Page 113 - KobiEfor_Mart_2016
P. 113
Bakan Binali Y›ld›r›m, ‹TO’da
Zorunlu Trafik Sigortas›’nda
yeni düzenleme Ulaflt›rma, Denizcilik
ve Haberleflme Bakan›
Binali Y›ld›r›m, ‹stanbul
Bir süredir
Ticaret Odas› (‹TO) tara-
tart›fl›lan ve
f›ndan düzenlenen "2023
elefltirilere ne-
Vizyonunda Türkiye’de
den olan zo-
Karayolu Tafl›mac›l›¤›
runlu trafik si-
Çal›fltay›"nda karayolu
gortalar›ndaki
tafl›mac›l›¤› sektörünün
yüksek prim
sorunlar›n› dinledi.
art›fl›yla alaka-
Toplant›da konuflan
l› çözüm formülü bulundu. Yasal düzenle-
Bakan Y›ld›r›m, karayolu
meyi tamamlad›klar›n› aç›klayan Baflbakan
tafl›mac›l›¤›n›n emektar Binail
Yard›mc›s› Mehmet fiimflek, Yarg›tay tara- Y›ld›r›m
bir sektör oldu¤unu, ha-
f›ndan 2011’de kald›r›lan ‘Kusur ‹ndirimi’
vac›l›k yokken, demiryol-
uygulamas›n›n yeniden gelece¤ini belirtti.
lar› henüz etkin de¤ilken bu sektörün Türkiye'nin her
fiimflek, kusur indirimi ile sigorta flirketle-
yerine insanlar› ulaflt›rd›¤›n› söyledi. Y›ld›r›m, 2004 y›-
rinin de uygun fiyata dönmelerini sa¤laya-
l›nda iktidar›n muhalefetle çok k›sa sürede TBMM'den
caklar›n› kaydetti.
geçirerek 2918 Say›l› Karayollar› Trafik Kanunu'nu ç›-
AA’ya konuflan Mehmet fiimflek, zorunlu
kard›¤›n› hat›rlatarak, ancak yasal altyap› zaman›nda
trafik sigortas› sisteminin sürdürülebilirli-
kurulamad›¤› için zaman zaman aksakl›klar›n yafland›-
¤inin sigorta fiyat›n›n, tüm taraflar için ma-
¤›n› belirtti.
kul olmas› gereklili¤ine ba¤l› oldu¤unu bil-
HGS ve OGS’ye iliflkin de bilgi veren Y›ld›r›m, “Yeni
direrek, “Primler, araç sahipleri için öde-
yasal düzenleme yap›ld›. Art›k cezalar uzak mesafelere
nebilir seviyede olmal›, tazminattan sorum-
göre de¤il ne zaman olursa olsun gitti¤i mesafeyle s›-
lu olan sigorta sektörü için de bu yükümlü-
n›rl› olacak. Geçer geçmez SMS ile uyaracak, 12 gün
lü¤ü karfl›layacak düzeyde olmal›d›r” dedi.
süre verecek. Bu süre içerisinde öderse yine cezal› sa-
Son dönemde zorunlu trafik sigortalar›nda-
y›lmayacak. Bankalarla ve kredi kartlar›yla da geçifl ya-
ki prim art›fllar›n›n elefltirilere neden oldu-
p›lacak. 500 bin tane usulüne uygun olmayan HGS ku-
¤unu ve vatandafllar›n tepkileri üzerine so-
ponu var. Yanl›fl yere yap›flt›r›lm›fl veya bilgileri tahrif
runun çözümüne yönelik bir çal›flma bafl-
olmufl. Onlar› da al›yor ve düzeltiyoruz. Birkaç tane ge-
latt›klar›n› belirten fiimflek, zorunlu trafik
çifllerle ilgili alg›lama cihazlar›yla ilgili sorun var. Onlar
sigortas› ile kaskonun birlefltirilmesi tale-
da düzeliyor. Diyelim ki 2016'n›n cezalar› y›lda 4 sefer
binin incelendi¤ini ancak bunun mümkün
topluca bildirilecek, bir sonraki seneye kalmayacak.
olmad›¤›n›n görüldü¤ünü söyledi.
Böylece art›k s›k› takibe al›yoruz ve ifli çözüyoruz.”
Borusan Lojistik’te ‹brahim Dölen dönemi bafllad›
2002 y›l›ndan bu yana Borusan Lojis- te kat›ld› ve Borusan Lojistik faaliyet
tik Genel Müdürlü¤ü görevini yürüten alanlar›n›n büyük bir bölümünde üst
Kaan Gürgenç görevinden ayr›larak ye- düzey görevlerde bulundu. 2014 y›l›nda
rine Borusan Lojistik Genel Müdür Yar- University of Pennsylvania, Wharton
d›mc›s› ‹brahim Dölen geçti. 1967 do- School’da AMP program›n› tamamlayan
¤umlu olan ‹brahim Dölen, Bo¤aziçi ‹brahim Dölen evli ve 1 çocuk babas›d›r.
Üniversitesinde Elektronik Mühendis- TÜRKL‹M – Türkiye Liman ‹flletmeci-
li¤i dal›nda lisans, ‹stanbul Üniversite- leri Derne¤inde Yönetim Kurulu üyesi
‹brahim Dölen
sinde ‹flletme yüksek lisans e¤itimini olan Dölen, BRM- Bo¤aziçi Üniversitesi
tamamlad›. Robert Koleji Mezunu Sanayici, ‹fladam›
1990 – 2002 tarihleri aras›nda çeflitli iflletme- ve Yöneticiler Derne¤i'nde de çeflitli görevlerde
lerde görev yapan Dölen, Temmuz 2002’de Boru- ve komitelerde görev alarak sektörün geliflimine
san Lojistik Genel Müdür Yard›mc›s› olarak flirke- destek verdi.
Mart 2016 KobiEfor 113