Page 113 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 113
Vodafone’dan yerli scaleup ekosistemine destek
Türkiye’nin dijitalleflmesine liderlik etme vizyo-
nuyla faaliyet gösteren Vodafone, Türkiye’de ve
dünyada büyük potansiyel vaat eden scaleup (bü-
yümekte olan giriflimci firma) ekosisteminde kal-
d›raç etkisi yaratacak yeni bir program gelifltirdi.
“Vodafone Vitrin” ad›yla bafllat›lan program kap-
sam›nda bir mobil uygulama üzerinden müflterile-
rine dijital servis ya da ürün sa¤layan firmalarla
iflbirli¤i yapacak olan Vodafone, bu firmalara sa-
t›fl, pazarlama, teknoloji ve operasyon konular›n-
da destek vererek Türkiye’de ve uluslararas› pa-
zarlarda büyümelerine yard›mc› olacak. “Vodafo-
ne Vitrin” üyeleri, Türkiye pazar›nda kendilerini
kan›tlad›klar› takdirde dünyaya da aç›larak dijital
ürün ve servislerini Vodafone'un faaliyet gösterdi- Engin
¤i co¤rafyalarda 520 milyonu aflk›n müflterisine Aksoy
sunma f›rsat› yakalayacak.
Vodafone’un Türkiye’deki scaleup ekosistemine istiyoruz” dedi. “Vodafone Vitrin” kapsam›nda sca-
de¤er katmay› hedefledi¤i “Vodafone Vitrin” prog- leup firmalara temel olarak sat›fl-pazarlama, tek-
ram›, Vodafone Türkiye ‹cra Kurulu Baflkan Yar- noloji-operasyon ve yurtd›fl› pazarlara aç›lma ko-
d›mc›s› Engin Aksoy ve Vodafone Türkiye Strateji nular›nda destek veriliyor. Buna göre, Silver seg-
ve ‹fl Gelifltirme Direktörü Levent Gemici’nin kat›l›- mentindeki firmalara 500 bin TL, Gold segmentin-
m›yla Kolektif House Levent’te düzenlenen toplan- deki firmalara 1 milyon TL ve Platinum segmentin-
t›da tan›t›ld›. Toplant›ya, “Vodafone Vitrin”in ilk deki firmalara 2 milyon TL de¤erinde y›ll›k sat›fl ve
üyesi Sosyopix’in kurucu ortaklar›ndan Sezgi Abat pazarlama deste¤i sa¤lan›yor. “Vodafone Vitrin”
da kat›larak deneyimlerini paylaflt›. Engin Aksoy: üyelerine ayr›ca mentor deste¤i, tan›t›m deste¤i,
“Potansiyel tafl›yan firmalar› kald›raç etkisiyle e¤itim deste¤i, teknoloji deste¤i ve operasyonel
Türkiye’de ve uluslararas› pazarlarda büyütmek destek de sunuluyor.
Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açt›
n› zamanda Türkiye’nin en büyük DDOS koruma
altyap›s› ile en güvenli veri merkezi olma özelli¤i-
ni de tafl›yor.
3 noktadan fiber yedekli eriflim ile kesintisiz
hizmet sa¤layan Esenyurt Veri Merkezi ile birlikte
toplam beyaz alan büyüklü¤ünü 4 kat art›ran Türk
Telekom, kurumsal müflterilerine sundu¤u veri
saklama, bulut ve yönetilebilir güvenlik hizmetle-
rini geniflleterek sadece Türkiye’nin de¤il bölge-
nin veri merkezi üssü olmay› hedefliyor.
Paul Doany
Gelifltirdikleri ürün ve teknolojiler ile Türkiye’yi
Türkiye’nin lider bilgi ve iletiflim teknolojileri gelece¤e ba¤lamak için durmaks›z›n çal›flt›klar›n›
flirketlerinden Türk Telekom, Türkiye’nin en bü- ifade eden Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany,
yük veri merkezini ‹stanbul Esenyurt’ta açt›. Türk “Bölgedeki tüm ihtiyac› karfl›layacak büyüklükte
Telekom’un, 130 milyon TL yat›r›m ile toplam 27 ve yüksek güvenlik standartlar›nda benzersiz eri-
bin metrekarelik alan üzerinde hayata geçirdi¤i flim kalitesi sunan bir veri merkezi kurduk. Ama-
Esenyurt Veri Merkezi, 10 bin 400 metrekare be- c›m›z ülkemizden ç›k›p yurt d›fl›nda saklanan ve-
yaz alan büyüklü¤ü ile Türkiye’nin en büyük veri rinin Türkiye’de kalmas›n› sa¤lamak. Türkiye’nin
merkezi olarak hizmet verecek. Uluslararas› ‘dijital dönüflüm’ yolculu¤unda öncülü¤ümüzü
standartlara uygun olarak infla edilen merkez, ay- sürdürece¤iz” dedi.
Haziran 2018 KobiEfor 113