Page 79 - KobiEfor_Mayıs_2017
P. 79
menin yayg›nlaflmas›yla KOB‹’lere ulaflmada farkl› Tar›mda tedarik zincirinin tüm
mecralara a¤›rl›k verdiklerini ve sosyal medya ala- halkalar›na finansman sa¤lan›yor
n›nda Türkiye’de ilk kez Fibabanka Sosyal KOB‹ Mer- Bunun için ‘Tar›m Bankac›l›¤›’n› ayr› bir organi-
kezi hayata geçirdiklerini aç›klad›. KOB‹’lerin her zasyon olarak ele ald›klar›n› söyleyen Fibanbanka
türlü sorunu, online dan›flmanlara 7x24 ulaflt›rabil- Tar›m Bankac›l›¤› Pazarlama Müdürü Tu¤ba Ery›l-
di¤ini kaydeden Ergun, “KOB‹’lere sosyal medya maz, “Bu y›l Tar›m Bankac›l›¤› bölümümüzü bir
üzerinden dan›flmanl›k hizmeti sunuyoruz. Bir cep ad›m öteye tafl›yor ve bölümü komple ayr› organize
telefonu kadar yak›n oldu¤umuz iflletmelere önü- ederek di¤er bölümlerden kopar›yoruz. Bu sektöre
müzdeki dönem daha da yak›n olacak projelere a¤›r- ne kadar önem verdi¤imizin bir göstergesi. Bunu
l›k veriyoruz. Yat›r›mlar›m›zda da dijital tarafa yo- rakamlara da yans›t›yoruz ve 2014’ten bu yana yüz-
¤unlafl›yoruz. Özellikle dünyada F‹NTEK (Finansal de 100 büyüme sa¤l›yoruz. Bu y›l ve gelecek 3 y›l
Teknoloji) trendleri var. F‹NTEK’ler KOB‹’lere daha içinde her y›l yüzde 100 büyümeye devam etmeyi
fazla destek olmaya bafllad›. Önümüzdeki dönem hedefliyoruz” dedi.
Türkiye’ye uluslararas› nitelikte F‹NTEK’lerin gele- Ciroda 200 milyon TL ve 20 Tar›m fiubesi’ne ulafl-
ce¤ini ve KOB‹’nin finansmana eriflimin basitleflece- t›klar›n› söyleyen Ery›lmaz, ciroyu bu y›l 400 milyon
¤ini düflünüyorum” diye konufltu. TL’ye ç›karacaklar›n› öngörerek flu bilgileri verdi:
Fibanbanka’n›n perakende bankac›l›k ifl kolunda; “Tar›m Bankac›l›¤›’na 3 ana bölge olarak yöneliyo-
KOB‹, iflletme, tar›m ve bireysel yer al›yor. Ergun, ruz; Ege Bölgesi, Orta-‹ç ve Akdeniz Havzas› ile Çu-
“Hedefimiz 4-5 y›l içinde ticari bankac›l›ktaki a¤›rl›- kurova’n›n dahil oldu¤u Güneydo¤u Anadolu Bölge-
¤›m›z› perakende ile yüzde 50-50 seviyesine getir- si. Bu üç bölgenin ürün yap›s› da farkl› ama ö¤rene
mek. Ancak o vakit orta ölçekli bir banka olabiliyo- ö¤rene büyüyoruz. Çiftçimiz ile temas önemli. 5 bin
ruz” dedi. Konjonktürel olarak tüm ekonomilerde çiftçimize ulaflt›k y›l sonu 10 bin çiftçi hedefliyoruz.
