Page 103 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 103

MEHMET KALAY                                                      KobiEfor, KOB‹’lere
           Borusan Lojistik Genel Müdürü                                  strateji sa¤l›yor
           Yat›r›mlar›m›za devam ediyoruz                                    Derginiz 1999 y›l›ndan beri
                                                                          sektörün nabz›n› tutarak sürek-
             Borusan Lojistik olarak Türki-                               li de¤iflen ve geliflen piyasa ko-
           ye’nin önde gelen e-ticaret firma-                             flullar›nda yenilik ve geliflmele-
           lar› ile çal›flman›n yan› s›ra önde                             re yer vererek, KOB‹’lerin ken-
           gelen firmalar›n online sat›fl ope-                             dilerini yenileme ve güçlendir-
           rasyonlar›n› destekliyoruz. Gelifl-                             mesi konusunda önemli çal›fl-
           tirdi¤imiz “randevulu teslim”,                                 malara imza atm›flt›r ve atmaya
           “ürünüm nerede” gibi yetkinlik-                                devam etmektedir.
           lerle al›flveriflçi deneyimini üst                                  Lojistik sektörünün önde ge-
           seviyeye tafl›yan bir yap› sunuyo-                              len oyuncular›ndan biri olarak
           ruz. Bu yap› müflterilerimizin sis-                             2012 y›l›ndan beri gelifltirdi¤i-
           temlerine entegre oldu¤u için uç-                              miz ve ç›k›fl noktas› KOB‹’ler
           tan uca kesintisiz bir tedarik zin-                            olan eTA platformu ba¤lam›n-
           ciri oluflturuyoruz. Böylece “e-ti-                             dan bakt›¤›m›zda ise; eTA plat-
           caret için e-tedarik zinciri” kon-                             formu ile biz de küresel dönü-
           septini hayata geçiriyoruz.    mek: eTA’da her zaman yük var.  flümde KOB‹’lerin rekabet flart-
             Lojistik sektöründe 3 ana      Kamyoncular, eTA platformu-   lar›n› iyilefltirmek ve ifl yap›fl fle-
           paydafl var: müflteriler, lojistik-  na mobil aplikasyon üzerinden  killerine verimlilik sa¤lamak
           çiler ve tedarikçiler yani kam-  kay›t oluyorlar, rota baz›nda  için yola ç›kt›¤›m›zdan derginiz
           yoncular. Sektörde flu an kar-  aç›k olan yükleri görebiliyorlar,  ile ortak bir yol arkadafll›¤› için-
           mafl›k bir çal›flma düzeni var.  ihalelere girip ifl alabiliyorlar.  de oldu¤umuzu söyleyebiliriz.
           Bir tarafta tafl›nacak bir yük var.  Bu ihaleleri al›rken gittikleri  KobiEfor dergisinin geçmifle
           Müflteriler ya lojistik firmalar›  noktalarda aç›k olan yükleri de  dayanan ve sektörde kabul bu-
           ile çal›fl›yorlar ya da bildikleri  görebildiklerinden dönüfl yolcu-  lan performans› ile Türkiye
           tan›d›klar› arac›lardan fiyat al›-  luklar› için de ihale takip edip,  ekonomisinin dinamosu olan
           yorlar. Lojistik firmalar› ve ara-  teklif verebiliyorlar.     küçük ve orta ölçekli flirketleri-
           c›lar ya kendi araçlar› ile bu ta-  Türkiye’de yaklafl›k 250 bin  mizin stratejilerini gelifltirme
           fl›malar› yap›yorlar ya da bildik-  kamyoncu var ve flu anda eTA  konusunda birçok baflar›l› pro-
           leri kamyoncular› ar›yorlar, mü-  Platformu’nda 156 bin kay›tl›  jeye imza atmaya devam edece-
           sait olan biriyle o ifli gerçeklefl-  kamyoncu mevcut. Bu kamyon-  ¤ine inan›yoruz.
           tiriyorlar. Herkes bildi¤i tan›d›¤›  cular›n 36 bini tüm süreçlerini te-
           kadar bu ifli yapt›rabiliyor. Kam-  lefonlar›na indirdikleri mobil uy-  Biz bugün Türkiye’nin en bü-
           yoncular aç›s›ndan da bak›ld›-  gulama ile yürütüyorlar ve 6 bin  yük akaryak›t al›c›s›y›z, Türki-
           ¤›nda birkaç kifliye ba¤›ml›s›n›z,  kamyoncu eTA üzerinden her ay  ye’nin en büyük ‹DO bayisiyiz.
           onlardan ifl geldikçe ifliniz var.  en az 5 sefer gerçeklefltiriyor.  Çünkü seferlerimizin tutarlar›-
           Dolay›s›yla lojistik sektöründeki  Borusan Lojistik’in tüm yurtiçi  n›n bir k›sm›n› akaryak›t ve feri-
           paydafllar endifleli ve yaln›z his-  kamyon tedarik süreçlerini eTA’ya  bot geçifllerinin maliyetlerini
           sediyor. Borusan Lojistik olarak  tafl›d›¤›m›z Haziran ay›ndan beri  kendimiz karfl›layarak ödüyo-
           bu duruma yan›t vermek için    eTA üzerinden ayda ortalama 40  ruz. Önümüzdeki dönemde bu
           platform ifl modelinin, lojistik  bin sefer gerçeklefltirdik. Bu geç-  tip ifllemlerin hepsi eTA Kart
           sektörüne çok uygun bir yakla-  ti¤imiz seneye göre eTA’n›n 5 kat  üzerinden gerçekleflecek eTA
           fl›m oldu¤unu düflünüyoruz.      büyümesini sa¤lad› ve bu sayede  Kart ile birlikte eTA’n›n büyük
             eTA yükü olanlarla arac› olan-  sefer say›s› aç›s›ndan Avrupa’n›n  bir pazaryerine dönüflece¤ini de
           lar› bir araya getiren bir dijital  3. Büyük Dijital Lojistik Platformu  öngörüyoruz.
           platform. Müflterilerimiz kendi-  haline geldik.                  2020 hedeflerimiz aras›nda
           leri do¤rudan eTA’y› kullanabil-  Bu y›l›n sonunda “eTA Kart”›  ‘eTA Platformu’nun kapsam›n›
           di¤i gibi, biz Borusan Lojistik ola-  bir ödeme sistemi olarak devre-  yurtd›fl› seferleri de kapsayacak
           rak da kendi FTL tafl›malar›m›z›n  ye al›yoruz. Tedarikçilerimize  flekilde gelifltirmek var. 2020 y›-
           tedarik süreçlerini eTA üzerin-  ödemelerimizi bu kartlar arac›-  l›ndaki en büyük odak alan›m›z
           den yönetiyoruz. Bu da flu de-  l›¤›yla yapaca¤›z.              bu olacak.

                                                                                    Kas›m 2019 KobiEfor 103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108