Page 119 - KobiEfor_Aralik_2018
P. 119

UZMAN



                                   ‹fl Görüflmelerinde Yap›lan 10 Hata

                                   G        ünümüzde ifl aramak ve is-  ce¤inizi ö¤reniniz. Geç kalma ihti-
                                            tedi¤iniz iflte çal›fl›yor ol-
                                                                      malini de düflünerek görüflme saa-
                                                                      tinden 10-15 dakika öncesinde ha-
                                            mak kiflinin mutlulu¤u için
                                            çok önemlidir. Herhangi   z›r bulununuz.
                                            bir ifle baflvurunuz sonu-  6. Cep telefonunu kapatmamak: ‹fl
                                   cunda ön filtrelerden geçip ifl görüfl-  görüflmesi öncesinde telefonunuzu
                                   mesine davet edilmeniz çok önemli  sessize almal›s›n›z. Unutman›z ve
          Kadri Demir              bir aflamad›r. Bu aflamada kendinizi  telefonunuz çalmas› durumunda
                                   ifade etme ve tan›tma f›rsat› yakala-  özür dileyerek hemen telefonunuzu
          kadri.demir@poldy.com.tr  m›fl olursunuz. Bu görüflme sürecin-  kapat›n›z veya sessize al›n›z. Sonra-
                                   de yap›lan en önemli 10 hata.      s›nda ifl görüflmesine kald›¤›n›z yer-
                                   1. ‹flyeri hakk›nda bilgi sahibi ol-  den devam ediniz.
                                   mamak: Görüflme öncesi, görüfl-      7. Yalan söylemek: Özgeçmiflinize
                                   me yapaca¤›n›z iflyeri hakk›nda     yazd›¤›n›z ya da ifl görüflmesi s›ra-
          Görüflme                  araflt›rma yapmal›s›n›z. ‹flyeri hak-  s›nda verdi¤iniz her türlü yalan bilgi
          sürecinde yap›lan        k›nda edinebilece¤iniz bilgi, ilk ön-  zamanla anlafl›lacakt›r. ‹fle al›nsa-
                                   ce sizin o iflyerini isteyip istemedi-  n›z dahi yalan bilgi verdi¤iniz ö¤re-
          en önemli 10 hata:
                                   ¤iniz konusunda fikrinizin oluflma-  nildi¤inde iflten ç›kar›lman›z için bir
          1. ‹flyeri hakk›nda       s›n› sa¤layacakt›r. Ayr›ca görüflme  sebep olacakt›r. Vermifl oldu¤unuz
          bilgi sahibi             s›ras›nda “neden o iflyerinde çal›fl-  bilgilerin her zaman do¤ru oldu¤u-
          olmamak.                 mak istedi¤iniz” ile ilgili soru so-  nu ve bu konuda dürüst davrand›¤›-
                                   rulur ise kendinizden daha emin    n›zdan emin olunuz.
          2. ‹steksiz ve ilgisiz
                                   cevap vermeniz için alt yap› haz›r-  8. Ücret konusunda aceleci davran-
          görünmek.                lam›fl olursunuz.                   mak: ‹lk görüflmede iflveren ücret
          3. Fazla gevezelik       2. ‹steksiz ve ilgisiz görünmek: So-  konusunu aç›ncaya kadar ücret ko-
                                   ¤uk, mesafeli veya dostça olmayan  nusunu gündeme getirmeyiniz. Üc-
          ederek gere¤inden
                                   bir flekilde isteksiz yaklafl›p, yeterli  reti ilk soran siz olursan›z iflten çok
          fazla konuflmak.          derecede gülümsemeyerek, ilgisiz   paras›yla ilgilendi¤iniz izlenimini
          4. Uygun olmayan         veya s›k›lm›fl, yorgun bir görüntü  verecektir. Di¤er yandan daha önce-
          k›yafet ve d›fl           sergilememelisiniz. Biraz da olsun  ki iflinizde ald›¤›n›z ücret konusunda
                                   heyecanl› görünmek kimseyi rahat-  da gerçekleri söyleyiniz. Çünkü ola-
          görünüfl.
                                   s›z etmez. Fakat heyecan ve stresi  s› iflvereninizin eski ücretinizi ö¤-
          5. Görüflmeye geç         birbirine kar›flt›rmay›p, mümkün ol-  renmesi çok zor olmayacakt›r.
          kalmak.                  du¤unca so¤ukkanl› olunuz.         9. Baflar›lar›n›z› ve deneyimlerini-
          6. Cep telefonunu        3. Fazla gevezelik ederek gere¤in-  zi iyi anlatamamak: Görüflme s›ra-
                                   den fazla konuflmak: Görüflme ya-    s›nda daha önceki iflyerinizde bafl-
          kapatmamak.
                                   pan kiflinin size ne sordu¤unu, ne  vurdu¤unuz pozisyon ile ilgili ben-
          7. Yalan söylemek.       ö¤renmek istedi¤ini iyi analiz edip  zer deneyimler var ise yapm›fl ol-
          8. Ücret konusunda       yerinde yan›tlar veriniz. Görüflme  du¤unuz baflar›l› projelerinizi ve
                                   yapan kifliden fazla konuflma çaba-  örnekleri sunmal›s›n›z. Unutmay›-
          aceleci
                                   s›nda bulunmay›n›z.                n›z ki iflverenler genelde alacak ol-
          davranmak.               4. Uygun olmayan k›yafet ve d›fl gö-  duklar› kiflilerin kendi flirketlerine
          9. Baflar›lar›n›z› ve     rünüfl: Görüflme s›ras›nda karfl› ta-  katk›da bulunmas›n›, maliyetleri
          deneyimlerinizi iyi      rafta yarataca¤›n›z ilk izlenim çok  düflürmesini ve verimlili¤i art›rma-
                                   önemlidir. K›l›k, k›yafetiniz ve saç›-  s›n› isterler.
          anlatamamak.
                                   n›z›n birbiri ile uyumlu olmas›na  10. ‹fli istedi¤inizden emin olma-
          10. ‹fli                  özen gösteriniz. Profesyonel ve te-  mak: Ne tür bir ifl arad›¤›n› bilme-
          istedi¤inizden           miz bir k›yafet ile bak›ml› bir görü-  mek, ifl arayanlar›n karakteristik
          emin olmamak.            nüfl tercih etmeniz sizin için art›  bir ölümcül günah›d›r. Baz› yeni
                                   sa¤layacakt›r.                     mezunlar bir iflyerinde çal›flmay›
                                   5. Görüflmeye geç kalmak:  Çok      çok istedikleri zaman ifl için uygun
                                   önemli bir mazeretiniz yok ise gö-  olup olmad›klar›na bakmadan o
                                   rüflmeye geç kalmamal›s›n›z. ‹n-    flirkette hangi pozisyon bofl olursa
                                   ternette görüflmeye gidece¤iniz     özgeçmifllerini gönderirler. Oysa
                                   flirketin web sitesinde kroki var ise  özgeçmiflinizi, sadece e¤itim ve be-
                                   gitmeden önce hangi yollardan ve   cerilerinize uygun ifller için yolla-
                                   hangi ulafl›m araçlar› ile nas›l gide-  mal›s›n›z.
                                                                                    Aral›k 2018 KobiEfor 119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124