Page 88 - KobiEfor_Kasım_2016
P. 88

HABER















                         Otel ve AVM projesiyle markas›n› güçlendiren;

              Mobilyan›n baflkenti; MODOKO





          “Mobilyan›n baflkenti” slogan›yla                dönem projeleri üzerine konufltuk.
          hizmet veren mobilyac›lar sitesi                Özçelik, MODOKO markas› alt›nda bir
          MODOKO’nun Yönetim Kurulu Baflkan›               al›flverifl merkezi (AVM) ve otel açmay›
          ‹. Etem Özçelik ile MODOKO’nun yeni             planlad›klar›n› aç›klad›.
        K         onsept ve kifliye özel mobil-                           d›fl›nda pazarlama konusuna vak›f


                                                                         olacak, tasar›m konusunda da iç
                  ya hizmeti veren MODO-
                  KO’da 350 ma¤aza bulunu-
                                                                         mimarlar›m›z ayn› flekilde e¤itim
                  yor; 140 modern, 35 klasik,
                  50 country&avangard, 25                                alacak. Sektörümüzde ciddi flekil-
                                                                         de kalifiye elemana ihtiyaç var. Bu
          ofis, 30 bebek ve genç odas› mobilya                           okul sektördeki ihtiyac› karfl›laya-
          ma¤azas› ve 20 aksesuar ma¤azas›.                              cak.” Özçelik, 2016 y›l›nda üyele-
          Bu ma¤azalar›n yüzde 82’si, kifliye                             riyle birlikte MODOKO içinde bulu-
          özel mobilya tasar›m› kapsam›nda                               nan sosyal tesis binalar›n› da yeni-
          mimari dan›flmanl›k hizmeti de sunu-                            den yap›land›rarak bir ticaret mer-
                       2
          yor. 150.000 m alan üzerine kurul-                             kezine dönüfltürme karar› ald›kla-
                                            ‹. Etem
          mufl MODOKO’da bulunan markalar    Özçelik                      r›n› bunun çal›flmalar›n›n da de-
          sadece mobilya showroomlar›yla sa-                             vam etti¤ini dile getiriyor.
          t›fla yönelik hizmet veriyor, üretim d›-                          Etem Özçelik, MODOKO’nun
          flar›daki imalathane ve atölyelerde gerçeklefltiriliyor.  marka de¤erini vurguluyor: “Projeyle MODOKO mar-
          MODOKO mobilyac›lar› sat›fl ve ma¤aza taraf›nda  kas›na ticari de¤erini verece¤iz. Türkiye’de bafllaya-
          do¤rudan 5.000, imalathane ve atölye taraf›nda ise  cak projeyi önümüzdeki dönemde Avrupa’ya da tafl›-
          dolayl› olarak 35.000 kifliye istihdam sa¤l›yor.   yaca¤›z. MODOKO, Türkiye’nin mobilya hacminin yüz-
            “Mobilyan›n podyumu; MODOKO. Biz bir markay›z.  de 10’una hitap etmektedir. Bu y›l için öngörümüz ise
          Özel tasar›mda iddial›y›z” diyen MODOKO Yönetim  yüzde 15’e ulaflmak. 2015-2016 y›llar› aras›nda 15 ye-
          Kurulu Baflkan› ‹. Etem Özçelik, Modoko markas› al-  ni marka bünyemize kat›ld›. Türkiye mobilya ihraca-
          t›nda bir al›flverifl merkezi (AVM)  ve otel açmay› he-  t›n›n yüzde 10’unu karfl›layan MODOKO’nun mobilya
          deflediklerini aç›kl›yor: “Otel ve AVM projemiz için 7  üretiminin yüzde 25’i d›fl pazara, yüzde 75’i iç pazara
          bin metrekare alan ay›rd›k. Bu konuyla ilgili belediye-  yönelik. Türk mobilyalar› art›k her k›tada rahatl›kla
          ler ve ilgili resmi kurumlarla görüflmelerimiz devam  müflteri bulabiliyor. MODOKO olarak biz, ihracata yö-
          ediyor. MODOKO markas› alt›nda 4 kat ma¤azadan  nelik olan her pazar›, her f›rsat› araflt›r›yoruz, de¤er-
          oluflacak AVM’nin bir kat›n› yeni evlenen çiftlerin dü-  lendiriyoruz. Yurtiçi ve yurtd›fl› fuarlara hem MODO-
          ¤ün yapabilece¤i bir salon olarak düflünüyoruz. Yurt-  KO markas› olarak kat›l›yoruz, hem de ma¤azalar›-
          d›fl›ndan gelen misafirlerimizi a¤›rlamak için hayata  m›za bireysel olarak kat›lmalar› için destek oluyoruz.
          geçirilecek otelin 4 y›ld›zl› bir ifl oteli olmas›n› planl›-  Ayr›ca Arap yar›madas›, Çin ve Avrupa’da B2B ve B2C
          yoruz. Otel ve AVM’yi 6 ay içerisinde hayata geçirme-  etkinliklerinde yabanc› müflteri ve sat›c›lar›, bünye-
          yi planl›yoruz. Proje içerisinde yer alacak kalifiye ele-  mizdeki markalar ve ürünleriyle bir araya getiriyoruz.
          man ihtiyac›m›z› karfl›lamaya yönelik kurulacak yük-  Yurtd›fl›ndan Türkiye’ye gelen al›m ve araflt›rma
          sekokul niteli¤indeki okulumuz ise çok amaçl› ola-  gruplar›n› MODOKO’da a¤›rl›yoruz ve üyelerimizle
          cak. Bu okul mezunlar› lisan bilecek, yurtiçi ve yurt-  buluflturuyoruz.”

          88 KobiEfor Kas›m 2016
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93