Page 148 - KobiEfor_Mayıs_2015
P. 148

UZMAN                                 2015 ‹kinci Yar›s›nda

                                                   ‹fle Al›mlar Artacak!
                                    T     ürkiye’nin ilk ‘‹nsan Kaynak-  bunu “mevcut kadronun yeni iflle-

                                                                        ri kald›rabilecek yetkinlikte olma-
                                          lar› Yönetim Yaz›l›m›’n› ha-
                                          z›rlayan POLDY ekibi olarak
                                                                        lan›m› ile karfl›lanacak olmas›”
                                          Türkiye’de flirketlerin 2015   s›” ve “yeni ifllerin d›fl kaynak kul-
                                     y›l›n›n ikinci yar›s›nda ifle al›m  maddeleri izledi.
                                     trendlerini ölçmek ve mevcut du-   En fazla kadro a盤› sat›fl, pazarla-
                                     rumu ortaya koymak için internet   ma ve finansta
                                     ortam›nda “2015’in ikinci yar›s›na  Kat›l›mc›lar›n yüzde 66’s› 1 ila 30
                                     iliflkin flirketlerin ifle al›m yakla-  aras›nda çal›flan için yeni istihdam
                                     fl›mlar› ve beklentileri anketi” dü-  olanaklar› do¤aca¤›n› kaydederken
                                     zenledik. Bu say›m›zda sizlerle bu  ifle al›mlar›n en fazla yaflanaca¤›
                                     anket sonuçlar›n› paylafl›yor ola-  alanlar flöyle s›raland›: Yüzde 24 sa-
                                     ca¤›m.                             t›fl / müflteri iliflkileri, yüzde 20 pa-
                                     Ankete kat›lanlar›n yüzde 74’ü,    zarlama / halkla iliflkiler, yüzde 16
                                     2015’in ikinci yar›s›nda yeni ifle  finans / muhasebe, yüzde 13 üre-
             KADR‹ DEM‹R             al›mlar yapacaklar›n› bildirdi. Kat›-  tim, yüzde 9 bilgi ifllem, yüzde 8 ‹K.
            kadri.demir@poldy.com.tr  l›mc›lar›n yüzde 66’s› 1 ila 30 ara-  Pozisyon aç›klar›n›n en fazla uz-
                                     s›nda yeni personel istihdam› yap›-  man ve iflçi seviyesinde oluflmas›
                                     laca¤›n› paylafl›rken al›mlar›n en  beklenirken yeni ifle al›nacak kifli-
               Türkiye’nin ilk       fazla yüzde 24 ile sat›fl / müflteri  lerde aranan en önemli üç özellik
            ‘‹nsan Kaynaklar›        iliflkileri, yüzde 20 ile pazarlama /  flöyle s›raland›: 1- Mesleki yetenek
                                                                        ve yeterlilikler, 2- Sektörel ve
                                     halkla iliflkiler, yüzde 16 ile finans /
          Yönetim Yaz›l›m›’n›        muhasebe alan›nda gerçekleflece-    mesleki deneyim 3- E¤itim duru-
           haz›rlayan POLDY          ¤i saptand›.                       mu. En az önem gösterilen üç özel-
                   ekibi olarak      fiirketlerin yüzde 30’u 500’den     lik ise sosyal medyadaki profili, ifle
                                     fazla, yüzde 19’u 1 ila 10, yüzde  yak›n mesafede ikamet etmesi ve
                    Türkiye’de       19’u 11 ila 50 aras› çal›flana sahip.  referanslar› olarak gösterildi.
             flirketlerin 2015        Kat›l›mc›lar›n yüzde 74’ü, 2015’in  Anket kat›l›mc›lar›n›n yar›s› çal›-
                                     ikinci yar›s›nda yeni ifle al›m yap›-  flan devir oran›n› düflürmek için
                  y›l›n›n ikinci     laca¤›n› belirtirken yüzde 17’si   takdir / ödüllendirme sistemlerine
           yar›s›nda ifle al›m        belirsiz oldu¤unu, yüzde 9’u yeni  yöneleneceklerini bildirirken yüz-
          trendlerini ölçmek         ifle al›m yap›lmayaca¤›n› beyan     de 43’ü çareyi kurumsal e¤itimler-
                                     etti. Yeni ifle al›m yap›lmamas›n›n  de, yüzde 29’u kurumsal etkinlikler
          ve mevcut durumu
                                     en büyük nedeni “büyüme plan›      ve hobi kulüplerinde arayaca¤›n›
          ortaya koymak için         olmamas›” fleklinde saptan›rken     kaydetti.
          internet ortam›nda
                “2015’in ikinci
               yar›s›na iliflkin
          flirketlerin ifle al›m
              yaklafl›mlar› ve
                   beklentileri
                        anketi”
                   düzenledik.











           148 KobiEfor May›s 2015
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153