Page 42 - KobiEfor_Ekim_2016
P. 42

AYIN KONU⁄U




                              Düden fielalesi                        Kaleiçi











                                                                                               Sakl›kent

          yan›n en çok turist çeken 3. flehri olarak marka kent  Bu aç›dan flehrin üniversitesi, yaklafl›k 40 y›l önce
          oldu¤unu ispatlam›flt›r. fiehrimizde 30 adet turizm  kurulan ve 40 bin ö¤rencisiyle (tam rakam 39.560)
          bölgesi, alan› ve merkezi ile kültür ve turizm koruma  e¤itim ö¤retime devam eden Akdeniz Üniversitesi.
          ve geliflim bölgesi bulunmaktad›r. Bu bölgelerin 22’si  Vali Karalo¤lu, Antalya’ya üniversite sayesinde yak-
          turizm merkezi (TM), 3’ü turizm alan› (TA) ve 5’i kül-  lafl›k 50-60 bin kiflilik bir nüfusun yerleflmifl oldu-
          tür ve turizm koruma ve geliflim bölgesidir (KTKGB).  ¤unu, bu rakamlar›n gösterdi¤ine dikkat çekiyor:
          Bu nedenle kentimiz y›lda 12 milyondan çok daha  “Bu nüfusun bar›nma, beslenme, e¤itim, e¤lenme
          fazla turisti a¤›rlayabilecek kapasiteye ve potansiyele  gibi ihtiyaçlar› var. Tabi bu nüfusa ba¤l› olarak tica-
          sahiptir. Yaz aylar›n›n d›fl›nda k›fl aylar›n› da hareket-  ret altyap›s›, arz ve talep dengesi yeniden flekilleni-
          lendirmek için Bakanl›¤›m›z ve Valili¤imiz sektörle  yor. Üniversiteye yak›n semtlerde veya ö¤rencilerin
          birlikte özellikle golf ve futbol baflta olmak üzere  ulaflabilece¤i sair alanlarda yat›r›mlar yap›l›yor, ifl-
          spor turizmi, kongre turizmi, yat turizmi, sa¤l›k turiz-  yerleri aç›l›yor. Bu konuda Antalya, turizm flehri ol-
          mi gibi alternatif turizm alanlar›nda da çal›flmalar ya-  mas›yla birlikte üniversite sayesinde, zengin bir fle-
          parak tan›t›m faaliyetlerine a¤›rl›k vermektedir.”    hirdir. En baflta bu bile flehir ekonomisinde önemli
            Antalya çevreye duyarl› sanayi büyüme strateji-  bir yer oluflturuyor. Üniversite’nin ekonomik kal-
          sine sahip:  Vali Münir Karalo¤lu, Antalya flehrinin  k›nmam›zdaki fonksiyonlar›n› farkl› yönleriyle he-
          ekonomisinde sanayi faaliyetlerinin de son dönemde  saplamak laz›m. Ö¤retim elemanlar›n›n serbest pi-
          geliflme gösterdi¤ini flöyle aç›kl›yor: “Antalya’da sa-  yasayla iliflkileri, bilimsel araflt›rmalar›, dan›flman-
          nayi faaliyetleri Antalya Organize Sanayi Bölgesi ve  l›k hizmetleri ve bir bütün olarak ürettikleri bilgi ve
          kurulufl aflamas›ndaki Kumluca G›da ‹htisas Organi-  sair katmade¤erler, Antalya ekonomisinin kalk›n-
          ze Sanayi Bölgesi ile Korkuteli Mermer ‹htisas Orga-  mas›nda öncü ve bir bak›ma itici bir güce sahiptir.
          nize Bölgesi olmak üzere 3 adet Organize Sanayi   Antalya Teknokent, uluslararas› cazibe merkezi
          Bölgesi, 14 adet Küçük Sanayi Sitesi, Antalya Ser-  olmay› hedefliyor: Antalya’da Ar-Ge ve inovasyon ça-
          best Bölgesi ve Antalya Teknokenti’nde bulunan fir-  l›flmalar›n› yürüten Teknokenti’nin vizyonu; bölgeyi
          malardan oluflmaktad›r. ‹limizde özellikle katmade-  yenilikçi düflünce ve proje sahibi yerli-yabanc› kifli ve
          ¤eri yüksek, teknoloji yo¤un ve çevreye duyarl› bir  kurulufllar için uluslararas› cazibe merkezi haline
          sanayi büyümesi stratejisi, son derece önem tafl›-  getirmek, Ar-Ge ve teknolojiye dayal› ekonomik de-
          maktad›r. Bu stratejiyi düstur edinen Antalya Orga-  ¤er yaratarak, hem Türkiye’nin dünya teknoloji sek-
          nize Sanayi Bölgesi 2013 y›l›nda Türkiye Sa¤l›kl›  töründe ald›¤› pay› artt›rmak hem de dünyadaki
          Kentler Birli¤i’nin do¤aya sayg›l› ve çevreye yat›r›m  önemli teknoloji gelifltirme bölgelerinden biri olmak-
          yapan iflletmeleri ödüllendirmek amac› ile verdi¤i  t›r. Antalya Teknokenti’nde Ar-Ge ve biliflim sektörle-
          ‘Çevreci Tesis Ödülü’ne lay›k görülmüfltür.”     rinde faaliyet gösteren büyük ölçekli ve KOB‹ nitelik-
            fiehir ekonomisine üniversite katmade¤eri: An-  li kurulufllara uygun ortamlar haz›rlanarak yenilikçi
          talya’da 3’ü vak›f 2’si devlet olmak üzere 5 üniver-  ve yarat›c› düflüncelerin, üniversitelerdeki bilginin
          site bulunuyor. Bunlardan 2’si henüz e¤itim-ö¤reti-  transferine, ticarilefltirilmesine ve endüstriyel ürün
          me bafllamad›. 2015 y›l›nda Alanya’da aç›lan Alâed-  haline getirilmesine destek ve öncü olmak amac›yla
          din Keykubat Üniversitesi’nin 6 bin ö¤rencisi var.  yüzde 95 doluluk oran›yla 60 adet firma faaliyetlerine
                                                          devam etmektedir. Antalya Teknokenti’nin öncelikli
                 Manavgat fielalesi
                                                          faaliyet alanlar›; ileri tar›m teknolojileri, tohum ›sla-
                                                          h›, ileri g›da teknolojileri, medikal teknolojiler, bio-
                                                          teknolojiler, ileri malzeme teknolojileri, enerji tekno-
                                                          lojileri, yeni üretim yöntemleri, bölgesel-sektörel ge-
                                                          liflme planlar›, kalite gelifltirme sistemleri, biliflim ve
                                                          yaz›l›m teknolojileri ve uzay teknolojileridir.”

          42 KobiEfor Ekim 2016
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47