Page 201 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 201

yay›nlan›yor. KOB‹’lere ve giriflimcilere iletiflim
          platformu olarak çok önemli ifllere imza at›yor.”
            Türkiye’nin yeni bir sanayileflme metodolojisi ve
          yolu açmas› gerekti¤ini vurgulayan Kuleyin, Alman-
          lar ve Japonlar’›n empoze etti¤i Sanayi 4.0 ve Top-
          lum 5.0 modellerine geçilmesinin savunuldu¤unu
          ancak d›fl ticaret fazlas› veren, nüfusu artmayan,
          yafllanan ve endüstrileflmenin bütün aflamalar›n›
          geçmifl bu ülkelerle Türkiye aras›nda ciddi farklar
          bulundu¤una dikkat çekti. Bu nedenle ancak yeni
          bir paradigma ve yeni bir dönüflümle ç›k›fl sa¤lana-
          bilece¤ini, bu aflamada yap›lmas› gerekenin “reka-
          betçi yerli üretim” oldu¤unu iflaret eden Kuleyin, ilk  için de desteklenmeleri gereklili¤ine de¤indi: “ESO
          önce ö¤retilmifl çaresizli¤i yenmemiz gerekti¤ini  Baflkan›’n›n söyledi¤i ‘Herfleyden önemlisi paraya
          vurgulad›.                                      ulaflmalar› gerekiyor. Ebedi Önderimiz Mustafa Ke-
            Kuleyin, “fiirketi biraz gelifltireyim, d›flar›ya sata-  mal Atatürk’ün sözü; ‘En iyi iktisatç›lar muhasebeci-
          r›z” anlay›fl›ndan s›yr›l›p, “flirketi büyütece¤im, ulus-  lerdir’ diyor.” Ülke yönetiminden evin muhasebesini
          laras› bir flirket olaca¤›m” anlay›fl›yla hareket etme-  yapan kad›nlara kadar her alanda muhasebesini iyi
          miz ve yerli mal›n de¤erli bir mal oldu¤una inanma-  yapanlarla ülkenin bir yerlere gelebilece¤ini, kalk›na-
          m›z gerekti¤ini kaydetti. “Hepimizin ahlakl› ve etik bi-  bilece¤ini belirten Süllü, böylesi bir toplant›ya ESM-
          rer flirket haline gelmemiz gerekiyor, e¤er etik ola-  MMO’nun evsahipli¤i yapmas›n› ve bütün paydafllar›
          mazsak sözümüzün bir de¤eri yoksa sözleflmemizin  son derece önemsedi¤ini söyledi.
          de hiçbir de¤eri yoktur” diyen Kuleyin, güvenilir flir-
          ketler haline gelinemezse baflar›l› olunamayaca¤›n›  “KOB‹’ler Türk ekonomisinin
          ifade etti: “fiirketlerimizin kurumsal yap›sallaflmas›n›  belkemi¤idir”
          sa¤lamak zorunday›z. fiirket olmak bir markad›r ama  KOSGEB Baflkan Yard›mc›s› ve TOSYÖV Baflkan
          çal›flanlar›n flirketi olmak bir niceliktir. Biz bütün  Yard›mc›s› Ahmet Akda¤, KOSGEB’in yeni vizyonunu
          bunlar› yaparsak uluslararas› rekabette öne ç›kabili-  anlatt›¤› konuflmas›nda, TOS-
          riz. De¤erli olan parayla al›namayacak olanlard›r. Gü-  YÖV’ün KOSGEB ile birlikte büyü-
          veni parayla alamazs›n›z. fiirketlerimizin parayla al›-  yen kardefl kurulufl oldu¤unu
          namayacak de¤erlerini art›rmam›z gerekiyor. fiirket-  söyledi. Ülkede nerede bir müte-
          lerin de¤erleri için mücadele etmesi çok önemlidir.”    flebbis ruh ve ifl yapan giriflimci
                                                          varsa KOSGEB’in onun yan›nda
            “KOB‹’ler oyun kurucu olmal›”                 olmak, onu do¤ru yönlendirmek           Ahmet
            Eskiflehir Milletvekili Jale Nur Süllü, Türkiye’nin  ad›na tüm Türkiye’de 110’a yak›n  Akda¤
          bugün içinde bulundu¤u koflullar göz önünde bulun-  temsilcili¤i bulundu¤unu aktaran
                          duruldu¤unda giriflimcili¤in çok  Akda¤, bu süreçte bir sivil toplum kuruluflu olarak
                          önemli bir kavram oldu¤unu vur-  TOSYÖV’ün hep önderlik ve mihmandarl›k yapt›¤›n›,
                          gulad›: “Giriflimcilik için iklim,  KOB‹ kavram›n›n Türkiye’de yerleflmesinde yol açt›-
                          ekonomik koflullar çok da müm-   ¤›n› ifade etti.
                          kün görünmüyor. Dolay›s›yla giri-  Akda¤, Türkiye’deki 3.5 milyon iflletmenin yüzde
                          flimcili¤in artt›r›lmas› için yap›lan  99.7’sini oluflturan KOB‹’lerin, toplamda istihdam›n
                          çal›flmalar son derece önemli.”  yaklafl›k yüzde 73’üne, cironun yüzde 62’sine, yat›r›m-
             Jale Nur
                          Konuflmac›lar›n “KOB‹’ler ülke-
               Süllü                                      lar›n yüzde 59’una, ihracat›n yüzde 58’ine, katmade-
                          nin belkemi¤i” sözüne at›fta bulu-  ¤erin ise yüzde 50’nin üzerindesine imza att›¤›n› bil-
          nan Süllü, KOB‹’lerin oyun kurucu olmalar›, bunun  dirdi. “KOB‹’ler Türk ekonomisinin belkemi¤idir” di-
                                                          yen Akda¤, 1990’da kurulan KOSGEB’in sadece ima-
                                                          lat sanayiye hizmet verirken 2009’da hizmet ve ticaret
                                                          sektörlerini de desteklemeye bafllad›¤›n›, hedef kitle-
                                                          nin 400 bin KOB‹’den 3 milyon 400 bine ulaflt›¤›n›, sa-
                                                          haya indiklerini, 2016-2017 y›llar›na gelindi¤inde KGF
                                                          arac›l›¤›yla çok önemli ifller yapt›klar›n› anlatt›. “Yeni
                                                          bir vizyon, yeni bir yol haritas› ortaya koymal›y›z” ka-
                                                          rar›yla belirledikleri prensiplerden de söz eden Ak-
                                                          da¤, art›k KOB‹’lerde imalat sektörünün a¤›rl›kl› ve
                                                                                    Kas›m 2019 KobiEfor 201
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206