir flekilde ortak bir hedefe yönlendirmek, onlara hiz-
met etmektir. Onlar› destekledi¤inizi, yard›mc› oldu-
¤unuzu anlayan çal›flanlar ifllerine daha çok sar›l›r.
Herkes yukar› do¤ru hizmet etti¤ini düflünür, oysa pi-
ramiti afla¤› do¤ru çevirmek gerekir. Hangi sektör
olursa olsun, iflin içinde insan›n oldu¤u yerde afla¤›ya
do¤ru destekleyici, hizmet edici ve koordineli çal›fl-
mak önemlidir. Ya hep birlikte baflar›l› oluruz, ya da
hep birlikte rezil oluruz. Bizim iflimiz entegre bir ifltir,
Salim Günefl verilen hedefe hep birlikte koflar›z.” Günefl, insanlara
ba¤›r›p ça¤›rarak, gönül k›rarak çal›flmay› tercih et-
M NG Kargo ‹cra Kurulu Baflkan› ve CEO’su Sa- miyor. Günefl’in çözümü basit: “Onun yerine karar ve-
rirsiniz, ‘sizinle çal›flamayaca¤›z’ dersiniz. Bu tür ça-
lim Günefl, iyi bir CEO’nun objektif, adil, ulafl›-
labilir, kendisini sürekli gelifltiren, okuyan ve
Salim Günefl’in analitik zekas› yüksek. Sab›rl›, sa-
her yönüyle güven duyulan insan olmas› gerekti¤ini l›flmaya gerek duyan insanlarla çal›flmazs›n›z.”
söylüyor. Günefl, bu özelliklerin yan› s›ra iyi bir liderin kin, panik yapmayan ama sürekli hareket eden bir li-
dingin ve sakin olmas›n›n önemini de vurguluyor: “Bir der. Çözüm ve sonuç odakl›. Hiçbir ifli elinin ucuyla
kas›rga düflünün. Kas›rga siz olursan›z, nereye gitti- tutmad›¤›n› vurguluyor ve “‹fl do¤ru yap›lmal› ki eme-
¤inizi farketmezsiniz. O kas›rgan›n içine girdi¤iniz za- ¤imizin karfl›l›¤›n› alal›m” anlay›fl›yla hareket ediyor.
man karar› siz vermezsiniz. Panik içinde, öfkeyle ka- “Ben bir ifli yap›yorsam o iflin en do¤rusu neyse onu
rar verirseniz, hata yapars›n›z. Ekibinizde insanlar si- sonuna kadar, olmas› gerekti¤i flekilde yapmal›y›m.
zin ruh halinize göre hareket eder, siz olaya sakince Hiçbir ifli ucundan köflesinden yapm›yorum” diyor.
bakabilir ve kas›rgan›n d›fl›nda durmay› becerirseniz, Bir alanda odaklanabilmeyi baflaran, uzmanlaflan-
önlem alabilirsiniz.” lar›n gelecekte baflaraca¤›n› düflünen Günefl, kendini
Salim Günefl’e göre; iyi bir liderin ekibindeki in- iflkolik olarak tan›ml›yor: “Kendimi iflime adayan in-
sanlar kendisini rahat ifade edebilmeli. Günefl, in- san›m. Yap›lan iflten keyif almak, hem ruhen hem fi-
68 KobiEfor Aral›k 2019