Page 75 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 75

LOJ‹ST‹K



           Pegasus’un verileri                                                12.46 milyon, yurt d›fl›nda ise
                                                                              yüzde 22.7 art›flla 7.88 milyon
           büyümeyi gösterdi
                                                                              misafirini uçurdu. Y›l›n ilk 9
              Pegasus Hava Yollar›, 2017 y›l›n›n                              ay›nda yan gelirlerini de yüzde
           ilk 9 ay›na ait finansal sonuçlar›n›                               38 art›rarak toplam yan gelir
           aç›klad›. Kamuyu Ayd›nlatma Plat-                                  rakam›n› 845.285.659 TL’ye
           formu'nda (KAP) yer alan verilere                                  yükselten Pegasus’un kifli ba-
           göre y›l›n ilk 9 ay›nda cirosunu bir                               fl›na elde edilen yan gelirleri
           önceki y›l›n ayn› dönemine göre                    Mehmet T. Nane  ise yüzde 20 artarak 40.7 TL
           yüzde 46 art›rarak 4.162.118.008                                   olarak gerçekleflti.
           TL’ye, 3. çeyrekte bir önceki y›l›n ayn› dönemine gö-  Pegasus Hava Yollar› Genel Müdürü Mehmet T.
           re yüzde 50 art›rarak 2.052.853.486 TL’ye yükselten  Nane, “2017 y›l›n› bir yenilenme dönemi olarak
           Pegasus’un aktif büyüklü¤ü de yüzde 30 artarak  gördü¤ümüzü ve as›l büyümenin 2018 ve sonra-
           7.281.455.074 TL oldu. Pegasus, y›l›n ilk 9 ay›nda yurt  s›nda gelmesini bekledi¤imizi sene bafl›nda ifade
           içi ve yurt d›fl› toplam misafir say›s›nda bir önceki y›-  etmifltik. Bu büyümeyi yakalamak ad›na çok çal›fl-
           l›n ayn› dönemine göre yüzde 14.9 art›fl sa¤lad› ve  t›k, çal›flmaya da devam ediyoruz. 2016’da bafllat-
           20.78 milyon misafirine hizmet verdi. Geçti¤imiz y›l›n  t›¤›m›z verimlilik çal›flmalar›n›n meyvelerini top-
           ayn› dönemine göre yurt içinde yüzde 9.1 art›flla  luyoruz” dedi.


           ‹flletmeler kentleflmenin                                                   DHL’e “En ‹yi
           etkilerinden endifleleniyor                                                ‹flyeri Ödülü”

                        UPS ve GreenBiz Group taraf›ndan      DHL Express, Great Place to Work ve FORTUNE
                      yap›lan yeni bir araflt›rma, araflt›rmaya  taraf›ndan düzenlenen 2017 iflveren s›ralamas›nda
                      dahil olan hemen hemen tüm flirketle-  dünya çap›nda çal›fl›lacak en iyi 8’inci iflyeri olarak
                      rin (yüzde 95) kentleflmenin ifl hacmini  de¤erlendirildi. Dünyan›n En ‹yi 25 ‹flyeri, tüm dünya-
                      ve sürdürülebilirli¤i nas›l etkileyece¤i  da önde gelen iflverenlerin çal›flanlar›na nas›l yat›r›m
           konusunda endifleler tafl›d›klar›n› ortaya koydu.  yapt›klar›n›, global ölçekte çal›flanlar›n› motive eden
           Bununla birlikte, Sürdürülebilir Kentsel Lojisti¤e  ve ba¤l›l›¤›n› art›ran bir kültürü nas›l yaratt›klar›n› ve
           Giden Yol anketine göre, bunlar›n yaln›zca yüzde  yetenekler için ne gibi cazip geliflim f›rsatlar› sa¤la-
           47'si, konuyla iliflkili ifl zorluklar›n› çözmeye haz›r  d›klar›n› gözler önüne seriyor.
           oldu¤unu düflünüyor. Ayr›ca ankete kat›lanlar hava  DHL Express CEO’su Ken Allen, ödüle iliflkin de-
           kalitesini (yüzde 58) ve trafik s›k›fl›kl›¤›n› (yüzde 53)  ¤erlendirmesinde, “Dünyan›n en iyi iflyerlerinden biri
           di¤er kentsel zorluklara göre daha fazla endifle  olarak kabul görmek, DHL Express ailesindeki her-
           kayna¤› olarak gösteriyor. Ankete kat›lanlar›n yüz-  kes için büyük bir gurur kayna¤›. Bu, dünyan›n en
           de 65'i sektörler aras›ndaki yetersiz iflbirli¤inin  ba¤l› çal›flanlar›na dünyan›n en uluslararas› flirketin-
           kentsel alanlarda iyi yönetilen lojistik operasyonla-  de kendilerini gelifltirmeleri için gerekli ortam› yarat-
           r›n›n önündeki kilit engel oldu¤una inan›yor.   ma taahhüdümüzü aç›kça teyit ediyor” diye konufltu.


           Konteyner tafl›mac›l›¤› yüzde 8 büyüdü
             Türkiye Liman ‹flletmecileri Derne¤i (Türklim),  ‘’2016 y›l›nda limanlar›m›zda el-
           114 adedi konteyner, genel kargo ve kuru dökme  leçlenen konteyner 6.8 milyon
           yüke hizmet veren 70 adedi ise petrol ve türevlerini  TEU d›fl ticaret ve kabotaj, 2 mil-
                                                                                                  Mustafa
           elleçleyen tesisler (iskele, flamand›ra vb.) olmak  yon TEU transit konteyner ol-        Kenan
           üzere toplam 184 adet terminalin kapasitesini he-  mak üzere toplam 8.8 milyon          Selçuk
                                          saplayarak ‘Tür-  TEU oldu. Limanlar›m›zda kon-
                                          kiye Limanc›l›k  teyner elleçlemesi toplamda yüzde 8, d›fl ticaret ve
                                          Sektörü   2017   kabotaj konteyner toplamda yüzde 6.8, transit kon-
                                          Raporu’nu ya-    teyner ise yüzde 12.2 oranlar›nda art›fl gösterdi’’
                                          y›nlad›. Türklim  dedi. Türkiye limanlar›nda 2016 y›l›nda 121 milyon
                                          Yönetim Kurulu   ton yükleme, 242 milyon ton boflaltma ve 66 milyon
                                          Baflkan› Mustafa  ton transit olmak üzere toplam 430 milyon ton yük
                                          Kenan Selçuk,    elleçlendi.
                                                                                       Aral›k 2017 KobiEfor 75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80