Page 99 - KobiEfor_Nisan_2017
P. 99

Google’dan Dijital
          Atölye hizmeti

            Ülkelerin sosyal ve ekonomik geli-
          fliminde dijitalleflmenin yads›namaz
          bir rol üstlendi¤i gerçe¤inden yola ç›-
          kan Google Türkiye, Türkiye’ye özel içerikle geliflti-  mizi gerektiriyor. Bu üretkenlik sadece al›n teri dö-
          rilen Dijital Atölye isimli e¤itim projesini bafllat›yor.  kerek de¤il, ak›l terini de devreye sokmam›z gere-
          Üniversitelilerden çal›flma hayat›ndaki bireylere,  ken kitle burada. Bunlar e¤itim görmüfl, dinamizmi
          iflletmelere kadar toplumun tüm kesimlerini kap-  var, potansiyeli var. Akl› ve yüre¤i ile bütünlefltirdi-
          sayarak de¤er yaratmay› amaçlayan bu proje; Ça-  ¤inde fark› üretkenlikleri yapabilecek gençlerimiz
          l›flma ve Sosyal Güvenlik Bakanl›¤›, TOBB ve ‹fiKUR  var. Bizler genelde al›n terini çok konuflan ak›l terini
          elbirli¤i ile hayata geçirilecek. Projenin tan›t›m top-  çok konuflmayan bir süreci yaflad›k son 150 y›ld›r.
          lant›s› Çal›flma ve Sosyal Güvenlik Bakan› Mehmet  Bence Türkiye’nin ve Türk toplumunun ak›l terini
          Müezzino¤lu’nun kat›l›m› ile yap›ld›.           al›n terinden daha çok konuflmas› laz›m" dedi.
            Google Türkiye Ülke Direktörü Bülent Hiçsön-    ‹lk etapta Kayseri, Samsun, Antalya, Bursa, Ga-
          mez’in moderatörlü¤ünde yap›lan konuflmalar bö-  ziantep, Van, Kocaeli, ‹zmir ve ‹stanbul olmak üze-
          lümünde söz alan Bakan Müezzino¤lu, e¤itimli iflsiz  re toplam 9 ilde gençler, üniversite ö¤rencileri, gi-
          genç nüfus için farkl› vizyonlar üretmeleri gerekti¤i-  riflimciler ve KOB‹’lere yönelik yüz yüze e¤itimler
          nin alt›n› çizerek, "14 ile 24 yafl grubundaki yaklafl›k  gerçeklefltirilecek. Google, Dijital Atölye projesi-
          16 milyon e¤itimli gençteki iflsizlik oran›n›n yüzde  nin gelifltirilmesine 10 milyon TL’lik bir katk› sa¤-
          24’lerde olmas› bizim farkl› farkl› vizyonlar üretme-  layacak.


           Reklamverenler Derne¤i                    ‹SO, Sanayi 4.0 için TTGV ile
           25. y›l›n› kutluyor                       iflbirli¤i istiyor


                               Türkiye’de rekla-       ‹stanbul Sanayi
                            m›n önemini, etkinli-    Odas› (‹SO) Mecli-
                            ¤ini, verimlili¤ini, bi-  si’nin ayl›k ola¤an
                                                     toplant›s›, “Yeni
                            lincini anlatmak ve ar-
                                                     Teknolojik Gelifl-
                            t›rmak, reklamla ilgili
                            tüm süreçlerde rek-      meler Ifl›¤›nda 4.
                     Ahmet  lamverenlerin hakla-     Sanayi Devrimi ve
                      Pura                           Ak›ll› Fabrikalar›n
                            r›n› korumak amac›yla
                                                     Sanayimizin Gele-
                            1992 y›l›nda kurulan
                                                     ce¤i   Aç›s›ndan
           Reklamverenler Derne¤i (RVD), bu y›l
           25’inci y›l›n› kutluyor. RVD Baflkan› Ahmet  Önemi” ana gün-
           Pura, reklam sektörünün hem markalar      demi ile gerçeklefltirildi.
           hem de Türkiye ekonomisi aç›s›ndan bü-      ‹SO Yönetim Kurulu Baflkan› Erdal Bahç›van’›n aç›l›fl
                                                     konuflmas›n› yapt›¤› toplant›ya, Türkiye Teknoloji Gelifl-
           yük önem arz etti¤ini belirterek, “Son 6
                                                     tirme Vakf› (TTGV) Baflkan› Cengiz Ultav ve ‹stanbul Tek-
           y›lda TV, dijital, radyo ve aç›k havan›n bu
           konuda mükemmel bir flekilde örgütlen-     nik Üniversitesi Elektrik-Elektronik Fakültesi Ö¤retim
           di¤ini ve baflar›l› sonuçlar ald›¤›n› görü-  Üyesi Prof.Dr. Hakan Temeltafl konuk olarak kat›larak
           yoruz. Ayr›ca yerel yay›nc›lara, yerel rek-  gündeme iliflkin de¤erlendirmelerde bulundu.
                                                       Erdal Bahç›van, 4. Sanayi Devrimi ile üretim süreçle-
           lam ajanslar›na ve yerel üreticilere de
                                                     rinin ve ürünlerin daha “ak›ll›” hale geldi¤ini  belirterek,
           marka olma ile reklam yapma yönünde
           cesaret sa¤lanmas› gerekti¤ini düflünü-    “Sanayi 4.0 için gerekli nitelikli iflgücü yetifltirilmeli.
           yoruz. Reklam› yay›nlayan ve reklam›      TTGV, Türk sanayisinin dijital dönüflümünü kolaylaflt›r-
           üreten reklam ajanslar›n›n, reklamvere-   man›n yan› s›ra bu dönüflüme yönelik iflgücünün temin
                                                     edilmesi için e¤itim görevini de üstlenmifl durumda.
           ne güvenilir ve fleffaf bir ortam olufltur-
                                                     TTGV ile ‹SO aras›nda sanayimizin teknolojik geliflimi
           malar›n›n, sektörümüzün büyümesi için
           vazgeçilmez oldu¤una inan›yoruz” dedi.    ad›na pek çok projede iflbirli¤i yapmak arzusunday›z” di-
                                                     ye konufltu.
                                                                                     Nisan 2017 KobiEfor 99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104