Page 69 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 69

Pimtafl Arge Müdürü
            Özlem Tura Kozankurt;

            “Sanayi 4.0 ile fiili

            maliyeti yöneterek

            rekabet gücü sa¤lad›k”
          O        da¤›nda plastik inflaat malzemeleri imala-


                   t› olan Pimtafl, tar›m, endüstri, turizm, oto-
                   motiv yan sanayi, inflaat gibi birçok farkl›
                   sektöre 8 binin üzerinde ürün sunuyor.
                   Pimtafl Arge Müdürü Özlem Tura Kozan-
           kurt, rekabetin a¤›r flartlar alt›nda sürdü¤ü plastik
           imalat sektöründe, hem sektör çeflitlendirme hem
           de maliyetleri kontrol etme amac›yla yeni bir yöne-                                 Özlem Tura
           tim anlay›fl›n› benimsediklerini söyledi. ‹hraç pa-                                  Kozankurt
           zarlar›nda da bu yaklafl›m› benimsediklerini belir-
           ten Kozankurt, bilinçli flekilde farkl› pazarlara yö-  bizi ithalatlar ile etkileyen bir durum olmad›.”
           neldiklerini ve böylece riskleri en aza indirmeye
           çal›flt›klar›n› ifade etti.                        Kaliteye verilen önem
                                                             Kaliteye verdikleri önemin alt›n› çizen Kozan-
              “Üretim aflamalar›m›z›n hepsi                 kurt, yaklafl›k 90 ülkeye ihraç ettikleri ürünlerinde
              Sanayi 4.0’a göre hizmet veriyor”            TSE Belgesi’nin yan› s›ra özellikle Hollanda, ‹ngil-
              Pimtafl’›n rekabetçi bir firma oldu¤unu vurgula-  tere, Amerika, Fransa, ‹ngiltere, Çek Cumhuriyeti,
           yan Kozankurt, yürüttükleri Sanayi 4.0 çal›flmalar›-  Rusya gibi ülkelerin standart sertifikalar›n› ald›kla-
           n›n flirkete katk›s›n› flu sözlerle özetliyor: “Üretim  r›n› kaydediyor.
           aflamalar›m›z›n hepsi Sanayi 4.0’a göre hizmet ve-
           riyor. Bu sebeple h›zl› bir üretim tekni¤imiz var.  Ar-Ge projeleriyle büyümek
           Bunlar da maliyetlere yans›yor. Böylece fiili mali-  Pimtafl’›n Bakanl›k onayl› bir Ar-Ge merkezi bu-
           yeti yönetiyoruz. Yap›lan her operasyonu sistemsel  lundu¤unu aktaran Kozankurt, bu merkezde 30 ki-
           takip ediyoruz bu da revizyonlara çok aç›k olan bir  fli istihdam edildi¤ini ifade ediyor: “Fiili olarak y›l
           unsur. Bu sebepten dolay› rekabetçi bir ortam içe-  içerisinde 10-25 aras› Ar-Ge projesi gerçeklefltir-
           risindeyiz ve ithalatlar ile bizim iç piyasay› bozacak  mekteyiz. As›l hedefimiz bir Ar-Ge merkezi olufl-
           bir yap›ya gelinmedi.                           turmaktan ziyade bir mükemmeliyet merkezi kur-
              Tabii ki uluslararas› alanda ciddi rakiplerimiz  makt›. fiu anda bunun için ad›mlar› atmaya devam
           hatta o rakiplerin Türkiye’de sat›n ald›¤› fabrikalar  ediyoruz. Pimtafl, flu anda 60 bin metrakere kapal›
           da var. Fakat bizim pazarlama modelimizle üretim  alanda hizmet veriyor, bunun yaklafl›k 3 bin 500
           h›z›m›zla iliflkilendirdi¤imizde bu pazarda henüz  metrekaresi sadece Ar-Ge Merkezi ve mükemme-
           onlara pay vermedik. Özellikle Uzakdo-                    liyet merkezine ayr›ld›. Hedefimiz bu ra-
           ¤u, Çin gibi düflük maliyetli ol-                                kam›; 10 bin metrekareye ç›kar-
           mas›na ra¤men onlar› kalite                                        mak. Yer tahsisi yap›ld›, di¤er
           anlay›fl›m›zla yendik.                                                 çal›flmalar›m›z   devam
              Di¤er tarafta Avrupa                                                 ediyor.
           ile k›yasland›¤›nda ayn›                                                   Ayr›ca kuluçka mer-
           kaliteli ürünü daha                                                      kezi kuruyoruz. Yakla-
           ucuza sa¤lad›k. Hatta                                                    fl›k 35 ö¤rencilik bir
           mevcut    üreticilerin                                                   kuluçka merkezi ola-
           kendi ülkelerinde dahi                                                  cak. Ç›kacak projelerde
           ciddi rekabetler içerisin-                                             melek yat›r›mc› olmay›
           de oldu¤unu gözlemliyoruz.                                           düflünüyoruz. Tersine mü-
           Kapasiteyi her zaman artt›ran                                     hendislik bölümümüz, özel s›-
           bir yap› içerisine giriyoruz. O yüzden                        n›flar›m›z var.”
                                                                                       Aral›k 2017 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74