Page 70 - KobiEfor_Subat_2017
P. 70
SEKTÖR/OTOMASYON VE ENDÜSTR‹ 4.0
Otomotiv sektörünün gelece¤i konufluldu
Türkiye otomotiv
sektörünün temsilci-
leri, sektörün gelece-
¤ini ve dijital teknolo-
jilerin sektöre etkisini
de¤erlendirmek üze-
re GE Türkiye ‹novas-
yon Merkezi’nde bir
araya geldi. TOBB Türkiye Otomotiv Yan Sanayi
Meclisi, Tafl›t Araçlar› Yan Sanayicileri Derne¤i
(TAYSAD) ve General Electric Türkiye iflbirli¤inde
gerçeklefltirilen ve otomotiv endüstrisinden 100’e di. GE olarak ABD, Avrupa, Çin ve Japonya gibi pa-
yak›n üst düzey yöneticinin kat›ld›¤› etkinlikte sek- zarlardaki önde gelen otomotiv üreticilerinin dijital-
törün dijital dönüflüm yol haritas› konufluldu. Top- leflme sürecinde beraber çal›fl›yoruz. Bu süreçte 40
lant›da Türkiye’de ihracat›n yüzde 17’sini, yarat›lan bin çal›flan GE ürünlerini kullan›yor” diye konufltu.
katmade¤erin ise yüzde 12’sini karfl›layan otomotiv Etkinlik, TOBB Sektörler ve Giriflimcilik Daire
sektöründe dijitalleflmenin kritik bir ihtiyaç oldu¤u Baflkan› Ozan Acar’›n yönetti¤i ve Farplas CEO’su
vurguland›. Otomotiv endüstrisinde dijitalleflmenin Ömer Burhano¤lu ve McKinsey Ortaklar›’ndan
en önemli boyutlar›ndan biri ise üretimin dijitallefl- Mehmet Bafler’in konuflmac› oldu¤u “Türk Otomo-
mesi olarak öne ç›kt›. tiv Endüstrisi Daha ‹leriye Gidebilir mi?” bafll›kl›
TOBB Türkiye Otomotiv Yan Sanayi Meclis Baflka- panel ile devam etti.
n› Dr. Mehmet Dudaro¤lu, “TÜB‹TAK taraf›ndan Farplas CEO’su Ömer Burhano¤lu ise konuflma-
2016 Ocak ay›nda güncellenen ‘Ak›ll› Üretim Sistem- s›nda yeni dönem teknolojilerinin sektörde köklü
leri Yol Haritas›’nda, sanayimizin dijital olgunluk se- bir de¤iflimi tetikledi¤ini, eskinin düflünme biçimle-
viyesinin 2.0 ile 3.0 aras›nda oldu¤u görülüyor. ‘Oto- riyle bugün baflar›l› olunamayaca¤›n› belirtti. Bur-
motiv Tedarik Sanayi’ ise olgunluk seviyesi en yük- hano¤lu “Endüstri 4.0 teknolojileri tekil olarak oto-
sek üç sektörden birisi olarak öne ç›k›yor” dedi. masyondan farkl› de¤il, dijitalleflmeyi tüm süreç-
GE Dijital Türkiye Genel Müdürü Uygar Doyuran lerde kullanmaya bafllay›nca Endüstri 4.0’a geçebi-
2025 y›l›na kadar otomotiv pazar›n›n 5.3 trilyon dola- liriz” bilgisini verdi.
ra ulaflaca¤›n›, otomotivde etkisini göstermeye bafl- Mehmet Bafler ise dijitalleflmenin tasar›m, üretim
layan dijital çözümlerin etkin oldu¤una, yeni seg- ve sat›fl sonras› destek aflamalar›n›n tümünde
mentin ise 1.5 trilyon dolara ulaflaca¤›na dikkat çek- önemli f›rsatlar› beraberinde getirdi¤ini ve Türk oto-
ti. Doyuran, “Üretimin dijitalleflmesi ile hem verimli- motiv sektöründe özellikle büyük veri analizlerine
li¤i art›rmak hem de ürünlerin tasar›m›n› müflteri dayal› pazarlama çal›flmalar›n›n önümüzdeki dönem
ihtiyac›na göre h›zla de¤ifltirmek mümkün hale gel- sektöre önemli katk›lar yapabilece¤ini söyledi.
Schneider Electric, EcoStruxure’› yeniledi
Enerji yönetimi ve oto- lilik, güvenlik ve sürdürü-
masyonda dünya çap›nda lebilirlik sa¤l›yor. EcoS-
hizmet veren Schneider truxure; güç kayna¤›, bil-
Electric, kurumlar›n ‘Nes- gisayar sistemleri, proses
nelerin ‹nterneti’ tabanl› otomasyonu, makine kon-
çözümlerden maksimum trol sistemleri, bina oto-
fayda üretmesi için yaratt›¤› masyonu, güvenlik izleme
EcoStruxure™ platformunu ve girifl kontrolü gibi tüm
yeniledi. Geliflmifl çözüm- kritik noktalar›n yönetimi-
lerle yeniden tasarlanan ni entegre ediyor. Bu saye-
EcoStruxure platformu, de ‘Nesnelerin ‹nterneti’
IT/OT aras›nda kurdu¤u bir tabanl› operasyonlar›n gü-
ba¤lant› ile bina, veri merkezi, endüstriyel alanlar venli, verimli, sürdürülebilir ve birbiriyle uyumlu
ve elektrik flebekeleri yönetiminde yüksek verim- flekilde yürütülmesine olanak sunuyor.
70 KobiEfor fiubat 2017