Page 69 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 69
Pimtafl Arge Müdürü
Özlem Tura Kozankurt;
“Sanayi 4.0 ile fiili
maliyeti yöneterek
rekabet gücü sa¤lad›k”
O da¤›nda plastik inflaat malzemeleri imala-
t› olan Pimtafl, tar›m, endüstri, turizm, oto-
motiv yan sanayi, inflaat gibi birçok farkl›
sektöre 8 binin üzerinde ürün sunuyor.
Pimtafl Arge Müdürü Özlem Tura Kozan-
kurt, rekabetin a¤›r flartlar alt›nda sürdü¤ü plastik
imalat sektöründe, hem sektör çeflitlendirme hem
de maliyetleri kontrol etme amac›yla yeni bir yöne- Özlem Tura
tim anlay›fl›n› benimsediklerini söyledi. ‹hraç pa- Kozankurt
zarlar›nda da bu yaklafl›m› benimsediklerini belir-
ten Kozankurt, bilinçli flekilde farkl› pazarlara yö- bizi ithalatlar ile etkileyen bir durum olmad›.”
neldiklerini ve böylece riskleri en aza indirmeye
çal›flt›klar›n› ifade etti. Kaliteye verilen önem
Kaliteye verdikleri önemin alt›n› çizen Kozan-
“Üretim aflamalar›m›z›n hepsi kurt, yaklafl›k 90 ülkeye ihraç ettikleri ürünlerinde
Sanayi 4.0’a göre hizmet veriyor” TSE Belgesi’nin yan› s›ra özellikle Hollanda, ‹ngil-
Pimtafl’›n rekabetçi bir firma oldu¤unu vurgula- tere, Amerika, Fransa, ‹ngiltere, Çek Cumhuriyeti,
yan Kozankurt, yürüttükleri Sanayi 4.0 çal›flmalar›- Rusya gibi ülkelerin standart sertifikalar›n› ald›kla-
n›n flirkete katk›s›n› flu sözlerle özetliyor: “Üretim r›n› kaydediyor.
aflamalar›m›z›n hepsi Sanayi 4.0’a göre hizmet ve-
riyor. Bu sebeple h›zl› bir üretim tekni¤imiz var. Ar-Ge projeleriyle büyümek
Bunlar da maliyetlere yans›yor. Böylece fiili mali- Pimtafl’›n Bakanl›k onayl› bir Ar-Ge merkezi bu-
yeti yönetiyoruz. Yap›lan her operasyonu sistemsel lundu¤unu aktaran Kozankurt, bu merkezde 30 ki-
takip ediyoruz bu da revizyonlara çok aç›k olan bir fli istihdam edildi¤ini ifade ediyor: “Fiili olarak y›l
unsur. Bu sebepten dolay› rekabetçi bir ortam içe- içerisinde 10-25 aras› Ar-Ge projesi gerçeklefltir-
risindeyiz ve ithalatlar ile bizim iç piyasay› bozacak mekteyiz. As›l hedefimiz bir Ar-Ge merkezi olufl-
bir yap›ya gelinmedi. turmaktan ziyade bir mükemmeliyet merkezi kur-
Tabii ki uluslararas› alanda ciddi rakiplerimiz makt›. fiu anda bunun için ad›mlar› atmaya devam
hatta o rakiplerin Türkiye’de sat›n ald›¤› fabrikalar ediyoruz. Pimtafl, flu anda 60 bin metrakere kapal›
da var. Fakat bizim pazarlama modelimizle üretim alanda hizmet veriyor, bunun yaklafl›k 3 bin 500
h›z›m›zla iliflkilendirdi¤imizde bu pazarda henüz metrekaresi sadece Ar-Ge Merkezi ve mükemme-
onlara pay vermedik. Özellikle Uzakdo- liyet merkezine ayr›ld›. Hedefimiz bu ra-
¤u, Çin gibi düflük maliyetli ol- kam›; 10 bin metrekareye ç›kar-
mas›na ra¤men onlar› kalite mak. Yer tahsisi yap›ld›, di¤er
anlay›fl›m›zla yendik. çal›flmalar›m›z devam
Di¤er tarafta Avrupa ediyor.
ile k›yasland›¤›nda ayn› Ayr›ca kuluçka mer-
kaliteli ürünü daha kezi kuruyoruz. Yakla-
ucuza sa¤lad›k. Hatta fl›k 35 ö¤rencilik bir
mevcut üreticilerin kuluçka merkezi ola-
kendi ülkelerinde dahi cak. Ç›kacak projelerde
ciddi rekabetler içerisin- melek yat›r›mc› olmay›
de oldu¤unu gözlemliyoruz. düflünüyoruz. Tersine mü-
Kapasiteyi her zaman artt›ran hendislik bölümümüz, özel s›-
bir yap› içerisine giriyoruz. O yüzden n›flar›m›z var.”
Aral›k 2017 KobiEfor 69