Page 40 - KobiEfor_Ekim_2016
P. 40
AYIN KONU⁄U
Türkiye’nin turizm ve
tar›m baflkenti
Antalya’da sanayi
alan›nda geliflmeler
Münir
Karalo¤lu sa¤lan›rken çevreye
duyarl› bir yol
izlendi¤ini belirten
Antalya Valisi Münir
Karalo¤lu, son
dönemde denizcilik ve
yat üretim ile yaz›l›m
sektörlerine a¤›rl›k
verilerek, yükte hafif
pahada a¤›r teknolojiler
ile gelece¤e yat›r›m
yap›ld›¤›n› söylüyor.
Vali Karalo¤lu, ‘yeryüzü
cenneti’ Antalya’da
havac›l›k sektörünün de
ön plana ç›kt›¤›n›
aç›kl›yor.
Antalya Valisi Münir Karalo¤lu;
Turizm, tar›m ve ticaretin
merkezi; Antalya
A ntalya Valisi Münir Karalo¤lu ile Akde- da geliflmeler sa¤lan›rken çevreye duyarl› bir yol
niz’in incisi ve ‘Türk Rivieras›’ olarak an›-
izleniyor. Son dönemde denizcilik ve yat üretim ile
lan dünyan›n en önemli turizm destinas-
yaz›l›m sektörleri flehrin en önemli geliflim alan-
yonlar›ndan Antalya’y›, ekonomisini ve
Karalo¤lu anlat›yor: “Bilindi¤i üzere Antalya’m›z
gelecek vizyonunu konufltuk. lar›ndan birini oluflturuyor.
Vali Münir Karalo¤lu, Antalya’n›n kültürü, tarihi, Türkiye’de turizm ve tar›m sektörlerinin en önde
co¤rafyas› ve iklimiyle sadece Türkiye’nin de¤il gelen merkezleri aras›nda yer almaktad›r. Ancak
yeryüzünün paha biçilmez, eflsiz bir kenti oldu¤unu bu iki sektörden elde edilen katmade¤er yeterli öl-
söylüyor. Karalo¤lu, 20.909 km 2 yüzölçümü, çülerde görülmemektedir. Ülke ve bölge ekonomi-
2.288.456 nüfusu, 640 km. sahil fleridi ile Türki- sine bu iki sektörün üretim zincirlerinden daha faz-
ye’nin en önemli turizm kenti Antalya’n›n deniz, la katk› sa¤lanmas› için Antalya’da kurum ve kuru-
kum ve günefl turizminin yan›s›ra y›l boyunca süren lufllar›m›z ile özel sektörümüzün son dönemlerde
kültür turizmi, golf turizmi, spor turizmi (özellikle yapm›fl oldu¤u sanayileflme, ticarileflme ve kalk›n-
futbol), kongre turizmi, yat turizmi, da¤ turizmi, av ma temelli birçok çal›flma yürütülmektedir. Bu ça-
turizmi, yayla turizmi, k›fl turizmi ve sa¤l›k turizmi l›flmalar›n en son yap›lan güzel bir örne¤i ‘havac›l›k
gibi alanlarda da büyük kapasite ve potansiyele sa- sektörü’ olarak ön plana ç›kmaktad›r. Uluslararas›
hip oldu¤unu belirtiyor. Hava Tafl›mac›l›¤› Birli¤i (IATA) ve Uluslararas› Ha-
Havac›l›k sektörü önplana ç›k›yor: Türkiye’nin valimanlar› Konseyi’nin (ACI) 2015 y›l› verilerine gö-
turizm ve tar›m baflkenti Antalya’da sanayi alan›n- re havac›l›k sektörünün küresel çapta net kar› 19.9
40 KobiEfor Ekim 2016