Page 84 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 84

PAZAR ÜLKE




             Gürcistan


































                        Bakü Tiflis Kars Demiryolu (BTKD) tarih yazacak;



               YEN‹ EKONOM‹K BÖLGE






           Geçit vermez bilinen Kafkaslar›                 420 milyar dolar› aflan büyüklükte
           delen BTKD, Türkiye’nin Kuzey Do¤u              yeni bir ekonomik bölge ve
           Anadolu (KDA) Bölgesi illeri ile                105 milyar dolarl›k yeni bir ticaret
           Kafkas, Hazar, Orta Asya ülkeleri               alan› yarat›yor. Bölgeye bak›fl›m›z›
                                                           de¤ifltirelim.
           ekonomilerini birlefltiriyor ve
          S        üveyfl Kanal› aç›ld›¤›nda Osmanl›-Frans›z-  milyon ton yüktür. Toplam uzunlu¤u 838 kilometre
                                                             Hatt›n kapasitesi yak›n vadede 3 milyon yolcu 17
                   M›s›r ortakl›¤›na ‹ngiltere, olay›n önemini
                                                           olan demiryolu Bölge’de  yük tafl›macal›¤›nda ma-
                   anlamad›¤› için kat›lmam›fl, anlad›¤›nda
                   ise M›s›r’› iflgal etmiflti. Türkiye-Gürcis-
                   tan-Azerbaycan ortakl›¤›nda yap›lan Bakü  liyetleri büyük oranda düflürecek, eriflimde zaman›
                                                           k›saltacakt›r. Hatt›n 76 kilometresi Türkiye’den,
           Tiflis Kars Demiryolu (BTKD) Ekim ay›nda aç›ld›,  259 kilometresi Gürcistan’dan ve 503 kilometresi
           acaba öneminin fark›nda m›y›z?                  ise Azerbaycan’dan geçiyor; buran›n on milyonlar-
             Fark›nda olal›m diye bir hat›rlatma: Kafkasya özel  ca insan›n› komflulaflt›racakt›r. Türkiye ile Gürcis-
           bir tarihtir. “Rusya’n›n Güney ucu de¤il, Türkiye’nin  tan s›n›r geçifli 5 km.tünelle sa¤land›, Kars’ta yafla-
           Kuzey ucudur” diye tan›mlanm›flt›r. Geçit vermez  yan insan›m›z Tiflis’te kahvalt› yapabilecektir.
           Kafkasya’n›n hem ‘Güney’i, hem de ‘Kuzey’inde ya-  BTK demiryolunun önemi Süveyfl Kanal›’yla k›-
           flayanlar, “bize geçit ver!” diyerek yüzlerce y›l dua  yaslanmal›d›r.
           etmifllerdir. Dualar 2017 y›l›nda, ulafl›lan teknoloji  Türkiye ile Asya, Kafkasya ve Avrupa ülkeleri
           sayesinde karfl›l›k buldu ve Kafkas geçit verdi!  aras›nda, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu ba¤lant›s›yla
             Olay Bölge için bir dönemeçtir. Bu nedenle Böl-  y›ll›k 50 milyon tona ulaflacak uluslararas› tafl›ma
           ge’ye yeniden bakmal›y›z. Bakal›m:              potansiyeli ortaya ç›kmaktad›r.

           84 KobiEfor Aral›k 2017
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89