Page 52 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 52

HABER



           milyar dolar ihracat yap›yor. Almanya ise 300 milyar               mas› gerekti¤ini, nitelikli ifl-
           dolar ihracat› 6 bin makine giriflimcisi ile yap›yor.               gücüne ihtiyac›n ise her ge-
           Burada bir tuhafl›k var. Örnek vermek gerekirse                    çen gün artt›¤›n› dile getirdi:
           Türkiye’de 63 firman›n üretimi, Almanya’da 3 firma-                “Dijital geliflmelere ayak uy-
           n›n üretimine denk de¤il. Biz hamall›k yap›yoruz.”                 duracak nitelikli iflgücü yet-
              Yenilikçilik ve pazarlaman›n yeni yüzy›l›n de¤eri               miyor. Üst düzeyde yer alan
           oldu¤unun alt›n› çizen Dalgak›ran, geliflmifl Bat› ül-               yöneticilerin dönüflüm anla-
           keleri ile sofistike üretimde makas›n aç›ld›¤›na dik-              y›fl› ve yeni stratejilere ihti-
           kat çekti: “Biz insan yetifltirmeliyiz. Cumhuriyet tari-  ‹srafil Kuralay  yac› var. Türkiye’nin yüksek
           hinin en büyük teflvikleri veriliyor. Ama ‹srail 47 mil-            katmade¤erli ürünlerini art-
           yar dolar ‘start-up’ sat›fl gerçeklefltirirken biz 1 mil-  t›rmaya öncelik vermelidir. Hedeflere ulaflmam›-
           yar dolarl›k sat›fl gerçeklefltirmifliz. Burada bir tu-  z›n yolu buradan geçiyor. Nitelikli insan kayna¤›-
           hafl›k var. Orta gelir tuza¤›na düflmüflüz ve insanlar  n› önceden haz›rlamal›y›z. KOB‹’lerin küresel pa-
           de¤iflim olmas› gerekti¤ini hissetmiyor. Daha bece-  zarda rekabet etmeleri ve girdi maliyetlerini dü-
           rikli ve çal›flkan insanlar› daha iyi yerlere getirmeli-  flürmeleri için yo¤un bir trafik içindeyiz. KOB‹’le-
           yiz. Profesyonel giriflimcilik diye h›zla yay›lan bir  rin en büyük sorunu kurumsallaflamamak ve bili-
           kavram var. Bu giriflimciler önemli flirketlere al›n›-  flimden uzak kalmak. Baflkalar›n›n oluflturdu¤u
           yor ve kar pay› veriliyor. Biz de ise karasaban› yeni-  zeminde yerli ve milli olamay›z. O yüzden kendi
           den bulmufl, yeni bir fley keflfettim diye düflünüyor.”  zeminimizi oluflturmal›y›z. K›sa vadede çözümü-
              Giriflimcilikte nicelikten çok niteli¤e odaklan›lma-  müz ise e¤itimdir.”
           s› gerekti¤ini anlatan Dalgak›ran, Ar-Ge konusunda
           Cumhuriyet tarihinin en büyük desteklerinin veril-  “Dijitalleflme tercih de¤il, önceliktir”
           mesine karfl›n ifl yapma kültürü de¤iflmedi¤i için bu                    TBD’nin faaliyetleri hak-
           teflviklerden yeterince faydalanamad›klar›n› belirtti.               k›nda bilgi veren TBD ‹stan-
              Dalgak›ran, hükümet, KOB‹’ler ve ifl dünyas›n›n                   bul fiubesi Baflkan› Deniz
           kendi eksiklerini analiz etmesi ve bunlar› samimi-                  Tiryakio¤lu,  ekonominin te-
           yetle ortaya koymas› gerekti¤ini dile getirdi. Türki-               mel tafl›n›n KOB‹’ler oldu¤u-
           ye’nin orta gelir tuza¤›ndan kurtulamad›¤›n›, insan-                nu ifade etti: “TBD kamu ya-
           lar›n de¤iflim ihtiyac›n› tam anlam›yla yaflamad›¤›n›                 rar›na çal›flan bir dernek
           kaydeden Dalgak›ran, bunun için ya dibi görmesi ya                  olup kurucular› ve gönüllüle-
           da nitelikli yüzde 5’lik bir kesimi iyi e¤iterek siste-  Deniz Tiryakio¤lu  ri ile birlikte sektör ve birey-
           min önüne koflulmas› gerekti¤ini ancak böyle de¤i-                   leri teknolojik geliflmelerden
           flim sürecini bafllatabileceklerini anlatt›. KOB‹’lerin  haberdar etmek ve Türkiye’nin biliflim hedeflerine
           önümüzdeki dönemde büyük bir eleme ile karfl›    ulaflmas› için mücadele ediyor. Ekonomimizin te-
           karfl›ya kalaca¤›na iflaret eden Dalgak›ran, ölçek  mel tafl› KOB‹’lerdir ve önceli¤imizdir. Dijitalleflme
           ekonomisini yakalamak için konsolidasyonlara ha-  tercih de¤il, Türkiye için önceliktir. KOB‹’lerin diji-
           z›r olunmas› gerekti¤ini ifade etti. Dalgak›ran, ‹SO  talleflmesi de ifllerinin daha verimli yap›lmas› ve
           olarak dijitalleflme yönünde önemli çal›flmalar yap-  sürdürülebilir olmas› aç›s›ndan önemlidir.”
           t›klar›n› anlatt› ve firmalar›n dijitalleflmenin nere-  Konuflmalar›n ard›ndan gün boyunca “Özel Otu-
           sinde olduklar›n› analiz ettiklerini dile getirdi.  rum: Dijital Dönüflümde Yeni F›rsatlar ve KOB‹’ler”,
                                                           “Yar›na Haz›r Olmak: Robotlar ve Biliflim Güvenli¤i”
              “KOB‹’lerin en büyük sorunu                  ve “KOB‹’ye Güç Veren Çözümler, Finans Olanakla-
              dijitalleflememek”                            r› ve Destekler” bafll›kl› oturumlarda KOB‹’lerin bi-
              ‹TO Baflkan Yard›mc›s› ‹srafil Kuralay, enteg-  liflim ve dijitalleflme konular›nda nas›l kendilerini
           re ve tam otomasyona ait sistemlerin yayg›nlafl-  gelifltirecekleri ele al›nd›.
















           52 KobiEfor Haziran 2018
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57