Page 96 - KobiEfor_Nisan_2017
P. 96

REEL SEKTÖR




          Sabanc› Holding’de
          dönüflüm sürüyor

            Sabanc› Holding, Grup Bafl-
          kanl›¤› organizasyonlar›nda yeni
          atamalar gerçeklefltirdi. Pera-
                                            Ata Köseo¤lu    Cenk Alper   M. Hac›kamilo¤lu  Mehmet Göçmen
          kende Grup Baflkanl›¤›’n› halen
          Strateji ve ‹fl Gelifltirme Grup
          Baflkan› olarak görev yapmakta   rumlulu¤u ile birlikte Mehmet   namik ve etkin bir yap›yla Toplulu-
          olan Ata Köseo¤lu üstlenecek.   Hac›kamilo¤lu üstlenecek.       ¤umuzu gelece¤e daha sa¤l›kl› ta-
            Sanayi Grup Baflkanl›¤› göre-    Yeni atamalar 1 Nisan tarihin-  fl›yaca¤›m›za inan›yoruz. Yeni or-
          vini halen Kordsa CEO’su olarak  den itibaren geçerli olacak. Göre-  ganizasyonel yap›m›z da tüm sis-
          görev yapmakta olan Cenk Alper  vine 30 Mart itibar›yla bafllayan  tem ve süreçlerimizi daha verimli
          yürütecek.                      Sabanc› Holding CEO’su Mehmet   hale getirmek hedefiyle oluflturul-
            Sanayi Grup Baflkanl›¤› alt›nda  Göçmen konuya iliflkin yapt›¤›  du. Bu yap›lanmay› da kendi orga-
          Brisa, Kordsa, Temsa Otobüs,    aç›klamada flunlar› kaydetti: “Sa-  nizasyonumuzdan güç alarak,
          Temsa ‹fl Makinalar› ve Temsa    banc› Holding olarak, bafllad›¤›-  içerden terfi ve görevlendirmeler-
          Motorlu Araçlar flirketleri yer  m›z yeni etapta bir dönüflüm yafl›-  le hayata geçirdik. Tüm çal›flma
          alacak. Çimento Grup Baflkanl›-  yoruz. Sürekli geliflim anlay›fl›n›  arkadafllar›ma yeni görevlerinde
          ¤›n› ise Yünsa’n›n yönetim so-  oda¤›na alan, sinerjisi yüksek, di-  baflar›lar diliyorum.”


                          Mobilya sektörü MOSDER ile 7 kat büyüdü
                             Türkiye mobilya sektörü, uzun y›llar geçirdi¤i zorlu süreçten sonra fabrikasyon üreti-
                          me geçerek dünya ile rekabet edebilecek üretim tesislerine ve kaliteye ulaflmay› baflar-
                          d›. Özellikle son 10 y›lda 7 kata yak›n büyüyen mobilya sektörü, yaklafl›k 120 ülkeye ken-
                          di markalar›yla ürün ihraç eden ve cari aç›k vermeyen bir güç oldu.  2016 y›l›nda ihraca-
           Nuri
           Öztaflk›n       t›n› 2 milyar 2 milyon dolara yükselten sektörün ithalat rakam› ise 2015 y›l›na göre yüz-
                          de 37 oran›nda gerileyerek 561 milyon dolar olarak kay›tlara geçti.
             Türkiye Mobilya Sanayicileri Derne¤i (MOSDER) Baflkan› Nuri Öztaflk›n, “MOSDER, Türkiye mobilya sek-
           törünü ayn› çat› alt›nda buluflturarak büyük bir baflar›ya imza att›. Y›llar›n birikimini arkas›na alarak ve özel-
           likle unvan›n›n bafl›nda bulunan ‘Türkiye’ ibaresinin gere¤i olan sektörün kapsay›c› ve çat› örgütü rolünü
           her zaman sektöre yans›tt›. Bu bak›fl aç›s›yla MOSDER, sadece üyelerinin de¤il tüm sektörün geliflmesi için
           elinden gelen gayreti gösterdi” dedi.


          Microsoft KOB‹’lerin dijitalleflmesinde itici güç olacak

            Microsoft, KOB‹’lerin dijital-                                giye dayal› üretim yap›s›n›n tefl-
          leflmesini h›zland›rmak amac›yla                                 vik edilmesi ve Ar-Ge alan›nda
          2018 y›l›na kadar 600 yeni uzman                                yenilikçi ürün ile hizmet model-
          istihdam edece¤ini aç›klad›. Mic-                               lerine sahip giriflimlerin destek-
          rosoft aralar›nda Türkiye’nin de                                lenmesi gerekti¤ine inan›yoruz.
          bulundu¤u 19 ülkede 13 bine ya-                                 Microsoft olarak biz inovatif Türk
          k›n KOB‹ ile yapt›rd›¤› araflt›rma-  Tar›k       Murat           flirketlerini dünyaya açmak için
          n›n sonuçlar›, Microsoft Türkiye  Tüzünsu       Kansu           çal›fl›yoruz. Biliflimle gelen de¤i-
          Genel Müdürü Murat Kansu ile                                    flimi Anadolu’da yayg›nlaflt›rmay›
          Microsoft Türkiye KOB‹ Sat›fl ve  de tüketen de¤il de üreten bir ül-  hedefliyoruz. Bu do¤rultuda KO-
          Pazarlama Genel Müdür Yard›m-   keye dönüfltürmenin tek yolu, ih-  B‹’lerin dijitalleflmesini h›zlan-
          c›s› Tar›k Tüzünsu’nun evsahipli-  racat› artt›rmak. Maalesef top-  d›rmak amac›yla yeni bir saha
          ¤inde ‹stanbul’da düzenlenen    lam yaz›l›m ihracat›m›z 1.3 mil-  gücümüzle hem istihdama hem
          bas›n toplant›s›nda aç›kland›.  yar TL. Yani toplam ihracat içinde  de KOB‹’lerin dijital dönüflümüne
          Microsoft Türkiye Genel Müdürü  yaz›l›m ihracat›n›n oran› yaklafl›k  güç katmay› hedefliyoruz” diye
          Murat Kansu, “Türkiye’yi biliflim-  olarak yüzde 0.3. KOB‹’lerde bil-  konufltu.
          96 KobiEfor Nisan 2017
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101