Page 110 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 110

SEKTÖR/B‹L‹fi‹M




                                    Konica Minolta gelece¤e haz›rl›yor

                                      1873 y›l›nda Japon-                              Toplum 5.0’›n (So-
                                    ya’da foto¤raf makinesi                            ciety 5.0), ça¤›m›z›n
           ve foto¤raf makinesi için film üreten bir flirket ola-                       sosyal sorunlar›na
           rak kurulan Konica Minolta; “‹fl Teknolojileri”, “Me-                        yönelik basit ve et-
           dikal”,  “Profesyonel Bask› Sistemleri”, “Endüstri-                         kili çözümleri tek-
           yel Ink-jet Bask› Kafalar›”, OLED (Organik LED) Ay-                         noloji ve yenilikçilik
           d›nlatma”, “Renk Ölçüm Cihazlar›”, “Performans                              ile toplam faydaya
           Malzemeleri”, “Optik Ürünler” ve “Planetaryum                               yönelik sunabilecek
           (Y›ld›z Evi)” hizmetleri veren bir dünya markas›.                           bir dönüflüm ve
              Konica Minolta ‹fl Teknolojileri Merkezi Alman-                           devrim anlam›na
           ya’n›n Langenhagen flehrinde bulunuyor ve Türki-                             geldi¤inin alt›n› çi-
           ye de dahil olmak üzere Avrupa, Orta Asya, Orta                             ziyor. Çolak, konu-
           Do¤u ve Afrika'daki 80'den fazla ülkede, ba¤l› flir-                         yu flöyle de¤erlen-
           ketler ve distribütörler taraf›ndan temsil ediliyor.                        diriyor: “Burada en
           Mart 2017 verilerine göre Konica Minolta Euro-                              önemli fley, yapay
           pe’n›n bir önceki mali y›lda 2.4 milyar Euro’nun                 Yavuz Çolak  zekay› üreten zeka-
           üzerinde net sat›fl›, halihaz›rda da 9.700'den fazla                         n›n dönüflmesi. En-
           çal›flan› bulunuyor.                             düstri 4.0’da kullan›lacak yapay zeka, nesnelerin
              Türkiye’de 1980’den beri distribütörle temsil  interneti (IoT) ile daha fazla nesneye komut verile-
           edilen Konica Minolta,  ‘‹fl Teknolojileri’ olarak  bilir ve daha fazla noktadan veri toplanabilir olma-
           Türkiye pazar›na 1 Nisan 2012 tarihinde girifl yap-  s› ile birlikte daha çok önem arz edecek.  Gelecek-
           t›. 2016 y›l›nda ise ‘Ölçüm Cihazlar›’ ve ‘Inkjet  teki odak noktam›z; ak›ll› verinin (Smart Data), Top-
           Tekstil Bask› Sistemleri’ alan›nda hizmet vermeye  lum 5.0 ile geliflen biz insanlara gelmesi ve bunun
           bafllad›. Ölçüm Cihazlar›; plastik, otomotiv ve boya  Endüstri 4.0’da kullan›lacak zekaya ifllenerek geri
           sanayi için çözümler üretirken, ‹fl Teknolojileri bi-  dönmesi döngüsü olacak. Tüm çözümlerimizi bu
           rimi; fotokopi cihazlar›, yaz›c›lar, profesyonel bas-  döngüye göre planlamaya özen gösteriyoruz. Veri-
           k› sistemleri ve  yaz›l›m çözümlerini kaps›yor. Ink-  nin do¤ru ifllenerek ak›ll› veriye dönüflmesi, bu bil-
           jet Tekstil Bask› sistemleri ise tekstil alan›nda di-  gilerin iletilece¤i ifl ak›fllar›ndaki verimlilik ve bilgi
           jital çözümler sunuyor. Ayr›ca Mobotix Ak›ll› IP Vi-  güvenli¤inin sa¤lanmas› için çözümler sunmak, öte
           deo Çözümleri de Konica Minolta bünyesinde hiz-  yandan  sundu¤umuz çözümlerin altyap› hizmetle-
           met veriyor.                                    rini de temin ederek global anlamda güvenilir bir
              Konica Minolta’n›n merkezi ‹stanbul’da bulunur-  hizmet sa¤lay›c› olmak istiyoruz.”
           ken Antalya, Ankara ve Bursa’da ise bölge ofisleri
           yer al›yor. Ülke genelinde ise 45 bayi bulunuyor.   KOB‹’ler profesyonellerden
              Konica Minolta Türkiye Stratejik Planlama ve    yard›m almal›
           Pazarlama Yöneticisi Yavuz Çolak, Konica Minolta   Küçük ve orta ölçekli firmalar›n atacaklar› en
           olarak 100 y›ldan fazla süredir bugünün flekillen-  önemli ad›m›n ça¤›n gereksinimi olan uygulama-
           mesi için katk› yapt›klar›n› söylüyor. Çolak, “Bu ça-  lar› edinmeleri gerekti¤ini anlatan Çolak, ayn› za-
           l›flmalar›m›zda edindi¤imiz kültür ile gelece¤in de  manda KOB‹’lerin kendi müflterilerinin de bu dö-
           flekillenmesi için tüm h›z›m›zla, yenilikçi hizmetle-  nüflümü sa¤layacaklar› uyumu sa¤lamas› gerekti-
           rimizi ve ürünlerimizi gelifltirmeye devam ediyo-  ¤inin alt›n› çiziyor. Çolak, “Bunun bütçe gerektir-
           ruz” diyor.                                     di¤ini ve risk içerdi¤inin fark›nday›z ancak örne-
                                                           ¤in; bulut teknolojilerinde yat›r›m maliyetlerinin
              Endüstri 4.0’›n yan›nda                      çok daha düflük oldu¤unu ve mevcut çözümlerden
              Toplum 5.0’a geçilmesi gerekiyor             aç›k ara daha verimli oldu¤unu biliyoruz. Kiflisel
              Çolak’a göre günümüzde herkesin konufltu¤u    verilerin korunmas› (GDPR) gibi biliflim güvenli¤i
           yapay zeka (AI), bulut teknolojileri, Endüstri 4.0 gi-  gerektiren konular› da düflünürsek, KOB‹’lerin
           bi konularda geliflimin sa¤lanabilmesi için verinin  bilgi teknolojisi yönetimlerini kendi kaynaklar›yla
           sa¤l›kl› ve do¤ru olarak ifllenmesi, iletilmesi ve  de¤il de profesyonellerden destek alarak yapma-
           saklanmas› gerekiyor. “Konica Minolta olarak,   lar›n›n çok daha az risk içerdi¤ini ve daha fazla
           inand›¤›m›z bir döngü var. Endüstri 4.0’›n yan›nda  operasyon verimlili¤i sa¤layabileceklerini söyle-
           Toplum 5.0’a geçmemiz gerekiyor” diyen Çolak,   yebiliriz” önerisini sunuyor.

           110 KobiEfor Haziran 2018
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115