Page 67 - KobiEfor_Kasım_2016
P. 67

leyerek çal›flt›¤›m 3 y›l benim sat›fl odakl› kariyerim-  bilmesi, yenilikçi olmas› laz›m. Ancak yenilikçi
          de çok etkili oldu. Bana bugün mesle¤imi sorsalar;  olanlar flirketlerini ileriye tafl›yabilir. Tolerans söz-
          ‘fizikçi’, ‘yönetici’ diyebilirim ama kendimi sat›flç›  cü¤ünün büyüsüne inan›yorum. Empati yetene¤i ve
          olarak tan›mlar›m. Yapt›¤›m›z her iflin sat›fl oldu¤u-  iletiflimi de iyi olmal›. Ekibi inand›rabilmek ve ayn›
          na inan›yorum, kariyer basamaklar›nda sat›fl›n ol-  yolda yürüyebilmek çok önemli. ‹yi bir lider, kendi
          mazsa olmaz bir ad›m oldu¤unu düflünüyorum. Is-  tutkusunu ekibine aktarabilendir. Tutkulu olmal›s›-
          rarc›l›k, çok konuflmak sat›flc›l›k ile eflde¤er ve bir-  n›z ki ekibinizdeki bireyleri de motive edebilin.”
          biriyle iliflkili gibi görülür. 3 y›lda asl›nda sat›flc›l›¤›n  Autodesk dönüflüyor: Autodesk’in bir yaz›l›m flir-
          ›srarc›l›k, çok konuflmak de¤il, aksine müflterinin is-                 keti olarak kuruldu¤unu
          tek ve ihtiyaçlar›n› anlay›p ona do¤ru çözümü tedarik                 an›msatan Tüzüm, kendi li-
          edebilece¤imiz bir süreç oldu¤unu benimsedim.                         derli¤inde flirketin dönüflü-
          Medyasoft’a sat›fl mühendisi olarak geçmifltim. 1-2                     münü flöyle özetliyor: “Au-
          y›l sonra sat›fl, iflletme konular›nda alayl› oldu¤umu,                 todesk olarak hedef kitle-
          önümde engel oluflturdu¤unu hissettim. Bunun be-                       sine çözüm sa¤lay›c› bir
          nim için bir darbo¤az noktas› oldu¤unu gördüm. Ve                     hizmet flirketine dönüflü-
          Ifl›k Üniversitesi’nde barter ile executive MBA yap-                   yoruz. Ben Türkiye taraf›n-
          t›m. Öyle bir para ödeyecek bütçem yoktu, ben üni-                    da bu dönüflüme liderlik
          versiteye ürün sat›fl› yapt›m, karfl›l›¤›nda mastera                    ediyorum. 2015-2018 y›llar›
          kat›ld›m. Ciro noktas›nda de¤il de stratejik olarak                   aras›nda ürün sa¤layan
          hayat›m›n en büyük sat›fl›d›r, o. Bunu yapmaktaki                      flirketten hizmet sa¤layan
          amac›m iflin teori¤ini de ö¤renip dan›flman, çözüm                      bir teknoloji flirketine ka-
          sa¤layan bir sat›flç› olmakt›. Tam planlad›¤›m gibi ol-                demeli biçimde bir de¤iflim
          du, iflletme, pazarlama, sat›fl bilimini ö¤rendim, teo-                 sözkonusu. Biz iletiflimi se-
          rikle prati¤i harmanlad›m.”                     ven insanlar›z, içe kapanmak yerine d›flar›da olmal›-
            Murat Tüzüm, hayat›ndaki iki dönüm noktas›na  y›z. Rol model olarak yürüttü¤üm giriflim bizi daha da
          dikkat çekiyor: “Biri, barter anlaflmas› yaparak ka-  pazara entegre etti, müflterilerimizle derinleflmemi-
          zand›¤›m yüksek lisans. Bir di¤eri de KOB‹’lerle çal›-  zi sa¤lad›. 20 ifl orta¤›m›zla 200 kiflilik bir ekosistemi
          fl›rken dünyan›n en büyük flirketlerinden IBM’e geçi-  temsil ediyoruz.”
