Page 85 - KobiEfor_Subat_2018
P. 85

dar baflar›l›ysa siz de o kadar baflar›l›s›n›z.” Teori ve  du¤unu hat›rlatan Gürsoy, Teknopark çal›flmas›n› bir
          prati¤i birlikte uygulayabilen modeller hem sektö-  ekosistem olarak planlad›klar›n› söylüyor.
          rün nitelikli istihdam sorunlar›n› karfl›l›yor hem de  Gürsoy, çal›flmalar›n› ve planlar›n› flöyle anlat›yor:
          ö¤rencinin do¤ru bir flekilde yetiflmesi ba¤lam›nda  “Araflt›rma ve gelifltirme bir ekosistem yarat›l›rsa
          ‘kazan-kazan’ modeli getiriyor.                 sürdürülebilir olur. Kurum olarak buna inan›yor ve
                                                          bunun gereklerini yerine getiriyoruz. Okan Üniversi-
            Simülasyonlu ö¤renme modeli var               tesi olarak bunun için flirketlerle yak›n iflbirli¤i ger-
            Güner Gürsoy’a göre bu dönemin milenyum ço-   çeklefltiriyoruz. fiirketlere Ar-Ge ve Tasar›m Mer-
          cuklar› yaflamlar› boyunca 4-5 farkl› kariyerde çal›-  kezleri kuruyoruz. fiu ana kadar 6 tane flirket için bu
          flacak. Dolay›s›yla mezunun iki farkl› niteli¤i var. De-  çal›flmay› yapt›k. 10 flirket ile görüflmeler sürüyor.
          ¤iflimi alg›lama ve yönetme becerisi. Trendleri iyi  Bütün projeleri üniversite bünyesinde APROGED
          okuyarak de¤iflimi yönetme yeni neslin ana       (Araflt›rma Proje Gelifltirme Müdürlü¤ü) kanal›yla
          misyonu. Ö¤renci üniversiteden ö¤renmeyi                    yürütüyoruz. Bu yap› içinde; Kuluçka
          ö¤renmifl olarak mezun olmak zorunda.                        Merkezi, TTO ve sonras›nda ise Tekno-
          Gürsoy dönemi ö¤renci aç›s›ndan bu flekil-                  park var. Ar-Ge ve Tasar›m Merkezle-
          de yorumluyor ve teknolojik dönüflüme                       ri’nden gelen projeler üniversite içinde
          iliflkin ise flu noktalara de¤iniyor: “Bir dö-              ilgili birim taraf›ndan destekleniyor. Ye-
          nüflümden geçiyoruz ve bunun ad›na En-                     ni fikirleri kendi teknopark›m›zda de¤er-
          düstri 4.0 deniyor. Ülke olarak Endüstri                 lendirmek istiyoruz. Ayr›ca APROGED ka-
          4.0’› ›skalama flans›m›z yok. Bizim ön-                   nal› arac›l›¤›yla yürüttü¤ümüz 33 milyon
          celi¤imiz e¤itim teknolojilerini sisteme                liral›k sürücüsüz araç  projesi OKANOM
          entegre etmek.                                          projesi var. Yürütülen projelerin lokal kal-
            Örne¤in; üniversitemizde T›p Fakül-                   mamas› için uluslararas› yap› oluflturduk.
          tesi, Difl Hekimli¤i Fakültesi, ‹flletme ve              Teknoparkta oluflan ürünlerin gelifltirilme-
          Yönetim Bilimler Fakülteleri’nde simülasyon mer-       sinde Finlandiya’dan partner buluyoruz. Fin-
          kezlerimiz var. ‹flletme tabanl› derslerde uygulamay›  landiya’n›n en önemli art›s› KOB‹ ölçe¤inde projele-
          uluslararas› ifl simülasyonlar›yla hayata geçiriyoruz.  re ilgi gösteriyorlar.”
          Finansal yat›r›m simülasyonlar› için Trademaster Fi-
          nans Lab. ve ifl simülasyonlar›n› için de ‹flletme Stra-  Giriflimci olana destek
          teji Lab. ile e¤itim yaklafl›m›n› destekliyoruz. Burada  Giriflimcili¤i 2008’den bu yana akademik progra-
          yap›lan çal›flmalara ‘hatalardan ö¤renme’ diyoruz.  ma alan Okan Üniversitesi, yeni ifl fikirleri ve farkl›
          Çünkü kaç ifladam› ve yöneticisi flirket bat›rarak yö-  projeleriyle Giriflimcilik Merkezi’ne baflvuran ö¤-
          netmeyi ö¤renir. Bu bölüme çok ilgi var. Çünkü yeni  rencilere ilgili kurulun karar›yla mikro-kredi ve flir-
          nesil bu teknolojiye ba¤›ml›.” Teknolojinin deyim ye-  ket kurulumu deste¤i de sa¤l›yor.
          rindeyse ‘ba¤›ml›l›k’ haline gelmesi e¤itim sistemin-  Gürsoy, geliflmifl ekonomilerde üniversitelerin
          de de de¤iflikli¤e yol aç›yor. Klasik kitap tafl›ma al›fl-  yat›r›m projelerinden desteklendi¤ini hat›rlatarak,
          kanl›¤› yerine ‘Cepte Kitap’ konsepti ile bütün kitap-  “Araflt›rma bütçe kalemlerinde önemli yer tutar. Ve
          lar ö¤rencinin cebine giriyor. Ayr›ca hibrit ö¤renme  bir üniversitenin misyonu araflt›rma yapmakt›r. Sa-
          metotlar› uygulan›yor. Dersler video ile destekleniyor  dece üniversite kaynaklar› bu çal›flmalar için s›n›r-
          ve s›navlar online yap›labiliyor.               l› kal›yor. Dolay›s›yla üniversite-sanayi iflbirlikleri
                                                          kaynak yaratma noktas›nda avantaj sa¤l›yor. Biz bu
            Ekosistemi haz›r, s›ra Teknopark 4.0’da   iflbirli¤inin ekosistemi için çal›fl›yoruz. Bir flirketin
            Okan Üniversitesi kendi teknopark›na kavuflmaya  Ar-Ge ve Tasar›m Merkezi olarak kalabilmesi için
          haz›rlan›yor. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanl›¤›’na  y›lda 2 tane proje yazmas› laz›m. Kurum olarak 20
          baflvuruda bulunan Üniversite yönetimi Tuzla’da 21  tane Ar-Ge ve Tasar›m Merkezi ile iflbirli¤imiz olsa
          dönüm alan üzerinde Teknopark 4,0’› kuracak. Ayn›  y›lda 40 proje anlam›na geliyor. Bu projenin kayna-
          zamanda Teknopark ‹stanbul’da da alanlar› bulun-  ¤› hem üniversite hem sektöre katk› sa¤lar” diyor.
                                                                                     fiubat 2017 KobiEfor 85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90