Page 67 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 67
l Tüm sanayi flirketlerinin dijital teknolojilere
eriflimini kolaylaflt›rmak.
l Avrupa’da dijital sanayi platformlar›n›n
oluflmas›na zemin haz›rlamak.
l Dijital dönüflümden faydalanmak için iflgücü
alanlar›n› haz›r tutmak.
l Ak›ll› endüstrinin yayg›nlaflmas› için uygun
çözümler sunmak.
Üretim yapan iflletmeler hem Türkiye’den, hem
Avrupa’dan, hem de dünyan›n her yerinden ö¤rene-
rek sürece kat›larak amaçlar›na ulaflabilecekler-
dir. Amaçlara bakal›m:
‹flletmenin amaçlar›:
l Planlanandan az veya daha çok üretim, hatal› düstri 4.0’a çoktan geçildi¤i söylenebilir.
üretim, stok israf› vs.’yi ortadan kald›rmak. Devletin bu konuya liderlik etmesi de f›rsat te-
l Daha az maliyetle üretim yapmak, minimum lakki edilmeli ve avantaj olarak kaydedilmelidir.
enerji kullanmak, az ›s› üretmek.
l Zaman kazanmak, daha az kaynak ve az bellek Sanayi 4.0 hedefi ile
kullanmak. 2023 hedefi örtüflüyor
l Yüksek h›zda ve güvenilirlikte çal›flabilmek, Endüstri 4.0’›n Türkiye gibi ülkeler aç›s›ndan
l Eski ifllere göre en az iki kat verim elde etmek, vazgeçilmez özelliklerinden biri hem ülkeye hem
l Daha kaliteli ürün üretmek. de üretim sektörüne olan katk›lar›n›n somut olarak
Ve ayr›ca ifade edilebilmesindedir.
l Üretimi etkileyen ve üretim yönetimini Endüstri 4.0 ile Türkiye’de büyümeyi yüzde 5 ila
tetikleyen tüm çevre unsurlar›n› ve yüzde 8 aras› bir oranda yakalamak mümkün gö-
süreçlerini de yenilemek ve ak›ll› hale rünmektedir.
getirmek. Çünkü, GSY‹H’deki yüzde 4 art›fl›n 1 puan› en-
düstriyel üretimden geliyor. Bunun anlam›, Türkiye
‹flletmelerde amaca giden yol büyümesinin dörtte birinin sanayisinden geldi¤idir.
Endüstri 4.0 ba¤lam›ndaki iflletme sorunlar› tek- Endüstri 4.0 ile sanayideki büyüme iki ya da üç ka-
noloji sayesinde çözümleniyor. Teknolojik çözüm- t›na ç›kar›labiliyor. Ekonominin geri kalan› dura¤an
ler flu alanlara yo¤unlafl›yor: ifllese bile Türkiye yüzde 6’y› aflan bir büyü-
a) Ürünü pazara çok h›zl› ç›- me elde edebiliyor.
karmak. Buna yönelik olarak
inovasyon döngüleri kurmak. Sonuç olarak:
b) ‹kinci olarak, kifliye özel ‹flletmenin ‘ak›ll›’ oluflu-
üretimi kitlesel üretime karfl› ç›- nun u¤raklar›ndan de¤il, ih-
karmak. Bu teknolojik çözüm flek- tiyaçlara karfl›l›k düflen çö-
lini günümüz tüketim kültürünün, zümlerden söz etmemiz gere-
bireyselli¤i ön plana ç›karmas› zor- kir. Bu çözümlerin altyap›s› za-
lamaktad›r. Kifliye özgü haz›rlanm›fl ten varolan otomasyon altyap›m›zd›r. ‹fllet-
ürünler istisna bir talep bulmaktad›r. menin üretiminde ürün kalitesinde gerçek zamanl›
Üretim band›n› de¤ifltirmeden ayn› bant- veri toplamaya gereksinme var. Makine ö¤renmesi
dan kiflisellefltirilmifl ürünleri ayn› h›zda ç›karmak sistemi gerekiyor. Geribildirim yönetim sistemine
mümkün oluyor. Bunu da dijitallefltirilmifl komp- ihtiyac›m›z var. Süreç iyilefltirme çözümlerimiz ve
leks ifl süreçleri sa¤l›yor. fonksiyonel testlerimiz olmal›.
‹fllem kontrol teknolojileri gerekiyor. Üretim ve
Türkiye’nin avantajlar› var da¤›t›m süreçlerinde çal›flacak ak›ll› robotlar, Ar-
‹flletmelerin flimdiden görmesi gereken, Türki- Ge, sat›fl pazarlama ve yönetim süreçlerinde kulla-
ye’nin Endüstri 4.0 konusunda oldukça avantajl› ol- n›lacak yapay zeka sistemleri, d›fl dünyayla bilgi
du¤udur. al›flveriflleri gerçeklefltirecek sistemler (internet
Türkiye’deki fabrikalar›n ço¤unlu¤u, üretim sü- nesneleri ve tüm bu ak›ll› sistemlerin hep birlikte
reçlerindeki otomasyon kullan›m›na ba¤l› olarak uyumla çal›flmas›) ve di¤er özel çözümler, ayr› ayr›
Endüstri 2.0 ile 3.0 aras›nda bir yerdedir. Otomotiv, var›lacaklar ve uyumlu çal›flan bir bütün olufltura-
ilaç, savunma ve havac›l›k gibi sektörlerde ise En- caklar. ‹flte AKILLI ‹fiLETME!
Aral›k 2017 KobiEfor 67