Page 85 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 85
Azerbaycan
Çin’den gelen yük Bakü
Tiflis Kars’la orta koridor YEN‹ EKONOM‹K BÖLGE
üzerinden 12-15 günde
AB’ye ulaflacak, Lon- ÜLKE YILLIK EKONOM‹ BÜYÜKLÜ⁄Ü
Azerbaycan 40 milyar dolar
dra’dan Pekin’e kesintisiz
Gürcistan 15 milyar dolar
demiryolu ulafl›m› müm-
kün olacakt›r. Çin’den ç›- Özbekistan 67 milyar dolar
kan yüklerin Kazakistan Kazakistan 240 milyar dolar
ve Türkmenistan üzerin- Türkmenistan 40 milyar dolar
K›rg›zistan 8 milyar dolar
den Hazar denizi ile Bakü
Toplam 410 milyar dolar
Alat liman›na, oradan da
Gürcistan ve Türkiye üze- TÜRK‹YE
rinden Avrupa’ya iletilme- A¤r› 1 milyar 100 milyon dolar
si sa¤lanacakt›r. Ardahan 320 milyon dolar
Artvin 1 milyar 800 milyon dolar
Çin’den Avrupa’ya giden demiryollar›n›n tamam›
Bayburt 390 milyon dolar
Rusya üzerinden geçiyor. BTK’n›n devreye al›nma-
s›yla, mesafe yaklafl›k 7 bin kilometre k›salacakt›r. Bingöl 700 milyon dolar
Keza, Türkiye ile Orta Asya ülkeleri aras›ndaki Erzincan 1 milyar 450 milyon dolar
mevcut yük trafi¤i de büyük ölçüde bu hatta kaya- Erzurum 3 milyar 650 milyon dolar
I¤d›r 455 milyon dolar
cakt›r. O halde, Bölge hem istihdam hem de ticari
Kars 1 milyar 190 milyon dolar
aç›dan canlanacakt›r.
BTK Demiryolu ile yan sayfada gördü¤ümüz üze- Mufl 890 milyon dolar
re 410 milyar dolarl›k y›ll›k ekonomi büyüklü¤ü olan Toplam 11 milyar 952 milyon dolar
Kuzey ve Orta Asya ülkelerini Türkiye’ye ba¤lamak- Bölge+KDA 421 milyar 952 milyon dolar
tad›r. Mevcut ekonomik yap›, lojistik konum ve tarih-
sel gelenek üzerinden bak›ld›¤›nda Türkiye’nin do- den, tahmini 105 milyar dolarl›k ilave bir ticaret ala-
kuz Kuzeydo¤u Anadolu ili, yaklafl›k y›ll›k 12 milyar n› yaratmaktad›r. Aç›lan bu yeni ufuk ifl dünyam›z›n
dolar toplam ekonomileriyle oluflan bu yeni ekono- gündemine girecektir ve girmektedir.
mik bölgeye do¤rudan kat›lmaktad›r. Bölge flimdi- Okurlar›m›z›n dikkatine sunar›z.
Kars
Aral›k 2017 KobiEfor 85