Page 69 - KobiEfor_Subat_2017
P. 69

deyse kalmad›¤› bir üretim amaçlanmaktad›r.
           Özellikle bilgisayar teknolojilerinin ola¤anüstü h›z-  E¤itim müfredat› yeniden
           la geliflimine paralel olarak tam otomasyonlu yani  oluflturulmal›
           ak›ll› fabrika dönemi bafllayacakt›r. Bu dönem, gü-
           nümüz bafllang›ç al›narak ‘Endüstri 4.0’ olarak ta-  ENOSAD Baflkan›
           n›mlan›yor. Makinalarda her bileflenin birbiriyle  Hüseyin Hal›c›, ka-
           haberleflti¤i, kendi kendine karar veren ve denetle-  lifiye iflgücü ihtiya-
           yen üretim tesisleri devri bafllayacakt›r. Böylece  c›n›n sadece en-
           enerjinin minimum, iflgücünün ise olmad›¤› üretim  düstriyel otomas-
           tesisleri ile maksimum tasarruf ve rekabet gücü  yon sektörü için de¤il tüm sektörler için en önce-
           sa¤lanm›fl olacakt›r. Ancak burada belirtilmesi ge-  likli çözülmesi gereken sorun olarak görülmesi
           reken önemli nokta, insan gücünün ortadan kald›-  gerekti¤ini belirtiyor. Ancak gerek h›zl› geliflen
           r›larak iflsizlik yarat›lmas› de¤ildir. Endüstri 4.0’›n  bir teknolojik sektör olmas› gerekse fazlaca bil-
           uygulamaya konulmas› ile insanlar›n daha az çal›-  giye dayanmas› endüstriyel otomasyon sektörü-
           flacaklar›, sadece bilgi ve tecrübelerini ortaya koya-  nün kalifiye iflgücü ihtiyac›n› maksimum seviyeye
           caklar› bir döneme geçifl olacak, daha verimli ve  ç›kar›yor.
           daha nitelikli, ak›ll› üretim sistemlerini kuracak,  Hal›c›, “Bu amaçla ENOSAD olarak gerek dev-
           çal›flt›racak ve üretecek insan gücüne ihtiyaç do¤a-  let kurumlar› gerek ise üniversiteler ile pek çok
           cakt›r. Bu durum da herkesi kabiliyetleri do¤rultu-  çal›flmalar yürütmekteyiz. Y›ld›z Teknik Üniversi-
           sunda e¤itecek, ne yapaca¤›n› bilen, nitelikli insan  tesi’nde bir dönem boyunca konular›nda tecrü-
           gücü yarat›lmas› yönünde gelifltirilmesi gerekli  beli dernek üyesi firmalar›n her hafta ders ver-
           olan bir e¤itim sistemine ihtiyaç olaca¤›n› ortaya  melerini yapt›¤›m›z çal›flmalara örnek olarak
           koymaktad›r.”                                    gösterebiliriz. Ayr›ca Bilim, Sanayi ve Teknoloji
                                                            Bakanl›¤› ile Milli E¤itim Bakanl›¤› gibi kurum-
              Endüstri 4.0 ve otomasyon                     larla iflbirli¤i ve fikir teatisi toplant›lar› yapmak-
              Türkiye için f›rsatt›r                        tay›z” bilgisini veriyor. Hal›c›, Endüstri 4.0 ve oto-
              Asl›nda makine, robot, elektrik, biliflim, iletiflim  masyon konusunda nitelikli eleman›n mutlaka
           ve otomasyon sistemlerin tam ahenk içerisinde ve  bulunmas› gerekti¤ini bunun için meslek lisesi,
           kusursuz çal›flmas›n› temsil eden Endüstri 4.0 ile  yüksek okul ve üniversite düzeyinde prati¤e da-
           en fazla otomasyon sektörü iliflkili. Hal›c›, önümüz-  yal› e¤itimin teflvik edilmesini istiyor.
           deki dönem ak›ll› sistemler, ak›ll› makinalar, Big  Hal›c› bu amaçla yap›lmas› gerekenleri flöyle
           data (büyük veri) ve genel olarak IoT ve/veya IoE  aktar›yor: “l E¤itim politikalar›n› ve içeriklerini
           kavramlar›n›n endüstri alan›na daha fazla girece¤i-  buna göre düzenlemek. K›saca Endüstri 4.0
           ni ve geliflme kaydedece¤ini belirtiyor. Hal›c›, “Bu  uyumlu, çok disiplinli mühendislik e¤itimi olufl-
           sistemler ve geliflmifl altyap›lar ilk flart olan ‘ne ya-  turmak. l Bilgi ve beceri temelli e¤itim program-
           paca¤›n› bilen’ üretici elinde temel hedef olan mini-  lar› oluflturmak, çal›flma hayat› içerisinde Pro-
           mum maliyet ile rekabetçi üretim ortamlar›n› fle-  fesyonel Geliflim, ‹zinli Akademik Ö¤retim, Çok
           killendirebileceklerdir” diyor. Hal›c›, ülke sanayisi-  Disiplinli Uzmanl›k E¤itimleri oluflturmak, ifl ga-
           nin lokomotifini oluflturan KOB‹’ler için endüstriyel  rantili örgün ya da uzaktan (on-line) uzmanl›k
           otomasyonun flart olaca¤›n› belirtiyor. Hal›c›, “Çok  e¤itimleri sa¤lanmal›. l Son zamanlarda çok s›k
           çeflitli ürün seçenekleri, sektörde artan bilgi biriki-  konuflulmaya bafllanan ‘kodlama’ konusunun
           mi, maliyetlerin azalmas› sonucu art›k KOB‹’ler de  ders programlar›na ilkö¤retim müfredat›ndan
           otomasyon sistemlerini kullanmak imkan› bulabil-  bafllayarak konmas› gerekir.”
           mektedir” aç›klamas›n› yap›yor.
                                                           kayna¤›na sahip oldu¤unu hat›rlatarak, “Globalle-
              Türkiye ç›k›fl› Endüstri 4.0 ile sa¤layacak   flen dünyada bizim firmalar›m›z›n da global düflün-
              Hal›c›, Endüstri 4.0’›n Türkiye’yi geliflmifl ülkeler  meleri gerekmektedir. Çünkü ülkemiz için geliflmifl
           seviyesine ç›karacak bir potansiyel oldu¤unu belir-  bir ekonomiye sahip olabilmek, ancak ve ancak En-
           terek, “Geliflmek ve potansiyeli daha da art›rmak  düstri 4.0 içinde olmak, gelifltirmek ve uygulamak
           için teknolojiyi sadece kullanmak de¤il ayn› zaman-  ile mümkün olacakt›r. Çünkü Endüstri 4.0 devrimi
           da üretmek hedefi ile çal›flmalar› yürütmek gereki-  henüz daha bafllanmam›fl ve dünya ile ayn› zaman-
           yor. Bu bizi dünyada pazar bulan ve tercih sebebi  da bafllamam›z›n mümkün olaca¤›, hala kaybetti¤i-
           yapan ülke konumuna getirecektir” tezini savunu-  miz veya gecikti¤imiz bir durumun olmad›¤›, ülke-
           yor. Hal›c›, Türkiye’nin hem jeopolitik aç›dan çok  mizi geliflmifl ülkeler seviyesine ç›kartacak çok
           önemli bir konuma hem de genç ve dinamik iflgücü  önemli bir f›rsatt›r” görüflünü sunuyor.
                                                                                       fiubat 2017 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74