Page 111 - KobiEfor_Mayıs_2016
P. 111
1. GÜN-2. OTURUM
D‹YALOGLA ‹PEKYOLU;
EKONOM‹, ENERJ‹ VE ‹KL‹M
DE⁄‹fi‹KL‹⁄‹ OTURUMU
“Ya bir yol bulacaks›n, ya
bir yol açacaks›n”: Otu-
rum’un aç›l›fl konuflmas›n›
yapan Türkiye Cumhuriyeti
Ulaflt›rma, Denizcilik ve Ha-
berleflme Bakan› Binali Y›l-
d›r›m, Avrasya’n›n bir kavram
oldu¤unu belirterek, bu
Binali Y›ld›r›m önemli bölgede enerji, ekono-
mi ve ulafl›m›n iflin özünü
oluflturdu¤unu söyledi. ‹pekyolu kapsam› içinde
durum de¤erlendirmesi yapan Y›ld›r›m, 2018’de
hizmete alacaklar› 3. Havaliman›’na iliflkin flunlar›
aç›klad›: “Dünyan›n en büyük havaliman›n› ‹stan-
bul’da yap›yoruz. Kamu hiçbir yük almadan dünya-
n›n en büyük havaliman›na sahip olacak ve üstüne
1 milyar 100 bin avro y›ll›k kira paras› alacak.” Y›l-
d›r›m, yeni havaliman›n›n 150 milyon yolcu kapasi- jesinden de önemli hale geldi¤ini aktard›.
teli, 200’ü aflk›n uça¤›n ayn› anda yolcu alabilece¤i, Polonya eski Baflbakan
1.5 milyon metrekare arazide, 6 piste sahip 11 mil- Yard›mc›s› eski Maliye Ba-
yar avroluk bir yat›r›m oldu¤unu anlatt›. kan› Grzegorz Kolodko, ye-
Binali Y›ld›r›m, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Pro- ni kitab›nda sözetti¤i yeni
jesi’ni 2009 y›l›nda Azerbaycan ile bafllatt›klar›n›, pragmatizm kavram›n› an-
bu y›l sonunda bu hatt› da iflletmeye alacaklar›n› latt›: “Yeni bir paradigma;
anlatt›: “Böylece Çin’in do¤usundan kalk›p Avru- ben, heteredoks ekonomiyi
pa’n›n bat›s›na kadar mal ve hizmet götürmenin Grzegorz Kolodko öneriyorum.” Kolodko, re-
önünde engel kalmayacak.” kabette yurtiçi has›lan›n
Y›ld›r›m, Ankara, Konya, ‹stanbul, Eskiflehir ve büyümesi için gelenekselin önüne geçmek, sosyal
Bilecik gibi flehirleri birbirine ba¤layan, gerçe¤e psikoloji ve tarih kullanarak incelemeler yapmak
dönüfltürdükleri h›zl› tren hayali ve bölünmüfl yol- gerekti¤ini ifade etti. Yeni pragmatizmi dikkate
lar› anlatt›: “Bölünmüfl yollarda 1 y›lda zaman ve almak gerekti¤ini savunan Kolodko, gelece¤e
yak›t tasarrufundan elde etti¤imiz gelir 5 milyar bakmay› önerdi: “Güvenlik nedeniyle belirsizlik-
dolar›n üzerinde. Ayr›ca 3 milyon 250 bin ton daha lerle dolu bir bölge görüyoruz. Daima gelece¤e
az egzoz gaz› havaya veriyoruz. Yollarda ortalama spesifik, sürdürülebilir kalk›nma üzerinden bak-
h›z artt›, dur-kalk azald›, ayn› zamanda ölümlü ka- mal›y›z. Bunun için üç sac aya¤› var; de¤erler, ku-
zalar da son 10 y›lda yüzde 62 azald›.” rumlar, siyaset.”
Azerbaycan Milli Meclis Azerbaycan ‹letiflim ve
Baflkan Yard›mc›s› Valeh Yüksek Teknolojiler Bakan
Aleskerov, Azerbaycan ve Yard›mc›s› Elmir Velizade,
Türkiye aras›ndaki iyi iliflki- bilgi teknolojileri altyap›s›-
lerin Bakü-Tiflis-Ceyhan Bo- n›n tam olarak geliflmedi¤i-
ru Hatt› gibi büyük projelerin ni, bu yüzden bölgeler ve ül-
yürütülmesini sa¤lad›¤›n› keler aras›nda farkl›l›klar
Valeh Aleskerov anlatt›. Hazar Bölgesi’nde Elmir Velizade bulundu¤unu söyledi. Sofis-
üretilen do¤algaz›n Türki- tike biçimde Azerbaycan’›n
ye’ye, oradan Balkanlar’a, ‹talya’ya ve Avrupa ülke- bu konuda gerekli altyap› projelerini gerçeklefltir-
lerine iletilmesini sa¤layacak TANAP ve TAP Proje- me yoluna gitti¤ini aktaran Velizade, 2017’de yö-
leri’nin bugün Bakü-Tiflis-Ceyhan Boru Hatt› pro- rüngeye uydu f›rlatmay› planlad›klar›n› aç›klad›.
May›s 2016 KobiEfor 111