Page 53 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 53
ÖZEL OTURUM: D‹J‹TAL DÖNÜfiÜMDE YEN‹ FIRSATLAR VE KOB‹’LER
Oturum Yöneticisi; TOBB ETÜ Rektörü
Prof.Dr. Adem fiahin, iki önemli konunun öne-
minin alt›n› çizdi; nitelikli istihdam ve nicelikli
üretim. Toplum 5.0’da e¤itimin önemine de¤i-
nen fiahin, bu noktada üniversite-ifl dünyas›
iletiflimi ile vatandafl, kamu-siyaset kurumu
aras›ndaki iletiflimin gereklili¤ine iflaret etti ve
bir ifl ne kadar karmafl›k olursa olsun, y›kar-
Soldan sa¤a; Prof.Dr. Adem fiahin, An›l Y›lmaz, Cem Y›lmaz,
ken de yaparken de prensibin ayn› oldu¤unu Ak›n Sertcan, Ali Çatak, Muammer Ayd›nl›.
vurgulad›.
Deloitte Türkiye fiirket Orta¤› Cem Y›lmaz, “En- yon nüfusun 54 milyonu internet bunun ise 51 mil-
düstri 4.0 ve KOB‹’ler” konusunda flunlar› söyledi: yonu aktif sosyal medya kullan›c›s›. Özellikle mobil
KOB‹’ler ancak gelece¤i flekillendirmekte olan tek- kullan›c›.” Sertcan, Türkiye’deki flirketlerin dijital
nolojileri benimseyerek, odakl› Ar-Ge çal›flmalar›n› gündeminin de Endüstri 4.0, yapay zeka ve chatbot-
artt›rarak ve yaratt›klar› katmade¤er içerisindeki lar, sanal gerçeklik, art›r›lm›fl gerçeklik ve kurum-
yüksek teknolojili ürün oranlar›n› yükselterek re- sal mesajlaflma oldu¤unu söyledi. KOB‹’lerin eko-
kabet edebilecektir.” nominin temel yap›tafl› oldu¤unu vurgulayan Sert-
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanl›¤› Verimlilik can, “Logo olarak iflletmelerin dijital dönüflümünde
Genel Müdürü An›l Y›lmaz, Bakanl›¤›n oluflturdu¤u çal›fl›yoruz” dedi. Sanayi 4.0 ve Toplum 5.0 kavram-
Giriflimci Bilgi Sistemi’ne göre KOB‹’lerin ekono- lar›ndan söz eden Sertcan, siber güvenli¤in önemi-
mide oran›n›n yüzde 99’un üzerinde ama ciro aç›- ne de dikkat çekti.
s›ndan yüzde 50’nin biraz alt›nda oldu¤unu söyledi. abas Türkiye Sat›fl Yöneticisi Ali Çatak, “Bütün
KOB‹’lerin ekonomik büyüklük anlam›nda çok yer devrimlerde oldu¤u gibi bu devrimde de kazanan-
tutmad›¤›n› belirten Y›lmaz, patentlerde de KO- lar ve kaybedenler olacak” dedi. Gelece¤e yönelik
B‹’lerin yüzde 50 pay› bulundu¤unu ifade etti. Ar-Ge ifl modelleri gelifltiren, zaman›nda do¤ru teknoloji-
ve ihracat yapan, patent ve faydal› modeli olan KO- ye yat›r›m yapan, üretimini dijitallefltiren ve a¤ ha-
B‹’lerin di¤erlerine göre daha karl› oldu¤unu kay- line getirenlerin kazanaca¤›na iflaret eden Çatak,
deden Y›lmaz, uygulamal› hizmtemler sunan e¤itim dijitalleflmede baflar› için anahtar faktörleri; “müfl-
ve dan›flmanl›k merkezi olan; “Model Fabrika” pro- teri odakl›l›k, süreç mükemmelli¤i, inovasyon ru-
jesini anlatt›. “An›nda sonuç görmeye imkan veren hu” olarak s›ralad› ve “Baflar› ölçüsü; müflteri
bir fabrika modeli” diyen Y›lmaz, Türkiye genelin- memnuniyetidir” diye konufltu.
de; 2’si ‹stanbul’da ve 8 ilde 1’er tane olmak üzere ASELSAN Lider Mühendis Muammer Ayd›nl›, in-
toplam 10 model fabrika kurulmas›n›n planland›¤›- san kayna¤›na ve üniversite iflbirli¤ine çok önem ver-
n› aç›klad›. ‹lk merkezin Ankara’da aç›lmak üzere diklerini söyledi. ASELSAN’›n yan sanayi iflbirli¤i hak-
oldu¤unu aktaran Y›lmaz, “Ankara Sanayi Odas› k›nda bilgi veren Ayd›nl›, 651’i KOB‹ toplam 770 alt
(ASO) ve ASO 1. OSB ortakl›¤›nda OSB içinde top- yüklenici ile çal›flt›klar›n› belirtti. KOB‹’lerin ASEL-
lamda 15 milyon TL yat›r›mla kuruldu. Biz kamu SAN ile tedarikçi portal üzerinden iletiflime geçebil-
olarak bu yat›r›m›n yüzde 35’ini karfl›lad›k. Haziran di¤ini ifade eden Ayd›nl›, tedarikçi seçme ve de¤er-
sonunda merkez hizmete aç›lacak” dedi. Model lendirme süreçlerini anlatt›. “Sadece nicelik de¤il,
Fabrika’da dijital dönüflümle ilgili uygulama örnek- niteli¤e de bak›yoruz” diyen Ayd›nl›, ASELSAN’›n yan
lerinin gösterildi¤ini kaydeden Y›lmaz, Ankara ve sanayi gelifltirme konusunda da büyük katk› sa¤la-
çevresindeki imalatç› KOB‹’lere ulaflmay› amaçla- yan bir firma oldu¤unu söyledi. Ayd›nl›, bu konuda
d›klar›n› söyledi. Y›lmaz, ayr›ca ‹zmir, Mersin, Gazi- OSB’lerle iflbirli¤i yapt›klar›n› da aktard›.
antep’te projenin bafllad›¤›n›, ‹stanbul, Kocaeli,
Konya ve Kayseri’de planlama aflamas›nda olduk-
lar›n› sözlerine ekledi.
Logo ‹cra Kurulu Üyesi Ak›n Sertcan, dünyada
ve Türkiye’de internet kullan›m›yla ilgili rakamlar›
anlatt›: “Dünyada 7 milyar insan›n 4 milyar› inter-
net kullan›yor, bunlar›n 3 milyar› ise aktif sosyal
medya kullan›c›s›. Avrupa’da 843 milyon insan›n
674 milyonu internet kullan›yor, 448 milyon aktif
sosyal medya kullan›c›s›. Türkiye’de toplam 81 mil-
Haziran 2018 KobiEfor 53