Page 69 - KobiEfor_Subat_2016
P. 69

Albaraka’n›n hedefi, 2016 y›l›nda
                                                          yüzde 20 oran›nda büyümek

                                                            Kat›l›m bankac›l›¤›n-
           Yap› Kredi Worldcard yine birinci
                                                          da 30 y›l› geride b›rakan
                                     The Nilson Re-       Albaraka, 2015 y›l›n›
                           Serkan
                            Ülgen  port’un 45 y›ld›r de-  bankac›l›k sektörünün
                                   vam ettirdi¤i ve ala-  üzerinde bir büyümeyle
                                   cak bakiyesi rakam-    kapatt› ve 2015 y›l› Ey-
                                   lar› baz al›narak ha-  lül ay›nda 29 milyar 213
                                   z›rlanan “Dünyan›n     milyon TL’lik aktif bü-              Fahrettin
                                   En Büyük Kredi Kart›   yüklü¤e ulaflt›.                         Yahfli
                                   Portföyleri” araflt›r-    Albaraka Türk Genel
                                   mas›nda Yap› Kredi     Müdürü Dr. Fahrettin
                                   Worldcard 7 milyar     Yahfli, “Dünyan›n en iyi kat›l›m bankas› olma yolun-
                                   580 milyon dolarl›k    daki çal›flmalar›m›z için güven tazeledi¤imiz bir y›l
                                   hacimle bu y›l da      geçirdik. 2016 y›l›nda da hedefimiz, yüzde 20 ora-
                                   Türkiye’nin ve K›ta    n›nda büyüyerek kat›l›m bankac›l›¤›ndaki pay›m›z›
                                   Avrupas›’n›n birinci   daha ileri noktalara tafl›mak” diye konufltu.
                                   markas› olarak s›ra-     Albaraka’n›n aktif büyüklü¤ü, pazar pay›nda yüz-
                                   lamadaki yerini ald›.   de 1.2, krediler pazar pay›nda yüzde 1.3, mevduat
             Türkiye’nin ilk kredi kart› Worldcard’›n art›k  pazar pay›nda ise yüzde 1.5’e ulaflt›. Yahfli, flunlar›
           bir kredi kart›ndan çok daha fazlas›n› temsil et-  söyledi: “Geçti¤imiz y›l› oldukça verimli sonland›r-
           ti¤ini belirten Yap› Kredi Bireysel Bankac›l›k ve  d›¤›m›z› düflünüyoruz. Büyümemiz, önceki y›llarda
           Kartl› Ödeme Sistemleri Grup Direktörü Serkan  oldu¤u gibi bankac›l›k sektör ortalamalar›n›n üze-
           Ülgen, “Yap› Kredi olarak kredi kart› pazar›nda  rinde seyretti. Bankam›z›n çok büyük bir teknolojik
           27 y›ld›r kesintisiz sürdürdü¤ümüz pazar liderli-  dönüflümünü baflar›yla gerçeklefltirdik. Yaklafl›k üç
           ¤i bir kez daha Nilson Report taraf›ndan teyit  y›l önce bafllatt›¤›m›z Simurg Projemiz’in bir saca-
           edildi. Bankalararas› Kart Merkezi’nin (BKM) ve-  ya¤› olarak gördü¤ümüz Albatros Projemiz’le bafl-
           rilerine göre de Kas›m 2015 itibariyle Yap› Kredi  ta ana bankac›l›k yaz›l›m›m›z olmak üzere, tüm tek-
           kredi kartlar› olarak kart hamili cirosunda yüzde  nolojik altyap›m›z› yeniledik. Bu dönüflümle bera-
           19.6, toplam kredi kart› say›s›nda yüzde 18, POS  ber, dünyan›n en iyi kat›l›m bankas› olma vizyonu-
           cirosunda ise yüzde 20.7 pazar pay› ile sektörde  muzu destekleyecek çok iyi bir altyap›ya kavufltu-
           liderli¤imize devam ettik. Çok az kurumun elde  ¤umuzu ifade edebiliriz.”
           edebilece¤i böyle bir baflar›n›n Avrupa ve dünya-  Y›lsonu itibariyle 213 flubeye ulaflt›klar› bilgisini
           ya yay›lmas› heyecan›m›z› art›r›rken baflar› ç›ta-  paylaflan Yahfli, Erbil’deki flubeye ek olarak baflka
           m›z› da giderek yükseltiyor” diye konufltu.     bir ülkede flube açmak için çal›flmalar›n›n sürdü-
             Ülgen, Yap› Kredi Worldcard’›n birden çok    ¤ünü belirtti. Kamu bankalar›n›n geçti¤imiz y›llarda
           bankan›n, milyonlarca kart sahibinin, yüzlerce  arka arkaya kat›l›m bankac›l›¤› sektörüne girme
           de¤erli perakende markas›n›n ve yüz binlerce   mesajlar›n› son derece olumlu bir ad›m olarak yo-
           üye iflyerinin dahil oldu¤u büyük bir platform  rumlayan Yahfli, “Kamu bankalar›n›n kat›l›m›yla
           oldu¤unu ifade etti: “Worldcard, lider ve yeni-  sektör daha da güçlenecek. Bu kat›l›m bankalar›n›n
           likçi yaklafl›m›m›za yak›flan bir kimlik ile kredi  gelifltirece¤i ürün ve hizmet çeflitlili¤ini de art›r-
           kart› olman›n çok daha ötesine geçerek sektö-  mak anlam›na geliyor” de¤erlendirmesini yapt›.
           rü daima ilklerle tan›flt›ran marka oldu. Her
           geçen gün h›zlanarak geliflen mobilleflmeyle       KOB‹ kredileri yüzde 19 oran›nda
           beraber bankac›l›k sektöründe yenilikçi ve diji-  art›fl gösterdi
           tal çözümlere daha fazla ihtiyaç duyuluyor. Ya-  Albaraka, KOB‹’ler için de hizmet kalitesini art›r-
           p› Kredi olarak biz de tüm kartl› ödemeler sis-  may› amaçl›yor. Genel Müdür Yahfli, “Albaraka ola-
           temimizi, geçti¤imiz y›l en son teknolojiye ak-  rak KOB‹ müflterilerimizde yüzde 24 oran›nda bir
           tard›k. Kredi kartlar›nda önümüzdeki 10 y›l›n  büyüme sa¤lad›k. Önümüzdeki dönem stratejik he-
           dijital de¤iflim sürecinde önemli bir haz›rl›k sü-  defimiz, KOB‹’lere daha yüksek hacimlerde ve daha
           recini tamamlad›k.”                            genifl ürün yelpazesi ile tüm kanallar üzerinden et-
                                                          kin bir biçimde eriflim sa¤lamak olacakt›r” dedi.

                                                                                     fiubat 2016 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74