Page 67 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 67

l Tüm sanayi flirketlerinin dijital teknolojilere
               eriflimini kolaylaflt›rmak.
              l Avrupa’da dijital sanayi platformlar›n›n
               oluflmas›na zemin haz›rlamak.
              l Dijital dönüflümden faydalanmak için iflgücü
               alanlar›n› haz›r tutmak.
              l Ak›ll› endüstrinin yayg›nlaflmas› için uygun
               çözümler sunmak.
              Üretim yapan iflletmeler hem Türkiye’den, hem
           Avrupa’dan, hem de dünyan›n her yerinden ö¤rene-
           rek sürece kat›larak amaçlar›na ulaflabilecekler-
           dir. Amaçlara bakal›m:
              ‹flletmenin amaçlar›:
              l Planlanandan az veya daha çok üretim, hatal›  düstri 4.0’a çoktan geçildi¤i söylenebilir.
               üretim, stok israf› vs.’yi ortadan kald›rmak.  Devletin bu konuya liderlik etmesi de f›rsat te-
              l Daha az maliyetle üretim yapmak, minimum   lakki edilmeli ve avantaj olarak kaydedilmelidir.
               enerji kullanmak, az ›s› üretmek.
              l Zaman kazanmak, daha az kaynak ve az bellek   Sanayi 4.0 hedefi ile
               kullanmak.                                     2023 hedefi örtüflüyor
              l Yüksek h›zda ve güvenilirlikte çal›flabilmek,  Endüstri 4.0’›n Türkiye gibi ülkeler aç›s›ndan
              l Eski ifllere göre en az iki kat verim elde etmek,  vazgeçilmez özelliklerinden biri hem ülkeye hem
              l Daha kaliteli ürün üretmek.                de üretim sektörüne olan katk›lar›n›n somut olarak
              Ve ayr›ca                                    ifade edilebilmesindedir.
              l Üretimi etkileyen ve üretim yönetimini        Endüstri 4.0 ile Türkiye’de büyümeyi yüzde 5 ila
               tetikleyen tüm çevre unsurlar›n› ve         yüzde 8 aras› bir oranda yakalamak mümkün gö-
               süreçlerini de yenilemek ve ak›ll› hale     rünmektedir.
               getirmek.                                      Çünkü, GSY‹H’deki yüzde 4 art›fl›n 1 puan› en-
                                                           düstriyel üretimden geliyor. Bunun anlam›, Türkiye
              ‹flletmelerde amaca giden yol                 büyümesinin dörtte birinin sanayisinden geldi¤idir.
              Endüstri 4.0 ba¤lam›ndaki iflletme sorunlar› tek-  Endüstri 4.0 ile sanayideki büyüme iki ya da üç ka-
           noloji sayesinde çözümleniyor. Teknolojik çözüm-  t›na ç›kar›labiliyor. Ekonominin geri kalan› dura¤an
           ler flu alanlara yo¤unlafl›yor:                         ifllese bile Türkiye yüzde 6’y› aflan bir büyü-
              a) Ürünü pazara çok h›zl› ç›-                          me elde edebiliyor.
           karmak. Buna yönelik olarak
           inovasyon döngüleri kurmak.                                           Sonuç olarak:
              b) ‹kinci olarak, kifliye özel                                       ‹flletmenin ‘ak›ll›’ oluflu-
           üretimi kitlesel üretime karfl› ç›-                                   nun u¤raklar›ndan de¤il, ih-
           karmak. Bu teknolojik çözüm flek-                                     tiyaçlara karfl›l›k düflen çö-
           lini günümüz tüketim kültürünün,                                   zümlerden söz etmemiz gere-
           bireyselli¤i ön plana ç›karmas› zor-                              kir. Bu çözümlerin altyap›s› za-
           lamaktad›r. Kifliye özgü haz›rlanm›fl                     ten varolan otomasyon altyap›m›zd›r. ‹fllet-
           ürünler istisna bir talep bulmaktad›r.          menin üretiminde ürün kalitesinde gerçek zamanl›
           Üretim band›n› de¤ifltirmeden ayn› bant-         veri toplamaya gereksinme var. Makine ö¤renmesi
           dan kiflisellefltirilmifl ürünleri ayn› h›zda ç›karmak  sistemi gerekiyor. Geribildirim yönetim sistemine
           mümkün oluyor. Bunu da dijitallefltirilmifl  komp-  ihtiyac›m›z var. Süreç iyilefltirme çözümlerimiz ve
           leks ifl süreçleri sa¤l›yor.                     fonksiyonel testlerimiz olmal›.
                                                              ‹fllem kontrol teknolojileri gerekiyor. Üretim ve
              Türkiye’nin avantajlar› var                  da¤›t›m süreçlerinde çal›flacak ak›ll› robotlar, Ar-
              ‹flletmelerin flimdiden görmesi gereken, Türki-  Ge, sat›fl pazarlama ve yönetim süreçlerinde kulla-
           ye’nin Endüstri 4.0 konusunda oldukça avantajl› ol-  n›lacak yapay zeka sistemleri, d›fl dünyayla bilgi
           du¤udur.                                        al›flveriflleri gerçeklefltirecek sistemler (internet
              Türkiye’deki fabrikalar›n ço¤unlu¤u, üretim sü-  nesneleri ve tüm bu ak›ll› sistemlerin hep birlikte
           reçlerindeki otomasyon kullan›m›na ba¤l› olarak  uyumla çal›flmas›) ve di¤er özel çözümler, ayr› ayr›
           Endüstri 2.0 ile 3.0 aras›nda bir yerdedir. Otomotiv,  var›lacaklar ve uyumlu çal›flan bir bütün olufltura-
           ilaç, savunma ve havac›l›k gibi sektörlerde ise En-  caklar. ‹flte AKILLI ‹fiLETME!
                                                                                       Aral›k 2017 KobiEfor 67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72