Page 93 - KobiEfor_Temmuz_2016
P. 93
n› tüm ö¤rencilerimize kazand›raca¤›z” diye konu-
fluyor. Yetkinlik alanlar›; de¤iflime ayak uydurabil-
me, ekip yönetimi, tak›m çal›flmas›, sorunlar› ana-
liz etme ve çözme, küresel bak›fl aç›s› gelifltirme,
yarat›c› ve yenilikçi düflünce gelifltirme, yaflam bo-
yu ö¤renme, hedeflere ulaflabilme, etik ve sosyal
sorumluluk, say›sal muhakeme, yaz›l› ve sözlü ile-
tiflim, bilgiye ulaflma, elefltirel düflünme becerisi,
giriflimcilik ve sorumluluk alma ve ba¤›ms›z çal›fl-
ma. Modelin, aç›klanabilir, savunulabilir ve geliflti-
rilebilir yanlar› olmas› gerekti¤ini ifade eden Dur-
man, görüfllerini flöyle aç›kl›yor: “Nitelikli insan
kayna¤›n› oluflturmak üniversitelerin sorumlulu-
¤udur. ‹fl dünyas› temsilcileriyle biraraya geldi¤i-
mizde flunu görüyoruz; tan›mlayamad›¤›m›z sistem
üzerinde konuflam›yoruz. Bunun için oluflturdu¤u-
muz modelde ö¤renme ç›kt›lar›n› al›yoruz ve hangi
alanlarda eksiklikler oldu¤unu görüyoruz.”
Ar-Ge 3 tematik alanda Bilgi 5 y›la teknopark kuracak
Stratejik planda Ar-Ge’nin çok iyi planland›¤›n› ‹stanbul Bilgi Üniversitesi’nde proje gelirlerinin
kaydeden Mehmet Durman, sosyal bilimlerde çok oluflturulmas› ve teknoloji transfer ofisinin kurul-
önemli projelere odakland›klar›n› özellikle göç mas›n›n ard›ndan 3. aflamada teknopark kurulmas›
konusunda ciddi çal›flmalar›n yürütüldü¤üne dik- hedefi bulunuyor. Durman, üniversitenin 5 y›ll›k he-
kat çekiyor: “Stratejik planda üniversitemizin Ar- definde teknopark oldu¤unu belirterek, “Öncelikle
Ge ve yenilikçilik alan›nda 3 tematik alan ortaya proje ç›kt›lar›n› almak istiyoruz. Ayr›ca ifl dünyas›
ç›kt›. Bunlardan biri Santral Kampüsümüz’ün de ile iliflkileri de güçlendirmek istiyoruz” diyor. Mü-
içinde yeralmas› nedeniyle enerji sektörüdür. hendislik bölümünde projelerin oluflturulmaya
‹kinci tematik alan›m›z ise sosyal bilimler/ekono- baflland›¤›n› dile getiren Durman, “Yürütülen pro-
midir. Üçüncü tematik alan›m›z ise parçac›k fizi¤i- jelerde bir oran yakalamaya çal›fl›yoruz. TÜB‹TAK
dir. Bu konuda CERN ile iflbirli¤i gerçeklefltirdik kanal›yla ciddi Ar-Ge kaynaklar› veriliyor. Yeter ki
ve CERN’in Türkiye Koordinatörü’nü üniversiteye özgün, ülkeye fayda sa¤layacak projeler olsun. ‹lk
kazand›rd›k. Dolay›s›yla fizik ve parçac›k fizi¤i ko- aflamada hedefimiz de y›ll›k bütçenin yüzde 10’unu
nusuna çok önem veriyoruz. Türkiye’nin bu alan- projelerden sa¤lamak istiyoruz” diye konufluyor.
daki merkezi olaca¤›z.”
Bursluluk oran› yüzde 84
2 yeni fakülte kuruluyor ‹stanbul Bilgi Üniversitesi’nin pek bilinmeyen
Sektörün en fazla tercih edilir kurumu olarak bir özelli¤i de ö¤rencisine sa¤lad›¤› burs. 25 bin
25 bin ö¤renci, 30 bin mezun say›s›na ulaflan ‹s- ö¤rencinin yüzde 84’ü çeflitli kademelerde burslu.
tanbul Bilgi Üniversitesi’nde yaklafl›k 1000 akade- Sosyal bir üniversite olduklar›n› ifade eden Dur-
misyen tam zamanl› e¤itim veriyor. Kuruluflunda man, ayn› zamanda üniversitenin uluslararas›lafl-
sosyal bilimler a¤›rl›¤›n› günümüzde tüm disiplin- ma hedefi do¤rultusunda bir dizi çal›flma yürüttük-
leri bünyesine alarak gelifltiren Üniversite’de, 6 lerini ve ö¤rencilerin baflta ABD, Almanya, ‹ngilte-
fakülte, 5 yüksekokul, 3 meslek yüksekokul, 3 re olmak üzere çeflitli ülkelerin köklü üniversitele-
enstitü ve 18 Ar-Ge merkezi bulunuyor. Durman, rinde e¤itim alarak çift diploma hakk› kazand›¤›n›
uygulad›klar› program say›s›n›n 200’ü aflt›¤›n› be- aç›kl›yor. Ö¤renci bu hakka ilave ücret ödemeden
lirterek önümüzdeki dönem T›p ve Difl Hekimli¤i sahip olabiliyor. Durman, ayr›ca ö¤renci say›s›n› 5
Fakültesi’ni kuracaklar›n› anlat›yor. Üniversite’nin y›l içinde 30 bine ç›karacaklar›n› ve bu oran› don-
çok h›zl› büyüdü¤ünün alt›n› çizen Durman, “Ba- duracaklar›n› anlat›yor. Ö¤rencilerine daha iyi hiz-
¤›ms›z araflt›rma kurulufllar›n›n verilerine göre met vermek ad›na altyap› imkanlar› gelifltirmek is-
mezunlar›m›z›n ilk 6 ay içinde ifl bulma oran› yüz- tediklerini kaydeden Durman, Ataflehir’de kampüs
de 84. Toplumun gözünde Bilgi, güvenilir, ö¤renci- kuracaklar›n› belirterek, “‹stanbul Bilgi Üniversi-
sine sundu¤u de¤erlerle farkl› bir noktada. Ö¤- tesi, flehir üniversitesi olmay› tercih etmifl bir ku-
rencilerimizin, ö¤retim üyelerimizin niteli¤i çok rumdur. Sahip oldu¤umuz imkanlardan çok mem-
yüksek” bilgisini veriyor. nunuz” diyor.
Temmuz 2016 KobiEfor 93