Page 64 - KobiEfor_Agustos_2016
P. 64
F‹NANS
Odeabank KOB‹ stratejisini belirledi, büyümesini h›zland›
‘Kifliye Özel Bankac›l›k’
Lübnan'›n en büyük bankas› yüzde 40 büyüme sa¤layan Odeabank,
konumunda olan Bank Audi’nin ana 5 bin orta ölçekli KOB‹ müflterisine
hissedar oldu¤u Odeabank, Türkiye’de 4..1 milyar TL kaynak sa¤lad›.
büyüme hedefinin motoruna KOB‹’leri Banka, 2017 sonuna kadar pazar
yerlefltirdi. Geçen y›l KOB‹’lerde pay›n› ikiye katlamay› hedefliyor.
B ankac›l›¤›n tüm birimlerinde faaliyet göste-
ren Lübnanl› Bank Audi ifltiraki Odeabank,
2012’den bu yana Türkiye’de büyümeye
odakl› strateji izliyor. Y›l›n ilk çeyre¤i itiba-
riyle özel bankalar aras›nda mevduatlarda
8’inci, toplam aktiflerde ise 9’uncu s›rada bulunan
Odeabank, geçen y›l KOB‹’leri öncelikli segment ola-
rak belirleyerek yüzde 40’a yak›n büyüme sa¤laya-
rak rekabeti zorluyor. Bankan›n KOB‹’lere sa¤lad›¤›
kredi 4.1 milyar TL’yi ulafl›yor ve bankan›n KOB‹’lere
kulland›rd›¤› krediler toplam nakit kredilerin yakla-
fl›k yüzde 20’sini oluflturdu.
Odeabank KOB‹ Bankac›l›¤›ndan Sorumlu Ge-
nel Müdür Yard›mc›s› Gökhan Sun, “KOB‹ için 2016
y›l›nda da özellikle, ulaflmakta zorluk çektikleri
kaynaklar›, ‘Kifliye Özel Bankac›l›k’ anlay›fl›m›z
do¤rultusunda, iflletmelere özel çözümler üret-
mek suretiyle sa¤lad›k. Sadece kaynak sa¤lanma-
s› de¤il, ayn› zamanda KOB‹’lere verilecek tüm di-
¤er hizmetlerimizi kesintisiz, direkt odakl› ve
avantajl› olacak flekilde planland›k ve gelifltirmeye
devam ettik” diyor.
Gökhan Sun, KOB‹’lerin geçen y›l oldu¤u gibi
2016’da da bankan›n öncelikli müflteri kitlesi ara-
s›nda yer ald›¤›n› kaydediyor: “Bu kapsamdaki
oda¤›m›z› artt›rarak KOB‹’lere hizmet verebilece-
¤imiz her noktada h›zla yeni müflteri kazanmaya Gökhan Sun
özen gösteriyoruz. Mevcut flube yap›m›zla Türkiye
kredi pazar›n›n yüzde 85’ini kapsayan illerde yer r›n› belirterek, “Sektörün ihtiyaç duydu¤u uzun va-
al›yoruz. 5 bin orta ölçekli KOB‹ müflterimiz bulu- deli (maksimum 10 y›l) krediler ile finansman sa¤-
nuyor. 2017 sonuna kadar pazar pay›m›z› ikiye layarak ülkemiz için çok önemli yat›r›mlar›n yap›l-
katlamay› hedefliyoruz.” mas›na arac›l›k ettik. Burada di¤er bankalardan
farkl› olarak ‘Kifliye Özel Bankac›l›k’ ilkemiz çerçe-
Odeabank, KOB‹’nin ana bankas› vesinde, KOB‹’lerin kendilerine yak›n hissetti¤i bir
olmay› hedefliyor bankac›l›k hizmeti sa¤lamaktay›z” diye konufluyor.
Odebank’›n KOB‹ stratejinin farkl›l›k çizgisini h›z Sun, Odeabank olarak düflük limitler ile çal›flan
ve çözümcü bak›fl aç›s› oluflturuyor. Sun, 10 y›la va- banka olmak yerine yüksek limitlerle müflterinin
ran vadelerle krediler, yat›r›m kredileri, müflterinin ana bankas› olmay› hedeflediklerinin alt›n› çiziyor.
nakit ak›fl›na uygun ödeme planlar› gibi KOB‹’lerin Sun, KOB‹’ler hedef kitlesine iliflkin flunu söylü-
yap›s›na uygun finansman modelleri oluflturdukla- yor: “Vizyonumuz; KOB‹ Bankac›l›¤› alan›nda Odea-
62 KobiEfor A€ustos 2016