Page 82 - KobiEfor_Temmuz_2017
P. 82
REEL SEKTÖR
Türkiye’nin cazibesi ‹talya ise 14. s›rada yer al›yor.
Endeksin tan›t›m› için düzenlenen
dünyada 45. s›rada “Küresel Cazibe Endeksi: Türkiye ve
‹talya’n›n Rekabetçili¤inin Ölçütü” et-
Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M), kinli¤inde konuflan T‹M Baflkanvekili
‹talya Büyükelçili¤i ve ‹talyan Ticaret Mustafa Ç›kr›kç›o¤lu, “Ülkemiz Dün-
Ajans› ile birlikte ‹talya’n›n lider dü- ya Ekonomik Forumu’nun Küresel
flünce kuruluflu European House Am- Luigi Mustafa Rekabetçilik Endeksi’nde 69. olurken
Ç›kr›kç›o¤lu
brosetti’nin haz›rlad›¤› Küresel Cazi- Mattiolo Dünya Bankas› ‹fl Yapma Kolayl›¤›
be Endeksi’nin tan›t›m›n› gerçeklefl- Endeksi sonuçlar›na göre 65. s›ra-
tirdi. Küresel markalar ABB, Toyota ve Unilever’in dayd›. Ancak daha objektif bir metodoloji kapsa-
iflbirli¤iyle haz›rlanan endekste Türkiye dünyada m›nda yap›lan Küresel Cazibe Endeksi ile ülkeleri-
144 ülke aras›nda 45. s›rada yer ald›. mizin daha güvenilir kriterlerle de¤erlendirildi¤ini
Küresel Cazibe Endeksi; Dünya Bankas› ‹fl Yapma gördük” diye konufltu.
Kolayl›¤› Endeksi, Dünya Ekonomik Forumu Küresel ‹talya’n›n Ankara Büyükelçisi Luigi Mattiolo ise
Rekabetçilik Endeksi ve Küresel ‹novasyon Endeksi iki ülkenin d›fl yat›r›mlar için cazibe merkezi oldu-
gibi endekslerin eksik noktalar›n› tamamlamay› ve ¤una dikkat çekerek, “Ankara ve Roma d›fl yat›r›m-
daha objektif bir metodolojiyi hedefliyor. Endekste lara ciddi önem veriyor” dedi.
Sabanc› Vakf›,
topluma ilham veriyor
Sabanc› Vakf›’n›n, Türkiye’de toplumsal gelifl-
meye katk›da bulunan kiflilerin çal›flmalar› ile ya-
ratt›klar› ola¤anüstü etkileri görünür k›larak on-
lar› takdir etmek ve topluma ilham vermek ama-
c›yla 2009 y›l›ndan bu yana destekledi¤i “Fark Ya- dan yararland›¤› bir toplum vizyonumuzun ürünü-
ratanlar” program›, sekizinci sezonunu tamamla- dür. Fark Yaratanlar program› da bunlardan biri.
d›. Sekiz y›l boyunca yaflad›klar› çevrede karfl›lafl- Hikayeleri gelece¤e dair inanc›m› ve umudumu
t›klar› sorunlar› çözmek için u¤raflan ve topluma daha da art›r›yor. Fark Yaratanlar’›n yaratt›klar›
cesaret veren 160 Fark Yaratan’›n videolar›, etki o kadar güçlü oluyor ki, ’Ben de yapabilirim’
yurtiçinde ve yurtd›fl›nda 17 milyona yak›n izlenme duygusunu önce kendi çevrelerinde uyand›r›yor-
rakam›na ulaflt›. lar. Ben bu etkinin dalga dalga büyüdü¤üne inan›-
Sabanc› Vakf› Mütevelli Heyeti Baflkan› Güler yorum. Bugüne kadar videolar› izleyen 17 milyon
Sabanc›, ”43 y›ld›r insan sevgisiyle gerçeklefltirdi- kifli benim duydu¤um heyecan› duyduysa çok
¤imiz tüm projeler, bütün bireylerin eflit haklar- müspet bir ifl yapm›fl›z demektir” diye konufltu.
Türk Telekom ve Vodafone bin 472 yerleflim
yerini mobile tafl›yacak
Ulaflt›rma, Denizcilik ve Haberleflme Bakanl›¤› ta- içerisinde tamamlanmas› planlanan projede Türk
raf›ndan mobil haberleflme altyap›s› olmayan bin 472 Telekom ve Vodafone sahip olduklar› altyap›, tek-
yerleflim yerine bu hizmetin götürülmesi amac›yla 13 noloji ve bilgi birikimini bu projede birlikte kullana-
Mart tarihinde yap›lan ihale sonuçlar› aç›kland›. ‹ha- cak. Türk Telekom Teknoloji Genel Müdür Yard›m-
le KDV hariç 1 milyar 587 milyon TL ile en iyi teklifi c›s› Cengiz Do¤an, “Proje kapsam›nda en k›sa za-
veren Türk Telekom ve Vodafone ifl ortakl›¤›nda kal- manda çal›flmalara bafllayarak k›rsal kesimlerde
d›. Türkiye’de mobil iletiflim hizmetinden faydalan- yaflayan halk›m›za en iyi mobil haberleflme deneyi-
mayan hiçbir yerleflim yerinin kalmamas› için birlik- mini yaflatmay› hedefliyoruz” dedi.
te çal›flacak olan Türk Telekom Grubu ve Vodafone Vodafone Türkiye ‹cra Kurulu Baflkan Yard›mc›s›
aras›nda bu kapsamda yüzde 51 Türk Telekom Gru- Hasan Süel ise “Türk Telekom ile kuraca¤›m›z alt-
bu’nun mobil operatörü Avea, yüzde 49 Vodafone pa- yap› paylafl›m›na dayal› yat›r›m modeli ile ülkemizin
ya sahip olmak üzere bir ifl ortakl›¤› kurulacak. kaynaklar›ndan tasarruf ederken vatandafllar›m›z›
Bakanl›¤›n önderli¤inde hayata geçirilen ve 36 ay da dijital gelece¤e haz›rlayaca¤›z” diye konufltu.
82 KobiEfor Temmuz 2017