Page 96 - KobiEfor_Mayıs_2015
P. 96
SEKTÖR/OTOMOT‹V VE F‹LO K‹RALAMA
Erdemir Grubu’ndan otomotivde stratejik ad›m!
2015 y›l›nda 50.
y›l›n› kutlamaya
haz›rlanan Erde-
mir Grubu, Dünya
Çelik Birli¤i’nin otomotiv grubu Worl-
dAutoSteel’e üye oldu. Dünyan›n say- Yeni Ford Focus
g›n çelik araflt›rma flirketlerinden Türkiye’de
biri olan World Steel Dynamics’in
(WSD) gerçeklefltirdi¤i “Dünyan›n Yeni Ford Focus, May›s ay›n-
En ‹yi Çelik Üreticileri” listesine dan itibaren 120 PS güç sunan
Türkiye’den girmeyi baflaran tek 1.5 TDCI dizel motor ve 6 ileri vi-
üretici olan Erdemir Grubu, bu tesli PowerShift otomatik flanz›-
stratejik ad›m›yla otomotivde a¤›rl›¤›n› artt›rma yolunda önemli bir man üçlüsüne sahip versiyonu,
ad›m daha att›. ABD, Japonya, ‹ngiltere, Almanya, ‹sveç, Avusturya, Türkiye’de sat›fla sunulacak. Fo-
Lüksemburg, Güney Kore, Brezilya, Rusya, Çin, Hindistan gibi farkl› cus, Ford’un yeni tasar›m diline
ülkelerden önde gelen çelik üreticilerinin yerald›¤› grubun üye say›s›, uygun olan trapezoid ön ›zgara
Türkiye’den Erdemir Grubu’nun kat›lmas›yla birlikte 20’ye ulaflt›. ile yeni nesil ön far tasar›m›na,
dörtgen formlu sis farlar›na, kas-
l› motor kaputuna ve tampon ta-
Do¤ufl Otomotiv De¤er ve ‹lgi Merkezi sar›m›na sahip. Yeni Focus’un
ifl orta¤› olarak CCH’yi seçti ergonomik iç mekan› için yal›n
bir görünüm sa¤lan›rken yeni si-
Tüm markalar›n›n ça¤r› ve müflteri hizmetlerini yah saten renkler ve krom detay-
De¤er ve ‹lgi Merkezi (D‹M) alt›nda toplayan Do¤ufl larla de fl›k ve modern bir görü-
Otomotiv, sürdürülebilir kalite ve hizmet anlay›fl›y- nüme sahip. Kokpit tasar›m› dik-
la faaliyet gösteren CCH’yi ifl orta¤› olarak seçti. kat çekiyor ve 8 inçlik yüksek çö-
Dünyan›n ilk ça¤r› merkezi oteli Call Center Hotel zünürlüklü renkli dokunmatik
(CCH), ifl ortaklar›na özel sundu¤u hizmetlerle ba- ekran sayesinde araçla ilgili pek
flar›l› projelere imza atmaya devam ediyor. Do¤ufl Tarkan çok özellik kontrol edilebiliyor.
Otomotiv Stratejik Pazarlama ve Kurumsal ‹leti- Ersubafl›
flim Direktörü Koray Bebeko¤lu, “D‹M’i ortalama
bir ça¤r› merkezi altyap›s›n›n ötesinde, müflterileri tan›yan ve geç- Yeni Renault
mifl deneyimlerini bilen, h›zla çözüm üretebilen etkin bir kurumsal Espace Euro NCAP’ten
sistem olarak kurduk” dedi. Call Center Hotel CEO’su Tarkan Ersu-
bafl› ise bu ifl ortakl›¤›n›n sektörün ihtiyac› olan kaliteli hizmet hedefi befl y›ld›z ald›
için örnek bir çal›flma oldu¤unu kaydetti.
Yeni Renault Espace, ba¤›ms›z
bir pasif güvenlik de¤erlendirme
kuruluflu olan Euro NCAP’ten
Zipcar, Otokoç Otomotiv ile Türkiye’de! befl y›ld›z ald›. Bu skor, Ocak
2015’te yürürlü¤e giren daha s›k›
Araç paylafl›m markas› Zipcar, Otokoç Otomotiv iflbirli¤i ile Türki-
ye’de faaliyete bafllad›. Lansmana Otokoç Otomotiv Genel Müdürü kriterlere ra¤men elde edildi. Bu
Görgün Özdemir, Otokoç Otomotiv Araç Kiralamadan Sorumlu Genel aç›dan yeni Espace pasif güvenlik
Müdür Yard›mc›s› ‹nan Ekici ve Zipcar Uluslararas› Operasyonlar alan›nda Renault’nun sahip oldu-
Baflkan› Massimo Marsili kat›ld›. Amerika Birleflik Devletleri’nde ¤u uzmanl›¤› gözler önüne seri-
2000’de kurulan ve öncüsü oldu¤u saatlik araç kiralama sistemiyle yor. Yeni Renault Espace, Euro
uzun y›llard›r lider marka olan Zip- NCAP’ten befl y›ld›z alan 16. Re-
car, son 7 ay içinde Avrupa’daki 3. nault modeli oldu. Yeni Renault
lansman›n› ‹stanbul’da yapt›. ‹stan- Espace, aktif güvenli¤e büyük
bullulara yaflad›klar›, çal›flt›klar› ve katk› sa¤layan çok çeflitli sürücü
seyahat etmek istedikleri bölgelere uyar›s› ve yolcu koruma teknolo-
yak›n araçlar›, yal›n ve hayat›n ak›fl›- jileri sayesinde güven veren bir
na uyumlu üyelik sistemiyle benzer- sürüfl performans› sunuyor.
siz bir kullan›c› deneyimi vaat eden
Zipcar, böylece araç sahipli¤ine
sürdürülebilir ve ekonomik bir al-
ternatif sunmay› hedefliyor.
96 KobiEfor May›s 2015