Page 99 - KobiEfor_Nisan_2017
P. 99
Google’dan Dijital
Atölye hizmeti
Ülkelerin sosyal ve ekonomik geli-
fliminde dijitalleflmenin yads›namaz
bir rol üstlendi¤i gerçe¤inden yola ç›-
kan Google Türkiye, Türkiye’ye özel içerikle geliflti- mizi gerektiriyor. Bu üretkenlik sadece al›n teri dö-
rilen Dijital Atölye isimli e¤itim projesini bafllat›yor. kerek de¤il, ak›l terini de devreye sokmam›z gere-
Üniversitelilerden çal›flma hayat›ndaki bireylere, ken kitle burada. Bunlar e¤itim görmüfl, dinamizmi
iflletmelere kadar toplumun tüm kesimlerini kap- var, potansiyeli var. Akl› ve yüre¤i ile bütünlefltirdi-
sayarak de¤er yaratmay› amaçlayan bu proje; Ça- ¤inde fark› üretkenlikleri yapabilecek gençlerimiz
l›flma ve Sosyal Güvenlik Bakanl›¤›, TOBB ve ‹fiKUR var. Bizler genelde al›n terini çok konuflan ak›l terini
elbirli¤i ile hayata geçirilecek. Projenin tan›t›m top- çok konuflmayan bir süreci yaflad›k son 150 y›ld›r.
lant›s› Çal›flma ve Sosyal Güvenlik Bakan› Mehmet Bence Türkiye’nin ve Türk toplumunun ak›l terini
Müezzino¤lu’nun kat›l›m› ile yap›ld›. al›n terinden daha çok konuflmas› laz›m" dedi.
Google Türkiye Ülke Direktörü Bülent Hiçsön- ‹lk etapta Kayseri, Samsun, Antalya, Bursa, Ga-
mez’in moderatörlü¤ünde yap›lan konuflmalar bö- ziantep, Van, Kocaeli, ‹zmir ve ‹stanbul olmak üze-
lümünde söz alan Bakan Müezzino¤lu, e¤itimli iflsiz re toplam 9 ilde gençler, üniversite ö¤rencileri, gi-
genç nüfus için farkl› vizyonlar üretmeleri gerekti¤i- riflimciler ve KOB‹’lere yönelik yüz yüze e¤itimler
nin alt›n› çizerek, "14 ile 24 yafl grubundaki yaklafl›k gerçeklefltirilecek. Google, Dijital Atölye projesi-
16 milyon e¤itimli gençteki iflsizlik oran›n›n yüzde nin gelifltirilmesine 10 milyon TL’lik bir katk› sa¤-
24’lerde olmas› bizim farkl› farkl› vizyonlar üretme- layacak.
Reklamverenler Derne¤i ‹SO, Sanayi 4.0 için TTGV ile
25. y›l›n› kutluyor iflbirli¤i istiyor
Türkiye’de rekla- ‹stanbul Sanayi
m›n önemini, etkinli- Odas› (‹SO) Mecli-
¤ini, verimlili¤ini, bi- si’nin ayl›k ola¤an
toplant›s›, “Yeni
lincini anlatmak ve ar-
Teknolojik Gelifl-
t›rmak, reklamla ilgili
tüm süreçlerde rek- meler Ifl›¤›nda 4.
Ahmet lamverenlerin hakla- Sanayi Devrimi ve
Pura Ak›ll› Fabrikalar›n
r›n› korumak amac›yla
Sanayimizin Gele-
1992 y›l›nda kurulan
ce¤i Aç›s›ndan
Reklamverenler Derne¤i (RVD), bu y›l
25’inci y›l›n› kutluyor. RVD Baflkan› Ahmet Önemi” ana gün-
Pura, reklam sektörünün hem markalar demi ile gerçeklefltirildi.
hem de Türkiye ekonomisi aç›s›ndan bü- ‹SO Yönetim Kurulu Baflkan› Erdal Bahç›van’›n aç›l›fl
konuflmas›n› yapt›¤› toplant›ya, Türkiye Teknoloji Gelifl-
yük önem arz etti¤ini belirterek, “Son 6
tirme Vakf› (TTGV) Baflkan› Cengiz Ultav ve ‹stanbul Tek-
y›lda TV, dijital, radyo ve aç›k havan›n bu
konuda mükemmel bir flekilde örgütlen- nik Üniversitesi Elektrik-Elektronik Fakültesi Ö¤retim
di¤ini ve baflar›l› sonuçlar ald›¤›n› görü- Üyesi Prof.Dr. Hakan Temeltafl konuk olarak kat›larak
yoruz. Ayr›ca yerel yay›nc›lara, yerel rek- gündeme iliflkin de¤erlendirmelerde bulundu.
Erdal Bahç›van, 4. Sanayi Devrimi ile üretim süreçle-
lam ajanslar›na ve yerel üreticilere de
rinin ve ürünlerin daha “ak›ll›” hale geldi¤ini belirterek,
marka olma ile reklam yapma yönünde
cesaret sa¤lanmas› gerekti¤ini düflünü- “Sanayi 4.0 için gerekli nitelikli iflgücü yetifltirilmeli.
yoruz. Reklam› yay›nlayan ve reklam› TTGV, Türk sanayisinin dijital dönüflümünü kolaylaflt›r-
üreten reklam ajanslar›n›n, reklamvere- man›n yan› s›ra bu dönüflüme yönelik iflgücünün temin
edilmesi için e¤itim görevini de üstlenmifl durumda.
ne güvenilir ve fleffaf bir ortam olufltur-
TTGV ile ‹SO aras›nda sanayimizin teknolojik geliflimi
malar›n›n, sektörümüzün büyümesi için
vazgeçilmez oldu¤una inan›yoruz” dedi. ad›na pek çok projede iflbirli¤i yapmak arzusunday›z” di-
ye konufltu.
Nisan 2017 KobiEfor 99