Page 90 - KobiEfor_Agustos_2016
P. 90

REEL SEKTÖR



          Savunma sanayi ihracat›n›

          yüzde 20 art›racak
            Türk savunma sanayisini dünyan›n önde gelen
          tedarikçilerinden biri yapma hedefiyle gerçekleflti-
          rilen toplant›ya Milli Savunma Bakan› Fikri Ifl›k, Sa-
          vunma ve Havac›l›k Sanayi ‹hracatç›lar› Birli¤i (SSI)
          Baflkan› Latif Aral Alifl ve Savunma Sanayi Müste-  20’lik büyümeyi yakalamay› hedeflediklerini belir-
          flar Yard›mc›s› Celal Sami Tüfekçi kat›ld›.      terek, birli¤in kuruldu¤u 2011 y›l›nda 60 olan sa-
            Milli Savunma Bakan› Fikri Ifl›k, savunma sana-  vunma sanayi üye firma say›s›n›n 450’ye ulaflt›r›l-
          yindeki yüzde 11.6 oran›ndaki ihracat art›fl›n›n se-  mas›n›n önemli oldu¤unu paylaflt›.
          vindirici oldu¤unu belirterek, “Olmazsa olmaz sek-  Birlik kuruldu¤u 2011 y›l›nda 884 milyon dolar
          törümüz savunma sanayimizde Ar-Ge ve inovasyo-  ihracat gerçeklefltirirken 2015 y›l›nda ihracat›n›
          na büyük yat›r›m yaparak, yüksek katmade¤erli   yüzde 87 oran›nda art›rarak 1 milyar 656 dolara
          ürünlerin üretilmesine zemin haz›rlad›k. Özel sek-  yükseltti. Savunma ve havac›l›k sanayinin, hedef
          tör ve KOB‹’lerimiz savunma sanayinde daha fazla  pazarlar› olarak Amerika Birleflik Devletleri, Ba-
          yer almal›. Savunma sanayinde büyümenin özel    ¤›ms›z Devlet Toplulu¤u, Avrupa Birli¤i Üyeleri, Ha-
          sektör eliyle gerçekleflece¤ine inan›yoruz. Böyle-  zar Bölgesi Ülkeleri, Körfez Ülkeleri bulunuyor.
          likle 1 milyar 700 milyon dolar civar› olan savunma  Sektör bu pazarlar›na Uzakdo¤u ve Afrika pazarla-
          sanayi ihracat›m›z› k›sa sürede 5 milyar dolara ç›-  r›n› da dahil etti. ‹hracat›n bölgelere göre da¤›l›-
          karaca¤›m›z› düflünüyoruz” dedi.                 m›nda, yüzde 34.3 ile NAFTA ülkeleri, ilk s›rada yer
            Savunma ve Havac›l›k Sanayi ‹hracatç›lar› Birli¤i  ald›. Avrupa Birli¤i ülkeleri yüzde 23.7 ile ikinci ol-
          (SSI) Baflkan› Latif Aral Alifl, savunma sanayi olarak  du. Bu bölgeleri Ortado¤u ülkeleri yüzde 18.3 ile
          üretimin üçte birinden fazlas›n› ihraç eder hale gel-  Uzakdo¤u ülkeleri yüzde 8.6 ile Ba¤›ms›z Devletler
          diklerini söyledi. Alifl, 2016 y›l›nda sektörde yüzde  Toplulu¤u yüzde 7.5 ile takip etti.



           ‘Sa¤l›kl› insanlar,            Kad›n giriflimciler istihdam yaratmada
           sürdürülebilir                                   erkekleri geride b›rak›yor

           gezegen’                                            Uluslararas› denetim ve dan›flmanl›k flirketi
                                                            EY’nin Küresel ‹stihdam Yaratma 2016 Araflt›r-
             Philips, yeni sürdürüle-
                                                            mas› sonuçlar›na göre; kad›n giriflimciler istih-
           bilirlik program› ‘Sa¤l›kl›
                                                            dam yaratmada erkekleri geride b›rak›yor. Yak-
           insanlar, sürdürülebilir ge-
                                                            lafl›k 2 bin 700 giriflimci ile yap›lan anket, kad›n
           zegen’ kapsam›nda cirosu-
                                                            giriflimcilerin 2016 y›l›nda flirketlerinin iflgücün-
           nun yüzde 70’ini yeflil gelir-
                                                            de yüzde 10.9 art›fl yaflanaca¤›n› öngördüklerini
           lerden, yüzde 15’ini döngü-
                                                            ortaya koydu. Erkek giriflimciler ise iflgücünde
           sel gelirlerden elde etmeyi
                                             Demet Özdemir  gelecek y›l yüzde 8.3 seviyesinde bir yükselifl gö-
           hedefliyor.
                                                            rülmesini bekliyor. Bununla birlikte araflt›rmaya
             Royal Philips (NYSE:
                                          kat›lan kad›nlar›n yüzde 43’ü, erkeklerin ise yüzde 39’u 2015’te tah-
           PHG, AEX: PHIA), Philips’in
                                          minlerinin üzerinde ifle al›m gerçeklefltirdiklerini belirtiyor.
           2016-2020 y›llar› aras›nda
                                             EY araflt›rmas›, genç giriflimcilerde istihdam yaratma seviyesinin
           hayata geçirece¤i sürdürü-
                                          daha da yüksek oldu¤unu ortaya koydu. 35 yafl›n alt›ndaki genç kad›n
           lebilirlik program›, Philips
                                          giriflimciler önümüzdeki y›l iflgücünde yüzde 16 yükselifl görülece¤i-
           CEO’su Frans van Houten
                                          ni öngörürken yüzde 56’s› geçen y›l tahminlerinin üzerinde ifle al›m
           taraf›ndan     duyuruldu.
                                          yapt›¤›n› belirtiyor. Genç erkek giriflimcilerde ise bu oranlar›n s›ras›y-
           Program, Philips’in, 2025
                                          la yüzde 13 ve yüzde 56 seviyesinde oldu¤u görülüyor.
           y›l›nda inovasyon ile dünya-
                                             EY Türkiye Kurumsal Finansman Bölümü Orta¤› ve EMEIA (Avru-
           y› daha sa¤l›kl› ve sürdürü-
                                          pa, Orta Do¤u, Hindistan, Afrika) Büyüyen Pazarlar Lideri Demet Öz-
           lebilir bir yer haline getire-
                                          demir, “Kad›nlar için giriflimcili¤in ifl hayat›nda baflar› ve istihdam ya-
           rek, 3 milyar insan›n haya-
                                          ratmada bir rota haline gelmesi kurumsal hayatta da devam eden
           t›n› iyilefltirmek hedefine
                                          cinsiyet eflitsizli¤inin ortadan kald›r›lmas› ad›na umut verici” dedi.
           dayan›yor.
          88 KobiEfor A€ustos 2016
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95