Page 64 - KobiEfor_Kasım_2016
P. 64

F‹NANS



                              Türkiye ‹fl Bankas›’n›n KOB‹ stratejisi:


                  Krediden de ötesi








          Türkiye ‹fl Bankas›, baflta KOB‹ olmak             Murat Bilgiç
          üzere tüm ticari iflletmelere kredinin
          ötesini sunuyor. ‹flletmelere ‘çözüm
          orta¤›’ gibi yaklaflan Türkiye ‹fl
          Bankas›’n›n ticari kredilerinin yüzde
          30.9’unu KOB‹ kredileri oluflturuyor.
          Türkiye ‹fl Bankas› Genel Müdür
          Yard›mc›s› Murat Bilgiç,
          KOB‹ müflterilerinin nakdi krediler
          toplam›n›n 41.8 milyar TL’ye
          ulaflt›¤›n› aç›kl›yor.
         T       ürkiye ‹fl Bankas›, baflta esnaf ve KOB‹’ler


                 olmak üzere tüm ticari iflletmelere sadece
                 kredi de¤il ihtiyaç duyabilecekleri tüm ürün
                 ve hizmetleri sunarak çözüm orta¤› gibi ha-
                 reket ediyor. Türkiye ‹fl Bankas› Genel Mü-
          dür Yard›mc›s› Murat Bilgiç, KOB‹’lerin her dönem-
          de yan›nda olduklar›n› belirterek, “Tüm müflterileri-
          mize yerinde ve zaman›nda, gerekti¤inde proaktif
          davranarak, hem saha örgütümüzle hem genel mer-
          kezimizle sürekli ziyaretlerde bulunarak hizmet su-  ürün ve hizmetlerimizi sunmaya, mevduat, kredi ve
          nuyoruz. Bu yak›n iletiflim müflterilerimizle olan ilifl-  di¤er bankac›l›k ürünleri aç›s›ndan yüksek potansi-
          kilerin derinleflmesini sa¤l›yor” diyor.         yel tafl›yan yerlerde flube açma çal›flmalar›na, ülke
            Türkiye ‹fl Bankas›, 2016 y›l› ilk yar› verilerine gö-  ekonomisini kalk›nd›rmaya yönelik çal›flmalar›m›za
          re özel bankalar aras›nda 135.4 milyar TL ticari  kararl›l›kla devam edece¤iz” aç›klamas›n› yap›yor.
          kredi büyüklü¤ü ile nakdi ticari kredilerde ilk s›ra-
          da yeral›yor. Ticari kredilerin yüzde 30.9’unu KOB‹  Ürün ve hizmetlerde ‹fl Bankas› fark›
          kredileri oluflturuyor. Murat Bilgiç, “KOB‹ müflteri-  Sadece kredi de¤il, bir iflletmenin ihtiyaç duyabi-
          lerimizin nakdi krediler toplam› 41.8 milyar  TL  lece¤i tüm ürün ve hizmetlerle KOB‹’lerin yan›nda
          olup, takip oranlar›m›z 2016 ikinci çeyrek verilerine  olduklar›n›n alt›n› çizen Murat Bilgiç, flu örne¤i veri-
          göre yüzde 3.1 olan sektörün alt›nda; yüzde 2.4 se-  yor: “Son dönemde ciddi geliflmelerin oldu¤u POS
          viyesindedir. Özel bankalar aras›nda sektörün en iyi  cihazlar› ile ilgili avantajl› çözümler sunuyoruz. Yeni
          seviyesinde olan takip oran›n›n, 2016 y›l›n›n üçüncü  Nesil Ödeme Kaydedici Cihaz (ÖKC) kapsam›nda an-
          çeyre¤inde de sektör ve özel sektör ortalamas›n›n  laflmal› marka özelinde hediye MaxiPuan, Bankam›z
          alt›nda yüzde 2.56 seviyesinde gerçekleflmesini  kredi kartlar›na vade farks›z 9 aya kadar taksitlen-
          bekliyoruz” diye konufluyor.                     dirme f›rsatlar›n› içeren kampanyalar düzenliyoruz.
            2017 y›l›nda da KOB‹ Bankac›l›¤›’na yönelik çal›fl-  Toptanc›lar gibi sektöre yönelik ya da müflterilerimi-
          malar›n yo¤un bir flekilde devam edece¤ini, KOB‹ ta-  zin ihtiyaçlar›na göre ilave taksit ya da taksit ertele-
          n›m› içerisindeki her alt segmentin kendine özgü ifl  me kampanyalar› düzenliyoruz. Bu alana özel olarak
          yap›fl flekli ve al›flkanl›klar›n›n çok daha iyi özümse-  odaklanm›fl durumday›z. POS hacmimiz ve piyasa
          nerek bu çerçevede ürün ve hizmetlerin geliflece¤ini  pay›m›z giderek art›yor. Bu konuda etkin bir hizmet
          düflündüklerini belirten Bilgiç, “‹fl Bankas› olarak bu  sundu¤umuzu düflünüyorum.” Kredi ve POS hizmet-
          alandaki müflterilerimize ayn› istek ve heyecanla  lerinin yan›s›ra KOB‹’ler için bir di¤er önemli konu

          64 KobiEfor Kas›m 2016
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69