Page 53 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 53

ÖZEL OTURUM: D‹J‹TAL DÖNÜfiÜMDE YEN‹ FIRSATLAR VE KOB‹’LER

              Oturum Yöneticisi; TOBB ETÜ Rektörü
            Prof.Dr. Adem fiahin, iki önemli konunun öne-
            minin alt›n› çizdi; nitelikli istihdam ve nicelikli
            üretim. Toplum 5.0’da e¤itimin önemine de¤i-
            nen fiahin, bu noktada üniversite-ifl dünyas›
            iletiflimi ile vatandafl, kamu-siyaset kurumu
            aras›ndaki iletiflimin gereklili¤ine iflaret etti ve
            bir ifl ne kadar karmafl›k olursa olsun, y›kar-
                                                         Soldan sa¤a; Prof.Dr. Adem fiahin, An›l Y›lmaz, Cem Y›lmaz,
            ken de yaparken de prensibin ayn› oldu¤unu         Ak›n Sertcan, Ali Çatak, Muammer Ayd›nl›.
            vurgulad›.
              Deloitte Türkiye fiirket Orta¤› Cem Y›lmaz, “En-  yon nüfusun 54 milyonu internet bunun ise 51 mil-
            düstri 4.0 ve KOB‹’ler” konusunda flunlar› söyledi:  yonu aktif sosyal medya kullan›c›s›. Özellikle mobil
            KOB‹’ler ancak gelece¤i flekillendirmekte olan tek-  kullan›c›.” Sertcan, Türkiye’deki flirketlerin dijital
            nolojileri benimseyerek, odakl› Ar-Ge çal›flmalar›n›  gündeminin de Endüstri 4.0, yapay zeka ve chatbot-
            artt›rarak ve yaratt›klar› katmade¤er içerisindeki  lar, sanal gerçeklik, art›r›lm›fl gerçeklik ve kurum-
            yüksek teknolojili ürün oranlar›n› yükselterek re-  sal mesajlaflma oldu¤unu söyledi. KOB‹’lerin eko-
            kabet edebilecektir.”                          nominin temel yap›tafl› oldu¤unu vurgulayan Sert-
              Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanl›¤› Verimlilik  can, “Logo olarak iflletmelerin dijital dönüflümünde
            Genel Müdürü An›l Y›lmaz, Bakanl›¤›n oluflturdu¤u  çal›fl›yoruz” dedi. Sanayi 4.0 ve Toplum 5.0 kavram-
            Giriflimci Bilgi Sistemi’ne göre KOB‹’lerin ekono-  lar›ndan söz eden Sertcan, siber güvenli¤in önemi-
            mide oran›n›n yüzde 99’un üzerinde ama ciro aç›-  ne de dikkat çekti.
            s›ndan yüzde 50’nin biraz alt›nda oldu¤unu söyledi.  abas Türkiye Sat›fl Yöneticisi Ali Çatak, “Bütün
            KOB‹’lerin ekonomik büyüklük anlam›nda çok yer  devrimlerde oldu¤u gibi bu devrimde de kazanan-
            tutmad›¤›n› belirten Y›lmaz, patentlerde de KO-  lar ve kaybedenler olacak” dedi. Gelece¤e yönelik
            B‹’lerin yüzde 50 pay› bulundu¤unu ifade etti. Ar-Ge  ifl modelleri gelifltiren, zaman›nda do¤ru teknoloji-
            ve ihracat yapan, patent ve faydal› modeli olan KO-  ye yat›r›m yapan, üretimini dijitallefltiren ve a¤ ha-
            B‹’lerin di¤erlerine göre daha karl› oldu¤unu kay-  line getirenlerin kazanaca¤›na iflaret eden Çatak,
            deden Y›lmaz, uygulamal› hizmtemler sunan e¤itim  dijitalleflmede baflar› için anahtar faktörleri; “müfl-
            ve dan›flmanl›k merkezi olan; “Model Fabrika” pro-  teri odakl›l›k, süreç mükemmelli¤i, inovasyon ru-
            jesini anlatt›. “An›nda sonuç görmeye imkan veren  hu” olarak s›ralad› ve “Baflar› ölçüsü; müflteri
            bir fabrika modeli” diyen Y›lmaz, Türkiye genelin-  memnuniyetidir” diye konufltu.
            de; 2’si ‹stanbul’da ve 8 ilde 1’er tane olmak üzere  ASELSAN Lider Mühendis Muammer Ayd›nl›, in-
            toplam 10 model fabrika kurulmas›n›n planland›¤›-  san kayna¤›na ve üniversite iflbirli¤ine çok önem ver-
            n› aç›klad›. ‹lk merkezin Ankara’da aç›lmak üzere  diklerini söyledi. ASELSAN’›n yan sanayi iflbirli¤i hak-
            oldu¤unu aktaran Y›lmaz, “Ankara Sanayi Odas›  k›nda bilgi veren Ayd›nl›, 651’i KOB‹ toplam 770 alt
            (ASO) ve ASO 1. OSB ortakl›¤›nda OSB içinde top-  yüklenici ile çal›flt›klar›n› belirtti. KOB‹’lerin ASEL-
            lamda 15 milyon TL yat›r›mla kuruldu. Biz kamu  SAN ile tedarikçi portal üzerinden iletiflime geçebil-
            olarak bu yat›r›m›n yüzde 35’ini karfl›lad›k. Haziran  di¤ini ifade eden Ayd›nl›, tedarikçi seçme ve de¤er-
            sonunda merkez hizmete aç›lacak” dedi. Model   lendirme süreçlerini anlatt›. “Sadece nicelik de¤il,
            Fabrika’da dijital dönüflümle ilgili uygulama örnek-  niteli¤e de bak›yoruz” diyen Ayd›nl›, ASELSAN’›n yan
            lerinin gösterildi¤ini kaydeden Y›lmaz, Ankara ve  sanayi gelifltirme konusunda da büyük katk› sa¤la-
            çevresindeki imalatç› KOB‹’lere ulaflmay› amaçla-  yan bir firma oldu¤unu söyledi. Ayd›nl›, bu konuda
            d›klar›n› söyledi. Y›lmaz, ayr›ca ‹zmir, Mersin, Gazi-  OSB’lerle iflbirli¤i yapt›klar›n› da aktard›.
            antep’te projenin bafllad›¤›n›, ‹stanbul, Kocaeli,
            Konya ve Kayseri’de planlama aflamas›nda olduk-
            lar›n› sözlerine ekledi.
              Logo ‹cra Kurulu Üyesi Ak›n Sertcan, dünyada
            ve Türkiye’de internet kullan›m›yla ilgili rakamlar›
            anlatt›: “Dünyada 7 milyar insan›n 4 milyar› inter-
            net kullan›yor, bunlar›n 3 milyar› ise aktif sosyal
            medya kullan›c›s›. Avrupa’da 843 milyon insan›n
            674 milyonu internet kullan›yor, 448 milyon aktif
            sosyal medya kullan›c›s›. Türkiye’de toplam 81 mil-
                                                                                     Haziran 2018 KobiEfor 53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58