Page 108 - KobiEfor_Aralik_2018
P. 108

TSO PLATFORM



           KISA KISA... KISA KISA... KISA KISA...


           Diyarbak›r TSO
           Kuzey Irak pazar›nda









                                                       TOBB’dan KOB‹’ler için dijital

                                                       dönüflüm
             Diyarbak›r Ticaret ve Sanayi Odas› (DTSO)
           öncülü¤ünde Güneydo¤ulu ifladamlar› Kuzey
                                                         Türkiye Teknoloji Buluflmalar›'n›n bu y›lki üçüncü
           Irak’a bir ifl gezisi düzenledi. ‹fl adamlar›,  etkinli¤i Vodafone ana sponsorlu¤unda "KOB‹'ler için
           Erbil'deki baflbakanl›k konutunda Barzani ile  Dijital Dönüflüm, E-ticaret ve E-ihracat" temas›yla
           bir araya gelerek, Irak ile ticari iliflkileri ele  Çanakkale'de TSO ev sahipli¤inde gerçeklefltirildi.
           ald›. Türkiye ile ticari iliflkilerin geliflmesi  TOBB himayesinde 63'üncü kez düzenlenen Türkiye
           için deste¤ini yineleyen Barzani, Türkiye ile
                                                      Teknoloji Buluflmalar›'n›n bu y›lki üçüncü etkinli¤inde,
           tüm alanlarda iliflkilerin ilerlemesi temenni-  KOB‹'lerin dünyada dijitalleflme ile birlikte yaflanan
           sini dile getirdi.                         h›zl› dönüflüme neden ve nas›l ayak uydurmas› gerek-
             Türk ifladamlar› da iki ülke aras›ndaki ti-  ti¤i masaya yat›r›ld›. Bu kapsamda, iflletmelerin dijital
           cari iliflkilerin geliflmesine yönelik çabalara  skorlar›n› nas›l yükseltebilecekleri, yeni dünyada e-ih-
           de¤inerek, IKBY ile ticari iliflkilerin yeniden
                                                      racat süreçlerine dahil olarak s›n›rlar›n› nas›l ülke d›-
           canlanmas› için çal›flacaklar›n› söylediler ve  fl›na tafl›yabilecekleri ve dijital dünyada uygulayabile-
           ticaret hacminin yeniden yükseltilmesi ko-  cekleri pazarlama teknikleri ile verimliliklerini nas›l
           nusunda IKBY'de kal›c› ticaret merkezinin  art›rabilecekleri konular› ele al›nd›.
           aç›lmas› önerisinde bulundular.               TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Özer Matl›, eskinin
                                                      ‹pek Yolu, Baharat Yolu gibi üzerindeki ülkeleri, insan-
           Çerkezköy TSO’dan sosyal                   lar› zengin eden ticaret rotalar›n›n yerini bugün "inter-
           medya e¤itimi                              net siber otoban›"n›n ald›¤›n› söyledi.

             Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odas›'nda ya-
           p›lan Sosyal Medya E¤itimi program›na kat›-  Samsun TSO’dan
           lan Dijital Pazarlama Uzman› Adem Örnek,
           Facebook ve Instagram üzerinden do¤ru       ‹hracat Destek Ofisi
           reklam ve do¤ru strateji oluflturma hakk›nda
                                                         Samsun Ticaret ve Sanayi
           bilgiler paylaflt›.                          Odas› Baflkan› Salih Zeki Mur-
             Reklam türünü seçmeden önce pazarlama
                                                       zio¤lu, kurulan "‹hracat Des-
           hedefinin belirlenmesi gerekti¤ini ifade eden
                                                       tek Ofisi” uygulamas›n›n ihra-
           Örnek, flunlar› söyledi: "Reklam modelleri
                                                       catç› say›s›n›n art›r›lmas› ve ih-
           kampanya amac›na göre aç›l›r. Reklam mo-
                                                       racat›n tabana yay›lmas› konu-  Salih Zeki
           delleri bu amaç ne ise onu yükseltecek ve ma-  lar›nda önemli rol oynayacak  Murzio¤lu
           liyetini azaltacak flekilde yay›n yapar. Örne¤in;
                                                       dedi. Murzio¤lu, flöyle konufltu:
           video izlenmesi amac› ile aç›lm›fl reklam mo-
                                                       "Ofisimizde, halihaz›rda ihracat gerçeklefltiren veya
           deli en fazla video izlenmesini alacak flekilde
                                                       ihracat› hedefleyen firmalara Ticaret Bakanl›¤›'n›n
           yay›nlan›r. Facebook ve Instagram üzerinden
                                                       pazara girifl belgeleri, yurtd›fl› pazar araflt›rmas›, ra-
           reklam vermenin en önemli kural› bilinirlilik-  por sat›n al›m›, küresel tedarik zincirine girifl, yurt-
           tir. Benim bir markam var ve bu markay› glo-
                                                       d›fl› birim, yurtd›fl› tan›t›m, marka tescil, yurtd›fl›
           bal ya da yerel bazda duyurmak istiyorum.
                                                       fuar, tasar›m, hususi damgal› pasaport, dahilde ve
           Herkes taraf›ndan tan›n›p daha fazla kitleye
                                                       hariçte iflleme rejimleri gibi bilgi ve destek verilecek.
           ulaflmas›n› istiyorum. Bunu marka bilinirli¤i
                                                       ‹hracat Destek Ofisimiz, Ticaret Bakanl›¤› ile sürekli
           k›sm›ndan yap›yoruz."
                                                       iletiflim içinde olacak.”
          108 KobiEfor Aral›k 2018
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113