Page 64 - KobiEfor_Agustos_2016
P. 64

F‹NANS



                  Odeabank KOB‹ stratejisini belirledi, büyümesini h›zland›


            ‘Kifliye Özel Bankac›l›k’






          Lübnan'›n en büyük bankas›                      yüzde 40 büyüme sa¤layan Odeabank,
          konumunda olan Bank Audi’nin ana                5 bin orta ölçekli KOB‹ müflterisine
          hissedar oldu¤u Odeabank, Türkiye’de            4..1 milyar TL kaynak sa¤lad›.
          büyüme hedefinin motoruna KOB‹’leri             Banka, 2017 sonuna kadar pazar
          yerlefltirdi. Geçen y›l KOB‹’lerde               pay›n› ikiye katlamay› hedefliyor.
        B        ankac›l›¤›n tüm birimlerinde faaliyet göste-

                 ren Lübnanl› Bank Audi ifltiraki Odeabank,
                 2012’den bu yana Türkiye’de büyümeye
                 odakl› strateji izliyor. Y›l›n ilk çeyre¤i itiba-
                 riyle özel bankalar aras›nda mevduatlarda
          8’inci, toplam aktiflerde ise 9’uncu s›rada bulunan
          Odeabank, geçen y›l KOB‹’leri öncelikli segment ola-
          rak belirleyerek yüzde 40’a yak›n büyüme sa¤laya-
          rak rekabeti zorluyor. Bankan›n KOB‹’lere sa¤lad›¤›
          kredi 4.1 milyar TL’yi ulafl›yor ve bankan›n KOB‹’lere
          kulland›rd›¤› krediler toplam nakit kredilerin yakla-
          fl›k yüzde 20’sini oluflturdu.
            Odeabank KOB‹ Bankac›l›¤›ndan Sorumlu Ge-
          nel Müdür Yard›mc›s› Gökhan Sun, “KOB‹ için 2016
          y›l›nda da özellikle, ulaflmakta zorluk çektikleri
          kaynaklar›, ‘Kifliye Özel Bankac›l›k’ anlay›fl›m›z
          do¤rultusunda, iflletmelere özel çözümler üret-
          mek suretiyle sa¤lad›k. Sadece kaynak sa¤lanma-
          s› de¤il, ayn› zamanda KOB‹’lere verilecek tüm di-
          ¤er hizmetlerimizi kesintisiz, direkt odakl› ve
          avantajl› olacak flekilde planland›k ve gelifltirmeye
          devam ettik” diyor.
            Gökhan Sun, KOB‹’lerin geçen y›l oldu¤u gibi
          2016’da da bankan›n öncelikli müflteri kitlesi ara-
          s›nda yer ald›¤›n› kaydediyor: “Bu kapsamdaki
          oda¤›m›z› artt›rarak KOB‹’lere hizmet verebilece-
          ¤imiz her noktada h›zla yeni müflteri kazanmaya   Gökhan Sun
          özen gösteriyoruz. Mevcut flube yap›m›zla Türkiye
          kredi pazar›n›n yüzde 85’ini kapsayan illerde yer  r›n› belirterek, “Sektörün ihtiyaç duydu¤u uzun va-
          al›yoruz. 5 bin orta ölçekli KOB‹ müflterimiz bulu-  deli (maksimum 10 y›l) krediler ile finansman sa¤-
          nuyor. 2017 sonuna kadar pazar pay›m›z› ikiye   layarak ülkemiz için çok önemli yat›r›mlar›n yap›l-
          katlamay› hedefliyoruz.”                        mas›na arac›l›k ettik. Burada di¤er bankalardan
                                                          farkl› olarak ‘Kifliye Özel Bankac›l›k’ ilkemiz çerçe-
            Odeabank, KOB‹’nin ana bankas›                vesinde, KOB‹’lerin kendilerine yak›n hissetti¤i bir
            olmay› hedefliyor                             bankac›l›k hizmeti sa¤lamaktay›z” diye konufluyor.
            Odebank’›n KOB‹ stratejinin farkl›l›k çizgisini h›z  Sun, Odeabank olarak düflük limitler ile çal›flan
          ve çözümcü bak›fl aç›s› oluflturuyor. Sun, 10 y›la va-  banka olmak yerine yüksek limitlerle müflterinin
          ran vadelerle krediler, yat›r›m kredileri, müflterinin  ana bankas› olmay› hedeflediklerinin alt›n› çiziyor.
          nakit ak›fl›na uygun ödeme planlar› gibi KOB‹’lerin  Sun, KOB‹’ler hedef kitlesine iliflkin flunu söylü-
          yap›s›na uygun finansman modelleri oluflturdukla-  yor: “Vizyonumuz; KOB‹ Bankac›l›¤› alan›nda Odea-

          62 KobiEfor A€ustos 2016
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69