eski büyüme rakamlar›n›n imkans›z oldu¤unu kay- Tar›m portföyümüzde ziraat mühendisi a¤›rl›kl› 40
deden Ergun, gelinen aflamada rekabetin daha fazla uzman›m›z ile tedarikçi finansman› yöntemine a¤›r-
artt›¤›n›n bu nedenle KOB‹’lere büyük görev düfltü- l›k veriyoruz. G›dan›n kurumsal müflterilerinden
¤ünü paylaflt›. Ergun, KOB‹’lerin daha fazla kat- bafllayarak kooperatif ve birliklere oradan da çiftçi-
made¤er sa¤layacak ifl alanlar›na yo¤unlaflmas›n› mize ulafl›p tedarik zincirinin tüm noktalar›na fi-
isteyerek, “Ar-Ge rekabette en fazla öne geçiren un- nansman sa¤l›yoruz.”
sur. KOB‹’nin kayna¤›n›n önemli k›sm›n› Ar-Ge’ye
yo¤unlaflt›rmas› gelecek için önemli. ‹flletmeleri ar- Tar›mda ‘Dan›flman Banka’ olacak
t›ya geçirecek bir di¤er yöntem ise uzmanlafl- Çiftçilerin y›llardan bu yana kamu bankas›
ma. ‹flletme bu yap›s›ndan taviz vermesin” olan Ziraat Bankas› ile yak›n iliflkiler gelifltirdi-
ça¤r›s›n› yapt›. ¤ini ve kendilerinin özel banka olarak sektöre
son y›llarda a¤›rl›k vermeye bafllad›klar›n›n
Fibabanka tar›m sektöründe alt›n› çizen Ery›lmaz, flu bilgileri verdi: “Çift-
iddial› büyüyecek çilerimiz banka ile çal›flma kültürünü olufl-
BDDK verilerine göre Türkiye’nin kredi turmufl. Ak›ll› telefonlar›n yayg›nlaflmas›yla
büyüklü¤ü fiubat 2017 itibariyle 1.8 tril- teknoloji ile yak›ndan ilgilenmeye baflla-
yon TL. Tar›m kredilerinin büyüklü¤ü m›fllar. Tar›m Bankac›l›¤›’na ne kadar il-
ise 72 milyar TL. Yani kredi büyüklü- gi olursa çiftçinin faydas›nad›r. Banka
¤ünden al›nan pay yüzde 4. Türkiye’nin olarak çiftçinin çal›flt›¤› ikinci banka ol-
Gayri Safi Milli Has›las›’ndan tar›m›n al- may› hedefliyoruz. Bunun için farkl›
d›¤› pay yüzde 7, 7.5 aras›nda. Emre Er- stratejiler hayata geçiriyoruz. Çiftçinin
gun, “Rakamlar karfl›m›zda. Bankac›l›k ihtiyac› olan ürünleri tespit edip onlar›
sektörünün tar›m kredilerinde gidece¤i sa¤l›yoruz. Bunun için gerekirse ya-
çok yol var. Fibabanka olarak bu gerçek- banc› kurulufllardan da destek alarak
likten hareket ediyoruz. Tar›m sektörün- çal›flanlar›m›za e¤itimler veriyoruz. Ta-
de en önemli nokta h›z. Çiftçinin iflini h›z- Tu¤ba r›mda ‘Dan›flman Banka’ olma iddiam›z
l› ve ona en uygun çözümlerle sa¤lama- Ery›lmaz var. Tar›m alan›nda giriflimci olmak
s› hayati önem tafl›yor. Fibabanka ola- isteyen herkesi bankam›za dan›flmaya
rak hem sektörün büyüme çizgisine davet ediyoruz. Gelsinler ve sektöre ilifl-
inan›yor hem de ona uygun çözümleri kin her türlü bilgiye ulafls›nlar.”
sunabiliyoruz. 2014 y›l›ndan bu yana da Ery›lmaz, yak›n zamanda tar›m alan›nda
tar›m› büyüme alanlar›m›zdan biri olarak ‘Dan›flma Merkezi’ kuracaklar›n› ve buradan
belirlemifl bulunuyoruz” diye konufltu. e¤itimler vereceklerini duyurdu.
May›s 2017 KobiEfor 79