          flim. Bir yandan skalay› yükseltip bir yandan vizyonu-  Seyahati seviyor: Sporu ve seyahati hobiye dönüfl-
          mu gelifltirebilece¤im bir flirketti.” ‹fline tutkuyla  türen Murat Tüzüm, haftada 2 kez, 1.5-2 saat zaman
          ba¤lanan ve sahiplenen insanlar›n kendisine ilham  ay›rarak yüzüyor, kofluyor, kardio yap›yor: “Dünyan›n
          verdi¤inin alt›n› çizen Autodesk Ülke Müdürü Murat  ve Türkiye’nin farkl› noktalar›na seyahatler yap›yo-
          Tüzüm, “Dünyay› de¤ifltiremeyiz ama dünyan›n de¤i-  rum. Türkiye’nin her yerine ve Amerika’ya gitmeyi
          flimine katk› sa¤layabiliriz” diyor. Tüzüm için olmaz-  seviyorum. Benim favori flehrim New York’tur, sonra
          sa olmaz; aile. Tüzüm’e göre; sa¤l›kl› bir yaflam için  ‹stanbul’dur. ‹stanbul’dan daha dinamik ve h›zl› yafla-
          aile, ifl, kariyer denge içinde yürütülmeli, hayatta en  yan New York’ta farkl›l›klara daha fazla sayg› duyan
          çok adalet kavram›na inan›yor: “Hayat›n her alan›n-  bir ortam var. Venedik, Atina sevdi¤im flehirlerdir.
          da, iflte, ailede her yerde adalet çok önemli.”     Gökçeada afl›¤›y›m, her y›l 4-5 kez giderim. Avru-
            Rol model lider: Murat Tüzüm’ün yöneticilik an-  pa’n›n bütün flehirleri bana art›k tek tip geliyor. Orta-
          lay›fl› ekibine rol model olmak üzerine kurulu: “Eki-  do¤u ve Afrika’ya gidebilirim; ‹srail, Hindistan, Tan-
          bime rol model lider olmaya çal›fl›yorum. Eylemler  zanya’ya gittim, Kilimanjaro Da¤›’nda trekking yap-
          sözden güçlüdür. Örne¤in; ekibime sosyal medya  t›m.” Ahflap oyuncak koleksiyonu yapan Tüzüm’ün il-
          etkinli¤imizi art›ral›m derken öncelikle ben bunu  gi alan›nda kuklalar da var: “Karagöz ve kukla yap›m
          yap›yorum, ard›ndan ekibimin yapmas›n› istiyorum.  kurslar›na da kat›ld›m, kukla tiyatrolar›n› izliyorum,
          Bu ba¤lamda yaflam mottom: ‘Yapt›¤›m› yap.’ Auto-  kukla festivallerini takip ediyorum.”
          desk’te içe kapal› oldu¤umuzu gözlemledim, ‘fuar-  ‹yi müzik oldu¤u takdirde caz, türkü, Türk sanat
          larda, etkinliklerde ifl ortaklar›m›z›n sürekli yan›n-  müzi¤i ay›rt etmeden dinleyen Tüzüm, Hollywood
          da olmal›y›z, sektörle daha çok iletiflim kurmal›y›z’  filmlerini izlemeyi seviyor. Favorisi ise Al Pacino ve
          dedim. Sonra da ekibime ‘Bak›n arkadafllar ben   Tarantino filmleri. Zülfü Livaneli, Aziz Nesin, Yaflar
          yapt›m, hadi gelin siz de yap›n’ dedim. Hayatta çok  Kemal ve Paul Auster kitaplar›n› okumay› seven
          keskin çizgiler yok. Benim yöneticilik anlay›fl›mda  Tüzüm, Türkçe kitaplar okumay› tercih ediyor: “Ki-
          tolerans ve flefkat kavram› ön planda.”          tab› kendi yaz›ld›¤› dilde okumad›¤›n›zda o kitab›n
            Ekip ruhunun önemine inanan Murat Tüzüm’e     ruhu, verdi¤i duygu tamamen kayboluyor.” Gazete
          göre iyi bir CEO, vizyoner olmal›: “Liderlik edecek  ve ekonomi dergilerini internetten takip eden Tü-
          kiflinin bir ad›m öteyi görüp, insanlar› oraya çeke-  züm, abonesi oldu¤u KobiEfor’u da düzenli okuyor.
                                                                                     Kas›m 2016 KobiEfor 67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72