Page 45 - KobiEfor_Mart_2017
P. 45

daha etkili bir ö¤renme yönteminin seçilmesi bu
           aç›dan çok önemlidir.
                  Bu amaçla “Yaflant›ya Dayal› Grup Çal›fl-
           mas›” yöntem olarak seçilmifltir. Son y›llarda
           “Yaflant›ya Dayal› E¤itimler”e gittikçe daha s›k
           yer verilmektedir. Yaflant›ya dayal› grup çal›flma-
           lar› bir anlamda kat›l›mc›lara yeniden gelifltirebi-
           lecekleri bir çerçeve sunar. Çal›flmalar sürerken
           kat›l›mc›lar, her an sürecin içindedirler ve yafla-
           d›klar› deneyimlerle kendilerine ait keflifler yap-
           ma imkân› bulurlar. Kendi potansiyellerini tan›-
           ma ve kendi repertuarlar›nda yeniden yorumla-
           ma flans›na sahip olurlar. Yaflant›ya Dayal› Grup  lar›n›n özelliklerine uygun olarak haz›rlanmak-
           Çal›flmas› kapsam›nda; psikodrama, drama, gefl-   tad›r.
           talt gibi çeflitli tekniklerden faydalan›larak bir      Bu çal›flman›n en önemli k›sm› ise; yap›-
           e¤itim program› oluflturulmufltur. Program,       land›r›lm›fl her grup çal›flmas› sonunda yap›lan
           amac›na uygun olarak yap›lanm›fl veya yar› yap›-  “PAYLAfiIM OTURUMLARI”d›r. Kat›l›mc›lar›n ya-
           lanm›fl oyunlar ve uygulamalar derlenerek dizayn  flad›klar›n› ve birbirlerinden nas›l etkilendiklerini
           edilmifltir. Grup çal›flmalar› s›ras›nda kat›l›mc›lar  paylaflmalar›na olanak verir. Grup yöneticisi
           yarat›c›l›klar›n› gelifltirirler, kendileri ve iliflkileri  (grup terapisti) kat›l›mc›lar›n bu paylafl›mlar›n›,
           hakk›nda yeni fark›ndal›klar kazan›rlar. Böylece  e¤itimin amaçlar› do¤rultusunda yöneterek; bi-
           kat›l›mc›lar kendi kiflilik özelliklerini tan›rlarken  reysel ve grup olarak fark›ndal›k kazan›lmas›na
           bu özelliklerinin yapt›klar› iflte ve ifl arkadafllar›  destek verir (Her bir oturum, grup terapisi tekni-
           üzerindeki etkilerini anlamalar› söz konusu olur.  ¤i ile çal›fl›l›r). Ayr›ca bireysel paylafl›mlar saye-
           Kendi yeterlik alanlar›n› tan›man›n d›fl›nda gelifl-  sinde, ifl ortam›nda stres yaratan faktörlerin, ça-
           tirilmesi gereken yönlerini de keflfetmeleri ve ge-  t›flmalar›n ifade edilmesi ile kiflisel katarsis (bi-
           lifltirmeleri de mümkün olur. Ayr›ca ifl ortam›nda  riken içsel enerjinin-gerilimin boflalmas›) sa¤-
           ve iliflkilerinde yaflad›klar› problemlerin nedenle-  lanmas› ve grup üyelerinin fark›ndal›k düzeyleri-
           ri hakk›nda da fikir sahibi olup ne yapabilecekle-  nin artmas›/iç görü kazanmalar›, kat›l›mc›lar›n
           rine bakabilmelerine olanak verir.              birbirlerine iç dünyalar›n› açarak kendilerini ve
                                                           çal›flma arkadafllar›n› daha yak›ndan tan›malar›
                                                           ve yak›nl›k duygular›n›n artmas›, iletiflim ve em-
                                                           pati yapabilme becerilerinin geliflmesi, kiflilera-
                                                           ras› güvenin inflas›, grup motivasyonunun artma-
                                                           s›, tak›m ruhunun gelifltirilmesi ve tüm bu kaza-
                                                           n›mlar›n çal›flma ortam›na tafl›nmas› amaçlan-
                                                           maktad›r.
                                                                  Kiflinin kendini tan›mas›, duygular›n›n far-
                                                           k›na varmas›, duygular›n› yönetebilmesi, öfke ve
                                                           kayg›s› ile bafla ç›kabilmesi, kendini motive ede-
                                                           bilmesi ve di¤er insanlar› anlayabilmesi, sa¤l›kl›
                  “BENDEN B‹ZE DUYGUSAL ZEK E⁄‹T‹-        iliflki kurabilmesi ifl ortam›nda en çok ihtiyaç du-
           M‹” ad› verilen bu program›n ilk etab›; iki günlük  yulan becerilerdir. Bu beceriler gelifltikçe kiflile-
           olarak programlanm›flt›r. Sonras›nda ise izleme  rin, yaflad›¤› sorunlar›n çözümünü bulmalar› da-
           ve pekifltirme için ara çal›flmalar amaçlanmak-   ha kolaylafl›r.
           tad›r. Birçok materyal kullan›m› söz konusudur.        ‹fl Yerinde Duygusal Zekâ E¤itimi, insanla-
           Çal›flman›n ilk günü, çal›flmaya ›s›nma ve “Kifli-  r›n kendilerini ve di¤erlerini anlamalar›, etkili ve
           sel Yeterlikler” üzerine yap›land›r›lm›fl olup,  uyumlu çal›flabilmeleri, ifl hayat›nda mutlu ola-
           ikinci günü ise “Sosyal Yeterlikler” üzerine ve  bilmeleri için gerekli olan yaflamsal becerileri
           ekip olmaya yönelik çal›flmalar› içermektedir.   tan›tma ve bunlar› kazand›rma yönünde, önemli
           Çal›flmalar kat›lacak flirketlerin ve departman-  bir ad›m atmay› amaçlamaktad›r.
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50