Page 59 - KobiEfor_Ekim_2017
P. 59

lar için var olan müflteriyi elde tutabilmenin günü-
          müzde önemli bir baflar› oldu¤una de¤inen ve ön-
          celikli hedeflerinin bu olaca¤›na iflaret eden Çiftci,
          flunlar› ifade ediyor: “Kurumsal yay›nc›l›k ve dijital
          pazarlama yol haritam›z›n olmazsa olmazlar›. Tüm
          bunlar›n yan›nda en büyük ç›k›fl›m›z sualt› prodük-
          siyon alan›nda olacak. Bu alanda yeni iflbirliklerine
          s›cak bak›yoruz. Sualt› foto¤rafç›l›¤› ve videoculu-
          ¤undaki baflar›m›z› markalar›n ba-
          flar›l› kampanya hedefleri ile bü-
          tünlefltirmek istiyoruz.
            Ayr›ca 2.5 y›ldan bu yana Türk                             aile flirketlerinde (ki ülkemizin yüz-
          ifl dünyas›n›n en prestijli sivil top-                         de 98’i bu flekilde) bunu çok yafl›yo-
          lum kurulufllar›ndan Türkiye Kali-                             ruz. Firma sahiplerinin, yöneticile-
          te Derne¤i’nin (KalDer) iletiflim                               ri markalar›n› ajanslara emanet
          ajans›y›z. Mükemmellik kavram›n›                               etmekten imtina etmemeli. Bu
          yaflam›n her alan›na yaymak için                                ajans›n firmay›/ markay› benim-
          birlikte projeler üretiyoruz. 3. Kez                   seyip, yüceltmesi bak›m›ndan önemli.”
          Avrupa’n›n en etkin yönetim kongre-               Türkiye’de markalaflma ve iletiflim çal›flmalar›n›n
          si olan Kalite Kongresi’ne haz›rlan›yoruz. 3 bine ya-  halen daha lüks olarak görüldü¤üne dikkat çeken
          k›n ifl insan›n›n kat›ld›¤› baflar›l› bir kongre. MAC  Çiftci, pek çok firman›n ‘kendi çat›m alt›nda ben bu ifli
          iletiflim olarak KalDer ile biz de mükemmellik yol-  yapar›m’ mant›¤›nda oldu¤unu ifade ediyor: “Oysa ki
          culu¤una ç›kt›k diyebiliriz.                    firman›n itibar›n› art›racak, müflterinin sadakatini
            Tüm bunlar›n yan› s›ra Ekolojik Araflt›rmalar  sa¤layacak olan bu çal›flmalar›n bütünüdür. Reklam
          Derne¤i’nin (EKAD) gönüllü iletiflim ajans›y›z. Be-  / iletiflim ajans› yenilikçi ve farkl› bak›fl aç›s›yla bek-
          lek’te her y›l binlerce yavru deniz kaplumba¤as›n›n  lenmedik kazan›mlar sa¤layabilir markaya.” Çiftci,
          denizle buluflmas›na tan›kl›k ediyor, görüntülüyo-  KOB‹’lere, markalaflmak ve büyümek isteyen ifllet-
          ruz. EKAD’› gönüllülerle buluflturuyor, nesli tehlike  melere; iflbirliklerinde fleffaf olmalar›n› öneriyor,
          alt›nda olan bu türün varl›¤›na dikkat çekiyoruz.”   bütçe ve zaman yönetiminin taraflarca uzlafl›yla ya-
            Mehtap Akbafl Çiftci,  çal›flacaklar› ifl ortaklar›n›n  p›lmas› gerekti¤ini vurguluyor.
          özellikle topluma, do¤aya, sanata, e¤itime k›sacas›  Gazetecilikten emekli olamayan ajans baflkan›:
          yaflama olan katk›s›n› çok önemsediklerini vurgu-  Gazetecili¤e 1997’de Bursa’n›n yerel televizyon ka-
          luyor: “Gerçek flu ki art›k firmalar›n de¤erlerini sa-  nal› AS TV’de bafllayan, 1998’de ayn› medya grubu
          dece bilançolar› belirlemiyor. De¤erleri yaflama  bünyesinde faaliyet gösteren kentin en fazla tiraja
          sa¤lad›klar› katk›larla k›yaslan›yor. Bizim için bu  sahip gazetelerinden Bursa 2000’de (flimdiki ad›yla
          yönüyle öne ç›kan bir firma her zaman önceliklidir.  Bursa Hâkimiyet) gazetesinin yaz› iflleri bölümüne
          Çünkü biliyoruz ki markan›n katk› sa¤lad›¤›m›z iti-  geçen Çiftci, 90’l› y›llar›n sonunda gazetecilikte
          bar› bizi de baflka bir noktaya tafl›yacak. Bugüne  branfllaflma bafllay›nca ekonomi alan›na odaklan›r.
          dek bu konuda hiç yan›lmad›k.”                  Sendika muhabirli¤inden borsaya, sayfa sekreterli-
            Tüketicinin iç görüsünü yakalayan, onun ihtiyaç-  ¤ine pek çok farkl› alanda görev yapan Çiftci, 2000-
          lar›na cevap veren kampanyan›n baflar›l› oldu¤unu  2001 y›llar› aras›nda Bursa’n›n haftal›k ekonomi
          belirten Çiftci, kampanyan›n tüketiciye bir fleyler  gazetesi Ekohaber’de çal›fl›r, 2003’te Dünya Gaze-
          söylemekten çok onu harekete geçirmesi gerekti-  tesi’ne geçer. Çiftci, “2015 y›l› Haziran ay›nda ise
          ¤ini düflünüyor: “Yarat›c›, orijinal, basit, etkileyici ve  MAC Kurumsal ‹letiflim Sanayi ve Ticaret Ltd. fiti.
          güvenilir olmak zorunda. Sat›fl odakl› yaklaflmak  kuruldu. Biz iletiflimciler, genelde kendi isimleri-
          yerine marka itibar›n›, sadakatini ve sevgisini art›r-  mizi veriyoruz iletiflim flirketlerimize. Çünkü en
          mal›. Sat›fl nas›l olsa arkadan gelecektir.”     önemli sermayemiz ad›m›z; MAC iletiflim’in aç›l›m›
            “Marka; reklam ajans› için do¤urup, büyüttü¤ü  da budur. Müflteri portföy haritam›z geçen süreç
          üstüne titredi¤i çocu¤udur” diyen Çiftci,  markan›n  içerisinde oldukça çeflitlendi. ‹stanbul baflta olmak
          sürekli evrilen bir de¤er, herfleyden önce yaflayan  üzere Antalya’dan Hatay’a pek çok müflteriye, ku-
          bir organizma olarak düflünülmesi gerekti¤ini kay-  ruma hizmet verdik, vermeye de devam ediyoruz.
          dediyor: “Beslenmesi gerekir sürekli. Firmalar bu  Bas›n sektöründe bir söz vard›r ‘gazetecilikten
          yola ç›kt›klar›nda bazen fazlaca aceleci davranabi-  emekli olunmaz’ diye. Halen baz› dergi ve gazete-
          liyorlar. Oysa ki bu, uzun bir süreç. Öncelikle karar-  lerde ekonomi ve ekoloji üzerine yaz›lar yazmay›
          l› olmalar› ve vazgeçmemeleri gerekiyor. Özellikle  keyifle sürdürüyorum” diye konufluyor.
                                                                                      Ekim 2017 KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64