Page 113 - KobiEfor_Kasim_2017
P. 113

“Aile flirketlerine küresel bak›fl”               sey’in araflt›rmas›na de¤inerek
                                                           2025 y›l› itibariyle dünyadaki en
              Sabanc› Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi,  büyük flirketlerin yüzde 40’›n›
           Sabanc› Üniversitesi Sak›p Sabanc› Müzesi the Se-  aile flirketlerinin oluflturmas›-
           ed’de “Aile fiirketlerine Küresel Bak›fl” bafll›kl› bir  n›n beklendi¤ini söyledi.
           konferans düzenledi. McKinsey Academy ve Co-       Türkiye’de ise tüm iflletme-
           lumbia Business School iflbirli¤i ile düzenlenen  lerin yüzde 95’ini aile flirketle-      Güler
                                                                                                 Sabanc›
           konferansta aile flirketlerine global bir çerçeveden  rinin oluflturdu¤unu ifade eden
           bak›l›rken Türkiye’deki aile flirketlerinin kurumsal-  Güler Sabanc›, “Türkiye ‹sta-
           laflma yolunda yaflad›klar› ve sonraki kuflaklar›n  tistik Kurumu ve ‹stanbul Ticaret Odas›'n›n verileri-
           beklentileri ele al›nd›. Konferans›n aç›fl konuflma-  ne göre Türkiye’de aile flirketlerinin ortalama öm-
           lar›n› Sabanc› Üniversitesi Kurucu Mütevelli Heyeti  rü 25 y›l. Bu aile flirketlerinin sadece yüzde 30’u
           Baflkan› Güler Sabanc› ve Sabanc› Üniversitesi Yö-  ikinci kufla¤a, yüzde 12’si üçüncü kufla¤a geçebili-
                              netim Bilimleri Fakültesi De-  yor. Dördüncü kufla¤a geçebilenlerin oran› ise yüz-
                              kan› Füsun Ülengin yapt›lar.  de 3'te kal›yor” dedi.
                              Ülengin aile flirketlerinin bir  Güler Sabanc›, Cumhuriyet öncesi dönemde ku-
                              buzda¤› oldu¤unu ve suyun al-  rulmufl ve bugün hala devam eden iflletme say›s›-
                              t›nda ekonominin belkemi¤i-  n›n ise sadece 69 oldu¤una dikkat çekti. Sabanc› ai-
                              nin yatt›¤›n› söyledi.       le flirketlerini gelecek nesillere aktar›m›n› sürdü-
               Füsun            Ülengin, aile flirketlerinde  rülebilir k›lman›n en önemli unsurlardan oldu¤unu
               Ülengin        baflar›n›n nesillerden nesille-  dile getirirken aile flirketlerinin her zaman geliflme
                              re sürdürülebilirli¤i için hangi  odakl› bir zihniyeti benimsemesi gerekti¤ini söyle-
           kriterlerin önemli oldu¤u sorusunun ortaya ç›kt›¤›-  di. Bu nedenle hem mevcut yöneticilere hem de ye-
           n› sözlerine ekledi. Sabanc› Üniversitesi Kurucu  ni nesil, yeni kat›lan yöneticilere önemli görevler
           Mütevelli Heyeti Baflkan› Güler Sabanc›, McKin-  düfltü¤ünü sözlerine ekledi.


            Mobilyada ezber bozan strateji

            dönemi bafll›yor
               ‹stanbul Mobilya, Ka¤›t ve Orman Ürünleri ‹hra-
            catç›lar› Birli¤i, sektörün gelece¤ini konuflmak
            için bir bas›n toplant›s› düzenledi. Türkiye’nin
            2023 vizyonu do¤rultusunda mobilya sektörünün
            konumunu detaylar›yla anlatan ‹stanbul Mobilya,
            Ka¤›t ve Orman Ürünleri ‹hracatç›lar› Birli¤i Bafl-  Toplant›da ‹stanbul Mobilya, Ka¤›t ve Orman
            kan› Ahmet Güleç, bu hedefler aras›nda ihracatç›-  Ürünleri ‹hracatç›lar› Birli¤i'nin haz›rlatt›¤› "Mobil-
            lar› en fazla heyecanland›ran konunun dünya ih-  ya Sektörü'nde Küresel ‹hracat Analizi ve Hedef Pa-
            racat›ndan yüzde 1.5 pay almak oldu¤unu, mobil-  zarlara Analitik Yaklafl›m" adl› pazar araflt›rmas›
            ya sektörünün ise bu rakam› yüzde 2.5 olarak be-  kamuoyu ile paylafl›ld›. Raporu ayn› zamanda dergi-
            lirledi¤ini aktard›.                           miz KOB‹EFOR’un Yazar› olan Haluk Ünald› haz›rla-
               Türkiye’nin hedeflenen ihracat rakam›na ancak  d›. Ünald›, “Dünya mobilya ihracat›n›n yar›s›n› Asya
            uygun stratejilerle ulafl›labilece¤ini aktaran Güleç,  ülkeleri yap›yor. Çin yüzde 38 ile ilk s›rada. Bu ülke-
            “2007 itibar› ile dünya ihracat›ndan yüzde 0.8 pay  yi Almanya, ‹talya, Polonya ve ABD izliyor" dedi.
            alan mobilya ihracat›m›z, 2016 y›l›nda pay›n› yüzde  Türk mobilya sektörünün d›fl pazarlarda odaklanma
            1.4’e ç›karma baflar›s›n› göstermifltir. Yapt›¤›m›z  sorunu oldu¤una iflaret eden Ünald›, flöyle devam
            analiz ve de¤erlendirmelere göre 2023 y›l›nda 320  etti: “A¤›rl›k merkezi oluflturma sorunumuz var. En
            milyar dolar civar›nda bir ihracat hacmine ulaflacak  fazla ihracat› Irak'a yap›yoruz ama burada pazar
            olan dünya mobilya pazar›ndan almay› hedefledi¤i-  kaybediyoruz. Rekabet gücümüz Avrupa'da fazla.
            miz pay yaklafl›k 10 milyar dolarl›k ihracata karfl›l›k  Öne ç›kan pazarlar siyasi sorunlar yaflad›¤›m›z Al-
            gelmektedir. Bu ihracat hedefimize ulaflmak üzere  manya ve Hollanda. Kuzey Afrika'da potansiyeli en
            uygun stratejileri üretmek; üretim odakl› olmaktan  yüksek pazar ise Cezayir... Ortado¤u'da Katar gibi
            çok pazar odakl› olmak için yo¤un bir flekilde çal›fl›-  cazip pazarlarda rekabet gücümüz zay›f ancak güç-
            yoruz” dedi.                                   lü oldu¤umuz Irak gibi pazarlar ise cazip de¤il.”


                                                                                      Kas›m 2017 KobiEfor 113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118