Page 90 - KobiEfor_Mayıs_2016
P. 90
KOB‹ Z‹RVES‹
me potansiyeli yarat›labilece¤ini ifade etti. Acar, ma gibi bir flans›m›z ola-
flunlar› söyledi: “Dönüflüm flirketler sayesinde olur. maz” diyen Boz, geliflmifl
3 milyon KOB‹ var. Verimlili¤i art›rmak ve üretim ülkelerde firmalar üzerin-
yap›s›n› dönüfltürmek laz›m. Üretim kabiliyeti kaza- de ciddi bir devlet bask›s›
nan KOB‹’nin yüksek teknolojiye geçifl için strateji bulundu¤unu, tüketici ve
üretmesi gerekiyor. fiu konuya dikkat edilmeli. çal›flan›n çevreye duyarl›
Türkiye’de en küçük flirket ile en büyük flirket ara- oldu¤unu an›msatt›. “H›zl›,
s›ndaki temel sorun verimliliktir. Büyüklere göre konforlu, ucuz ve çevreye
küçük iflletmeler daha verimsiz. Araflt›rmalar Tür- duyarl›” diye tan›mlad›¤›
kiye’de faaliyet yürüten yabanc› flirketlerin daha ve- tutumlu inovasyon modeli-
rimli oldu¤unu, bu Türkiye’deki iflletme yönetimle- ne geçmemiz gerekti¤ini
rinde zaafiyeti gösteriyor. Pazarlama, insan kayna- savunan Boz, dünyada tü-
¤› ve yönetim kalitesinde Türkiye ortalaman›n alt›n- keticilerin art›k ihtiyaçlar›-
da. Ancak sorunun fark›nda da de¤iliz.” n› kendi üretece¤ini ön-
TOBB’un Hazine Müsteflarl›¤› ile imzalad›¤› Tür- gördü: “Birinci model, fabrikalar tüketiciye soruyor,
kiye Yat›r›m Fonu’nu hat›rlatan Acar, giriflimcilere, bunu yapan büyük flirketler sat›fllar›n› yüzde 30 yu-
h›zl› büyüme potansiyeli olan firmalara fon sa¤la- kar›ya çekti. ‹kinci model; 3 boyutlu yaz›c›. Siz bu ya-
naca¤›n› aç›klad›. z›c› ile istedi¤iniz her fleyi kendiniz evinizde ürete-
ceksiniz. Dünya h›zl› bir de¤iflime girdi, bu de¤iflime
ÇA⁄RILI KONUfiMACI ayak uydurmak için siz kendinizi h›zla de¤ifltirmek
zorundas›n›z. Bunu yapmak zorundas›n›z, yapmaz-
TEB KOB‹ Bankac›l›¤› K›demli Genel Müdür san›z rekabette geri kalacaks›n›z.”
Yard›mc›s› ve Genel Müdür Vekili Turgut Boz:
2.GÜN / 2. OTURUM
Bilgi toplumunun ruhu anlafl›l›rsa
rekabette önplana ç›k›labilir Savunma Sanayi ve Uydu Uzay
Teknolojilerinde KOB‹’ler
Dünyadaki çeflitli “giriflim-
ci” tan›mlar›ndan yola ç›ka-
rak bir çerçeve çizen Türk
Ekonomi Bankas› (TEB) KOB‹
Bankac›l›¤› K›demli Genel
Müdür Yard›mc›s› ve Genel
Müdür Vekili Turgut Boz, bil-
gi toplumunun robotik dünya-
Turgut Boz ya haz›rland›¤›n› anlatt›. Önü-
müzdeki dönemde giriflimcili-
¤in daha fazla önem kazanaca¤›n› ifade eden Boz,
sanayi toplumunda rekabet firmalar aras›ndayken
bilgi toplumunda rekabetin kifliler aras›nda oldu- Oturum baflkanl›¤›n› yürüten MSB Savunma Sa-
¤unu söyledi. Silikon Vadisi’nin hala yetenekli insa- nayi Müsteflarl›¤› Sanayileflme Daire Baflkan› Bi-
n›n peflinde oldu¤unu vurgulayan Boz, giriflimcilik- lal Aktafl, müsteflarl›k olarak savunma sanayisine,
le 1900’lerde milyar dolar iflletme de¤erine gelin- uzay ve havac›l›k sektörüne KOB‹’leri kazand›rmak,
mesi için 50-100 y›l gerekti¤ini ancak bilgi toplu- yeni giriflimcileri projeler vas›tas›yla desteklemek
munda Google örne¤inde ise birkaç y›lda 300-400 amac›yla çal›flt›klar›n› anlatt›. Bir ülkenin sanayisi-
milyar dolar flirket de¤erine ulafl›ld›¤›n› aktard›. nin gelifliminde kamu al›mlar›n›n önemine dikkat
Ar-Ge’nin günümüzde önemini kaybetmeye baflla- çeken Aktafl, geliflmifl denilen ülkelerin geliflmifllik
d›¤›n›, ifl modeline dönüflmeye bafllad›¤›n› savunan seviyesine gelirken kamu al›mlar›n› itici güç olarak
Boz, “Datay› veri toplumunda kullanmad›¤›n›z za- kulland›klar›n› hat›rlatt›: “Biz de SSM olarak kendi
man verimlili¤i yakalayamazs›n›z” dedi. al›mlar›m›zda yerlili¤e önem veriyoruz, yüzde 70
G›da, Tar›m ve Hayvanc›l›k Bakanl›¤› ile yapt›klar› yerlili¤i flart kofluyoruz, bu yüzde 70’in de minimum
anlaflma do¤rultusunda 10 dakikada kredi verebilir yüzde 30’unun yan sanayiye KOB‹’lere verilmesini
hale geldiklerini anlatan Boz, datay› iflleyebilmenin sözleflmede zorunluluk olarak vurguluyoruz.”
sa¤lad›¤› verimlili¤e iflaret etti. “Bilgi toplumunun TÜRKSAT A.fi. Uydu Programlar› Direktörü Sel-
ruhunu anlayamazsak bizim rekabette önplana ç›k- man Demirel, uydu sektörü, kablo ve biliflim sek-
90 KobiEfor May›s 2016