Page 59 - KobiEfor_Ekim_2017
P. 59
lar için var olan müflteriyi elde tutabilmenin günü-
müzde önemli bir baflar› oldu¤una de¤inen ve ön-
celikli hedeflerinin bu olaca¤›na iflaret eden Çiftci,
flunlar› ifade ediyor: “Kurumsal yay›nc›l›k ve dijital
pazarlama yol haritam›z›n olmazsa olmazlar›. Tüm
bunlar›n yan›nda en büyük ç›k›fl›m›z sualt› prodük-
siyon alan›nda olacak. Bu alanda yeni iflbirliklerine
s›cak bak›yoruz. Sualt› foto¤rafç›l›¤› ve videoculu-
¤undaki baflar›m›z› markalar›n ba-
flar›l› kampanya hedefleri ile bü-
tünlefltirmek istiyoruz.
Ayr›ca 2.5 y›ldan bu yana Türk aile flirketlerinde (ki ülkemizin yüz-
ifl dünyas›n›n en prestijli sivil top- de 98’i bu flekilde) bunu çok yafl›yo-
lum kurulufllar›ndan Türkiye Kali- ruz. Firma sahiplerinin, yöneticile-
te Derne¤i’nin (KalDer) iletiflim ri markalar›n› ajanslara emanet
ajans›y›z. Mükemmellik kavram›n› etmekten imtina etmemeli. Bu
yaflam›n her alan›na yaymak için ajans›n firmay›/ markay› benim-
birlikte projeler üretiyoruz. 3. Kez seyip, yüceltmesi bak›m›ndan önemli.”
Avrupa’n›n en etkin yönetim kongre- Türkiye’de markalaflma ve iletiflim çal›flmalar›n›n
si olan Kalite Kongresi’ne haz›rlan›yoruz. 3 bine ya- halen daha lüks olarak görüldü¤üne dikkat çeken
k›n ifl insan›n›n kat›ld›¤› baflar›l› bir kongre. MAC Çiftci, pek çok firman›n ‘kendi çat›m alt›nda ben bu ifli
iletiflim olarak KalDer ile biz de mükemmellik yol- yapar›m’ mant›¤›nda oldu¤unu ifade ediyor: “Oysa ki
culu¤una ç›kt›k diyebiliriz. firman›n itibar›n› art›racak, müflterinin sadakatini
Tüm bunlar›n yan› s›ra Ekolojik Araflt›rmalar sa¤layacak olan bu çal›flmalar›n bütünüdür. Reklam
Derne¤i’nin (EKAD) gönüllü iletiflim ajans›y›z. Be- / iletiflim ajans› yenilikçi ve farkl› bak›fl aç›s›yla bek-
lek’te her y›l binlerce yavru deniz kaplumba¤as›n›n lenmedik kazan›mlar sa¤layabilir markaya.” Çiftci,
denizle buluflmas›na tan›kl›k ediyor, görüntülüyo- KOB‹’lere, markalaflmak ve büyümek isteyen ifllet-
ruz. EKAD’› gönüllülerle buluflturuyor, nesli tehlike melere; iflbirliklerinde fleffaf olmalar›n› öneriyor,
alt›nda olan bu türün varl›¤›na dikkat çekiyoruz.” bütçe ve zaman yönetiminin taraflarca uzlafl›yla ya-
Mehtap Akbafl Çiftci, çal›flacaklar› ifl ortaklar›n›n p›lmas› gerekti¤ini vurguluyor.
özellikle topluma, do¤aya, sanata, e¤itime k›sacas› Gazetecilikten emekli olamayan ajans baflkan›:
yaflama olan katk›s›n› çok önemsediklerini vurgu- Gazetecili¤e 1997’de Bursa’n›n yerel televizyon ka-
luyor: “Gerçek flu ki art›k firmalar›n de¤erlerini sa- nal› AS TV’de bafllayan, 1998’de ayn› medya grubu
dece bilançolar› belirlemiyor. De¤erleri yaflama bünyesinde faaliyet gösteren kentin en fazla tiraja
sa¤lad›klar› katk›larla k›yaslan›yor. Bizim için bu sahip gazetelerinden Bursa 2000’de (flimdiki ad›yla
yönüyle öne ç›kan bir firma her zaman önceliklidir. Bursa Hâkimiyet) gazetesinin yaz› iflleri bölümüne
Çünkü biliyoruz ki markan›n katk› sa¤lad›¤›m›z iti- geçen Çiftci, 90’l› y›llar›n sonunda gazetecilikte
bar› bizi de baflka bir noktaya tafl›yacak. Bugüne branfllaflma bafllay›nca ekonomi alan›na odaklan›r.
dek bu konuda hiç yan›lmad›k.” Sendika muhabirli¤inden borsaya, sayfa sekreterli-
Tüketicinin iç görüsünü yakalayan, onun ihtiyaç- ¤ine pek çok farkl› alanda görev yapan Çiftci, 2000-
lar›na cevap veren kampanyan›n baflar›l› oldu¤unu 2001 y›llar› aras›nda Bursa’n›n haftal›k ekonomi
belirten Çiftci, kampanyan›n tüketiciye bir fleyler gazetesi Ekohaber’de çal›fl›r, 2003’te Dünya Gaze-
söylemekten çok onu harekete geçirmesi gerekti- tesi’ne geçer. Çiftci, “2015 y›l› Haziran ay›nda ise
¤ini düflünüyor: “Yarat›c›, orijinal, basit, etkileyici ve MAC Kurumsal ‹letiflim Sanayi ve Ticaret Ltd. fiti.
güvenilir olmak zorunda. Sat›fl odakl› yaklaflmak kuruldu. Biz iletiflimciler, genelde kendi isimleri-
yerine marka itibar›n›, sadakatini ve sevgisini art›r- mizi veriyoruz iletiflim flirketlerimize. Çünkü en
mal›. Sat›fl nas›l olsa arkadan gelecektir.” önemli sermayemiz ad›m›z; MAC iletiflim’in aç›l›m›
“Marka; reklam ajans› için do¤urup, büyüttü¤ü da budur. Müflteri portföy haritam›z geçen süreç
üstüne titredi¤i çocu¤udur” diyen Çiftci, markan›n içerisinde oldukça çeflitlendi. ‹stanbul baflta olmak
sürekli evrilen bir de¤er, herfleyden önce yaflayan üzere Antalya’dan Hatay’a pek çok müflteriye, ku-
bir organizma olarak düflünülmesi gerekti¤ini kay- ruma hizmet verdik, vermeye de devam ediyoruz.
dediyor: “Beslenmesi gerekir sürekli. Firmalar bu Bas›n sektöründe bir söz vard›r ‘gazetecilikten
yola ç›kt›klar›nda bazen fazlaca aceleci davranabi- emekli olunmaz’ diye. Halen baz› dergi ve gazete-
liyorlar. Oysa ki bu, uzun bir süreç. Öncelikle karar- lerde ekonomi ve ekoloji üzerine yaz›lar yazmay›
l› olmalar› ve vazgeçmemeleri gerekiyor. Özellikle keyifle sürdürüyorum” diye konufluyor.
Ekim 2017 KobiEfor 59