Page 103 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 103
MEHMET KALAY KobiEfor, KOB‹’lere
Borusan Lojistik Genel Müdürü strateji sa¤l›yor
Yat›r›mlar›m›za devam ediyoruz Derginiz 1999 y›l›ndan beri
sektörün nabz›n› tutarak sürek-
Borusan Lojistik olarak Türki- li de¤iflen ve geliflen piyasa ko-
ye’nin önde gelen e-ticaret firma- flullar›nda yenilik ve geliflmele-
lar› ile çal›flman›n yan› s›ra önde re yer vererek, KOB‹’lerin ken-
gelen firmalar›n online sat›fl ope- dilerini yenileme ve güçlendir-
rasyonlar›n› destekliyoruz. Gelifl- mesi konusunda önemli çal›fl-
tirdi¤imiz “randevulu teslim”, malara imza atm›flt›r ve atmaya
“ürünüm nerede” gibi yetkinlik- devam etmektedir.
lerle al›flveriflçi deneyimini üst Lojistik sektörünün önde ge-
seviyeye tafl›yan bir yap› sunuyo- len oyuncular›ndan biri olarak
ruz. Bu yap› müflterilerimizin sis- 2012 y›l›ndan beri gelifltirdi¤i-
temlerine entegre oldu¤u için uç- miz ve ç›k›fl noktas› KOB‹’ler
tan uca kesintisiz bir tedarik zin- olan eTA platformu ba¤lam›n-
ciri oluflturuyoruz. Böylece “e-ti- dan bakt›¤›m›zda ise; eTA plat-
caret için e-tedarik zinciri” kon- formu ile biz de küresel dönü-
septini hayata geçiriyoruz. mek: eTA’da her zaman yük var. flümde KOB‹’lerin rekabet flart-
Lojistik sektöründe 3 ana Kamyoncular, eTA platformu- lar›n› iyilefltirmek ve ifl yap›fl fle-
paydafl var: müflteriler, lojistik- na mobil aplikasyon üzerinden killerine verimlilik sa¤lamak
çiler ve tedarikçiler yani kam- kay›t oluyorlar, rota baz›nda için yola ç›kt›¤›m›zdan derginiz
yoncular. Sektörde flu an kar- aç›k olan yükleri görebiliyorlar, ile ortak bir yol arkadafll›¤› için-
mafl›k bir çal›flma düzeni var. ihalelere girip ifl alabiliyorlar. de oldu¤umuzu söyleyebiliriz.
Bir tarafta tafl›nacak bir yük var. Bu ihaleleri al›rken gittikleri KobiEfor dergisinin geçmifle
Müflteriler ya lojistik firmalar› noktalarda aç›k olan yükleri de dayanan ve sektörde kabul bu-
ile çal›fl›yorlar ya da bildikleri görebildiklerinden dönüfl yolcu- lan performans› ile Türkiye
tan›d›klar› arac›lardan fiyat al›- luklar› için de ihale takip edip, ekonomisinin dinamosu olan
yorlar. Lojistik firmalar› ve ara- teklif verebiliyorlar. küçük ve orta ölçekli flirketleri-
c›lar ya kendi araçlar› ile bu ta- Türkiye’de yaklafl›k 250 bin mizin stratejilerini gelifltirme
fl›malar› yap›yorlar ya da bildik- kamyoncu var ve flu anda eTA konusunda birçok baflar›l› pro-
leri kamyoncular› ar›yorlar, mü- Platformu’nda 156 bin kay›tl› jeye imza atmaya devam edece-
sait olan biriyle o ifli gerçeklefl- kamyoncu mevcut. Bu kamyon- ¤ine inan›yoruz.
tiriyorlar. Herkes bildi¤i tan›d›¤› cular›n 36 bini tüm süreçlerini te-
kadar bu ifli yapt›rabiliyor. Kam- lefonlar›na indirdikleri mobil uy- Biz bugün Türkiye’nin en bü-
yoncular aç›s›ndan da bak›ld›- gulama ile yürütüyorlar ve 6 bin yük akaryak›t al›c›s›y›z, Türki-
¤›nda birkaç kifliye ba¤›ml›s›n›z, kamyoncu eTA üzerinden her ay ye’nin en büyük ‹DO bayisiyiz.
onlardan ifl geldikçe ifliniz var. en az 5 sefer gerçeklefltiriyor. Çünkü seferlerimizin tutarlar›-
Dolay›s›yla lojistik sektöründeki Borusan Lojistik’in tüm yurtiçi n›n bir k›sm›n› akaryak›t ve feri-
paydafllar endifleli ve yaln›z his- kamyon tedarik süreçlerini eTA’ya bot geçifllerinin maliyetlerini
sediyor. Borusan Lojistik olarak tafl›d›¤›m›z Haziran ay›ndan beri kendimiz karfl›layarak ödüyo-
bu duruma yan›t vermek için eTA üzerinden ayda ortalama 40 ruz. Önümüzdeki dönemde bu
platform ifl modelinin, lojistik bin sefer gerçeklefltirdik. Bu geç- tip ifllemlerin hepsi eTA Kart
sektörüne çok uygun bir yakla- ti¤imiz seneye göre eTA’n›n 5 kat üzerinden gerçekleflecek eTA
fl›m oldu¤unu düflünüyoruz. büyümesini sa¤lad› ve bu sayede Kart ile birlikte eTA’n›n büyük
eTA yükü olanlarla arac› olan- sefer say›s› aç›s›ndan Avrupa’n›n bir pazaryerine dönüflece¤ini de
lar› bir araya getiren bir dijital 3. Büyük Dijital Lojistik Platformu öngörüyoruz.
platform. Müflterilerimiz kendi- haline geldik. 2020 hedeflerimiz aras›nda
leri do¤rudan eTA’y› kullanabil- Bu y›l›n sonunda “eTA Kart”› ‘eTA Platformu’nun kapsam›n›
di¤i gibi, biz Borusan Lojistik ola- bir ödeme sistemi olarak devre- yurtd›fl› seferleri de kapsayacak
rak da kendi FTL tafl›malar›m›z›n ye al›yoruz. Tedarikçilerimize flekilde gelifltirmek var. 2020 y›-
tedarik süreçlerini eTA üzerin- ödemelerimizi bu kartlar arac›- l›ndaki en büyük odak alan›m›z
den yönetiyoruz. Bu da flu de- l›¤›yla yapaca¤›z. bu olacak.
Kas›m 2019 KobiEfor 103