Page 76 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 76
SEKTÖR/S‹GORTA
Anadolu Sigorta’n›n araflt›rma
AXA Sigorta'dan kad›n
giriflimcilere özel sigorta sonucu: “Mal can›n yongas›”
Anadolu Sigorta, tüke-
‹fl hayat›nda KOB‹ ve ticilere daha iyi hizmet ve
küçük ölçekte kad›n giri- ürünler sunabilmek için
flimcileri desteklemek geçti¤imiz dönemde bir
amac›yla uzun y›llard›r araflt›rma gerçeklefltirdi.
global çapta çal›flmalar 12 ilde kendisi veya ailesi
yürüten AXA Sigorta, için konut, kasko, sa¤l›k
flimdi de kad›n giriflimci- sigortas› ürünlerinden bir
lerin hayatlar›na de¤er veya birden fazlas›n› sat›n
katmak ve karfl›laflt›klar› alan 18 yafl ve üstü 1.022
zorluklar karfl›s›nda on- kiflinin kat›l›m›yla yap›lan Levent Sönmez
lar› teflvik etmek ama-
Özer fiimflek araflt›rma, kat›l›mc›lar›n
c›yla "Kad›n Giriflimci Si- yüzde 40’› öncelikle kasko
gortas›"n› hayata geçir- sigortas›n›, yüzde 28.5’inin sa¤l›k sigortas›n›, yüz-
di. ‹flyeri sigortas›n› oldukça genifl kapsaml› asis- de 26’s›n›n ise konut sigorta poliçesini sat›n ald›¤›-
tans hizmetleriyle geniflleten AXA Sigorta, giri- n› belirtti. Tüketicilerin gelecekteki öncelikli ter-
flimci kad›nlar›n bir yandan iflyerlerini tek bir po- cihleri soruldu¤unda ise yüzde 36.8 ile sa¤l›k poli-
liçe ile teminat alt›na al›rken di¤er yandan birey- çesi ilk s›rada yer ald›. Araflt›rmaya kat›lanlar›n
sel ihtiyaçlar›n› da kolayl›kla karfl›lamalar›n› sa¤- genel sigorta sat›n alma e¤ilimleri incelendi¤inde
l›yor. ise; yüzde 77.3’ünün her y›l düzenli olarak sigorta
Kad›n Giriflimci Sigortas›; iflyeri sigortas› hiz- yapt›rd›¤› ve sat›n alma sürecinin a¤›rl›kl› olarak
metlerinin yan› s›ra 7/24 Kad›n Sa¤l›¤› Dan›flma acente üzerinden gerçeklefltirildi¤i belirlendi.
Hatt›, sa¤l›kl› beslenme, yurtd›fl› medikal ikinci Araflt›rma sonuçlar› ile ilgili aç›klama yapan
görüfl hizmetlerini kapsayan medikal hizmetler, Anadolu Sigorta Genel Müdür Yard›mc›s› Levent
seyahat asistans ve concierge hizmetlerini kap- Sönmez, kat›l›mc›lar›n tercihinin ‘mal can›n yon-
sayan kiflisel hizmetler, araç ve konut asistans›, gas›d›r’ atasözünü do¤rular nitelikte oldu¤unu
çocuk sa¤l›¤› dan›flma, evde çocuk ve yafll› bak›- söyledi. Araflt›rma sonuçlar›n›n bir kez daha orta-
m› konular›n› kapsayan aileye özel asistansl›k ya koydu¤u gibi özellikle sa¤l›k sigortas›nda tüke-
hizmetleri, spa ve spor salonu indirimleri ile ka- ticinin önceli¤inin güven oldu¤unun alt›n› çizen
d›n giriflimcilere üstlendikleri sorumluluklar›n› Levent Sönmez sözlerini flöyle sürdürdü: “Kasko
yerine getirmeleri ve hayatlar›n› kolaylaflt›rmala- sigortas› tercihinde fiyat yüzde 23 ile en önemli
r› için destek oluyor. AXA Sigorta Sat›fl ve Pazar- kriterken sa¤l›k sigortas›nda tüketicilerin yüzde
lamadan Sorumlu Baflkan ve ‹cra Kurulu Üyesi 18’i fiyat›n›n uygun olmas› ile birlikte güvenilir olan
Özer fiimflek, AXA Sigorta olarak kad›n giriflimci- sigorta flirketini tercih ediyor. Güvenilirlik, konut
lerin ekonomiye kat›l›m›n› art›rmak için uzun y›l- sigortas›nda da yüzde 25 ile ilk s›rada yer al›yor.
lard›r çal›flmalar ve araflt›rmalar yürüttüklerini Ankete kat›lanlara en fazla tercih etti¤i sigorta flir-
ve kad›n giriflimlerinin faaliyetlerinin devaml›l›¤› ketini neden tercih ettikleri soruldu¤unda ise yüz-
için böyle bir ürün haz›rlad›klar› söyledi. de 24’ü güvenilir buldu¤u cevab›n› iletti.”
HDI Sigorta BOT uygulamas› Avrupa’da finalde
HDI Sigorta, 200’den fazla sigorta flirketinin kat›ld›¤› “The Digital Insurer Europe-
an 2017” ödüllerinde finalistlerden biri oldu. Avrupa’daki dijital sigortac›l›k uygula-
malar›n›n ödüllendirildi¤i yar›flmada HDI Sigorta BOT uygulamas›, “Sigortac›l›kta
‹novasyon” dal›nda finale kald›. Finalde HDI Sigorta’y› Yönetim Bilgi Sistemleri Grup
Müdürü Emrah Çal›k temsil edecek. Yar›flmada finale kalan ve sektörde bir ilk olan
HDI Sigorta BOT uygulamas› ile Facebook Messenger üzerinden online sigortac›l›k
hizmeti veriliyor. HDI Sigorta BOT üzerinden kolayca trafik sigortas› ve kasko teklifi
veriliyor ve müflteriler yönlendirildikleri acenteden poliçe alabiliyorlar.
76 KobiEfor A€ustos 2017