Page 107 - KobiEfor_Nisan_2018
P. 107
LOJ‹ST‹K
Borusan Lojistik’ten
drone at›l›m›
Al›flan Lojistik Yöneticileri biraraya geldi
Al›flan Lojistik, geçti¤imiz y›l de¤erlendirmek, gelece¤i plan-
lamak ve motivasyonu güçlendirmek üzere hafta sonu etkinli-
¤inde yöneticilerini fiile’de a¤›rlad›. Prof.Dr. Acar Baltafl’›n da
kat›ld›¤› ve ekip çal›flmas›, liderlik, potansiyeli performansa çe-
virmek konulu seminerin düzenlendi¤i etkinlikte büyüme, ve-
rimlilik, kar gibi konular da irdelendi.
Giriflimcilik ekosistemini gelifltir-
mek amac›yla 2012’den bu yana e-Ticaret Zirvesi, Horoz Lojistik
söylefli ve workshop’lar düzenleyen
Start-IST, Executive Talks serisinin sponsorlu¤unda ‹zmir’de gerçekleflti
alt›nc›s›nda, Borusan Lojistik Teda-
Adana, Bursa ve An-
rik Zinciri Yönetimi ve Stratejik
talya'n›n ard›ndan e-Ti-
Müflteriler ‹cra Kurulu Üyesi Serdar
caret Zirvesi'nin yeni
Erçal’›, Garanti Partners ev sahipli- dura¤› ‹zmir oldu. e-Ti-
¤inde a¤›rlad›.
caret Zirvesi’ne Horoz
Konuflmas›nda, Borusan Lojis-
Lojistik’i temsilen Yur-
tik’in en kuvvetli yanlar›n›n insan
tiçi Tafl›mac›l›k Grup
kayna¤›na yap›lan yat›r›m ve Ar-Ge
Baflkan› Gürkan Gürbüz ve Yurtiçi Da¤›t›m Operasyonlar› ve ‹fl Ge-
çal›flmalar› oldu¤unu belirten Serdar lifltirme Direktörü ‹lker Özkocac›k, e-ticarette lojistik konusunda
Erçal, “Teknolojik geliflmeleri müfl-
bilgiler aktard›, kat›l›mc›lar Horoz Lojistik’in bu alandaki tecrübe-
terilerimizin ihtiyaçlar›na göre flekil-
lerinden yararlanma f›rsat› yakalad›lar. Zirvede; “e-ticarete nas›l
lendiriyoruz. ‹hraç edilmek üzere
bafllanabilir, daha fazla müflteriye nas›l ulafl›labilir, e-ticarette lo-
Türkiye’de üretilen Ford araçlar›na
jistik çözümler” gibi konular ele al›nd›. Ayr›ca sektör liderlerin-
üretim hatt›ndan ald›¤›m›z anda den; karl›l›¤› art›rma, maliyeti düflürme ve toplu sat›fl gibi konular
RFID çipleri yerlefltiriyoruz ve 350
da gündem konular› aras›ndayd›.
bin metrekareye yay›lan 20 bin ara-
c›n do¤ru lokasyonda bulunup bu-
lunmad›¤›n› bir drone ve yaz›l›m ara- UPS, yeniden “Dünya’n›n
c›l›¤› ile 5 dakikada kontrol edebiliyo- En Be¤enilen” flirketi
ruz” dedi.
Erçal ayr›ca, Sabanc› Üniversitesi UPS, Fortune dergisi taraf›ndan ger-
ile ortak yürütülen “Sat›fl ve Lider- çeklefltirilen y›ll›k ankette “Dünya’n›n En
lik Akademileri”nden bugüne kadar Be¤enilen” flirketlerinden biri ve sektöründe tüm kategorilerde
1000’den fazla çal›flan›n faydaland›- lider olarak seçildi. UPS, sektör kategorisinde, 2. s›rada yer alan
¤›n› vurgulad›. Gelecekte ürün tesli- flirkete önemli derecede fark atarak birinci oldu.
matlar›n›n drone ile yap›l›p yap›la- UPS Yönetim Kurulu Baflkan› ve Genel Müdürü David Abney
mayaca¤› sorusunu; “Son 20 sene- aç›klamas›nda flunlar› söyledi: “UPS bu prestijli itibarla onurlan-
de 10 milyondan fazla kiflinin yafla- d›r›ld›. Bu, müflterilerimize eflsiz bir de¤er katmaya odakl› sürek-
d›¤› flehir say›s› h›zla artm›fl du- li inovasyon kültürümüzün ve kendini ifline adam›fl çal›flanlar›m›-
rumda. fiehirleflmenin ve dolay›s›y- z›n baflar›s›d›r. Nihayetinde, mükemmel bir flirket oluflturan ve bu
la trafi¤in art›fl›yla teslimat oldukça flirketi sürdüren güç de budur.” fiirket; yenilik, insan yönetimi, ku-
maliyetli bir hale geldi. Bu flartlar- rumsal varl›klar›n kullan›m›, sosyal sorumluluk, yönetim kalitesi,
da yak›n zamanda drone’lar ile tes- finansal sa¤laml›k, uzun vadeli yat›r›m, ürün ve hizmet kalitesi ve
limat›n önemli bir çözüm olaca¤›n› küresel rekabetçili¤in itibar özelliklerinin her biri konusunda kar-
düflünüyorum” diye yan›tlad›. go sektöründe birinci olarak derecelendirildi.
Nisan 2018 KobiEfor 107