Page 90 - KobiEfor_Mayıs_2016
P. 90

KOB‹ Z‹RVES‹



           me potansiyeli yarat›labilece¤ini ifade etti. Acar,  ma gibi bir flans›m›z ola-
           flunlar› söyledi: “Dönüflüm flirketler sayesinde olur.  maz”  diyen Boz, geliflmifl
           3 milyon KOB‹ var. Verimlili¤i art›rmak ve üretim  ülkelerde firmalar üzerin-
           yap›s›n› dönüfltürmek laz›m. Üretim kabiliyeti kaza-  de ciddi bir devlet bask›s›
           nan KOB‹’nin yüksek teknolojiye geçifl için strateji  bulundu¤unu, tüketici ve
           üretmesi gerekiyor. fiu konuya dikkat edilmeli.  çal›flan›n çevreye duyarl›
           Türkiye’de en küçük flirket ile en büyük flirket ara-  oldu¤unu an›msatt›. “H›zl›,
           s›ndaki temel sorun verimliliktir. Büyüklere göre  konforlu, ucuz ve çevreye
           küçük iflletmeler daha verimsiz. Araflt›rmalar Tür-  duyarl›” diye tan›mlad›¤›
           kiye’de faaliyet yürüten yabanc› flirketlerin daha ve-  tutumlu inovasyon modeli-
           rimli oldu¤unu, bu Türkiye’deki iflletme yönetimle-  ne geçmemiz gerekti¤ini
           rinde zaafiyeti gösteriyor. Pazarlama, insan kayna-  savunan Boz, dünyada tü-
           ¤› ve yönetim kalitesinde Türkiye ortalaman›n alt›n-  keticilerin art›k ihtiyaçlar›-
           da. Ancak sorunun fark›nda da de¤iliz.”         n› kendi üretece¤ini ön-
              TOBB’un Hazine Müsteflarl›¤› ile imzalad›¤› Tür-  gördü: “Birinci model, fabrikalar tüketiciye soruyor,
           kiye Yat›r›m Fonu’nu hat›rlatan Acar, giriflimcilere,  bunu yapan büyük flirketler sat›fllar›n› yüzde 30 yu-
           h›zl› büyüme potansiyeli olan firmalara fon sa¤la-  kar›ya çekti. ‹kinci model; 3 boyutlu yaz›c›. Siz bu ya-
           naca¤›n› aç›klad›.                              z›c› ile istedi¤iniz her fleyi kendiniz evinizde ürete-
                                                           ceksiniz. Dünya h›zl› bir de¤iflime girdi, bu de¤iflime
                     ÇA⁄RILI KONUfiMACI                     ayak uydurmak için siz kendinizi h›zla de¤ifltirmek
                                                           zorundas›n›z. Bunu yapmak zorundas›n›z, yapmaz-
            TEB KOB‹ Bankac›l›¤› K›demli Genel Müdür       san›z rekabette geri kalacaks›n›z.”
            Yard›mc›s› ve Genel Müdür Vekili Turgut Boz:
                                                                      2.GÜN / 2. OTURUM
             Bilgi toplumunun ruhu anlafl›l›rsa
                rekabette önplana ç›k›labilir                  Savunma Sanayi ve Uydu Uzay

                                                                  Teknolojilerinde KOB‹’ler
                                 Dünyadaki çeflitli “giriflim-
                              ci” tan›mlar›ndan yola ç›ka-
                              rak bir çerçeve çizen Türk
                              Ekonomi Bankas› (TEB) KOB‹
                              Bankac›l›¤› K›demli Genel
                              Müdür Yard›mc›s› ve Genel
                              Müdür Vekili Turgut Boz, bil-
                              gi toplumunun robotik dünya-
                Turgut Boz    ya haz›rland›¤›n› anlatt›. Önü-
                              müzdeki dönemde giriflimcili-
           ¤in daha fazla önem kazanaca¤›n› ifade eden Boz,
           sanayi toplumunda rekabet firmalar aras›ndayken
           bilgi toplumunda rekabetin kifliler aras›nda oldu-  Oturum baflkanl›¤›n› yürüten MSB Savunma Sa-
           ¤unu söyledi. Silikon Vadisi’nin hala yetenekli insa-  nayi Müsteflarl›¤› Sanayileflme Daire Baflkan› Bi-
           n›n peflinde oldu¤unu vurgulayan Boz, giriflimcilik-  lal Aktafl, müsteflarl›k olarak savunma sanayisine,
           le 1900’lerde milyar dolar iflletme de¤erine gelin-  uzay ve havac›l›k sektörüne KOB‹’leri kazand›rmak,
           mesi için 50-100 y›l gerekti¤ini ancak bilgi toplu-  yeni giriflimcileri projeler vas›tas›yla desteklemek
           munda Google örne¤inde ise birkaç y›lda 300-400  amac›yla çal›flt›klar›n› anlatt›. Bir ülkenin sanayisi-
           milyar dolar flirket de¤erine ulafl›ld›¤›n› aktard›.  nin gelifliminde kamu al›mlar›n›n önemine dikkat
           Ar-Ge’nin günümüzde önemini kaybetmeye baflla-   çeken Aktafl, geliflmifl denilen ülkelerin geliflmifllik
           d›¤›n›, ifl modeline dönüflmeye bafllad›¤›n› savunan  seviyesine gelirken kamu al›mlar›n› itici güç olarak
           Boz, “Datay› veri toplumunda kullanmad›¤›n›z za-  kulland›klar›n› hat›rlatt›: “Biz de SSM olarak kendi
           man verimlili¤i yakalayamazs›n›z” dedi.         al›mlar›m›zda yerlili¤e önem veriyoruz, yüzde 70
              G›da, Tar›m ve Hayvanc›l›k Bakanl›¤› ile yapt›klar›  yerlili¤i flart kofluyoruz, bu yüzde 70’in de minimum
           anlaflma do¤rultusunda 10 dakikada kredi verebilir  yüzde 30’unun yan sanayiye KOB‹’lere verilmesini
           hale geldiklerini anlatan Boz, datay› iflleyebilmenin  sözleflmede zorunluluk olarak vurguluyoruz.”
           sa¤lad›¤› verimlili¤e iflaret etti. “Bilgi toplumunun  TÜRKSAT A.fi. Uydu Programlar› Direktörü Sel-
           ruhunu anlayamazsak bizim rekabette önplana ç›k-  man Demirel, uydu sektörü, kablo ve biliflim sek-
            90 KobiEfor May›s 2016
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95