Page 65 - KobiEfor_Mart_2015
P. 65

efektif dijital medya planlama ve  du¤unda birkaç affiliate merkezi  kullan›ld›¤›n›n bilgisine ulaflabi-
          sat›nalma çal›flmas›n› yürütmek  birden markadan hizmetine kar-  liyoruz. Müflterilerimize de bu
          için çaba gösterdiklerini aktaran  fl›l›k para istiyor, oysa Quisma bi-  verilerle gidebiliyoruz. Dijitalin
          Gökçek, dijital alanda çal›flman›n  ze bu bilgiyi veriyor. Biz de mar-  önemi büyük, Türkiye’de nere-
          fark›n› ise yapt›klar› iflin sonucu-  kaya birçok affiliate marketing  deyse 40 milyon internet kullan›-
          nun ölçümlenebilir olmas›na     firmas›yla anlaflma yapmak yeri-  c›s› var, mobil alanda bu rakam
          ba¤l›yor: “Markan›n görebilece-  ne gelip bizimle anlaflma yapma-  30 milyonu geçti.”
          ¤i, fleffaf bir raporlama sunuyo-  s›n› öneriyoruz. Biz birçok tekno-  Gültekin, dijital alanda medya
          ruz. Quisma gibi farkl› hizmetle-  loji flirketinden hizmet al›yoruz  planlama ve sat›nalman›n so-
          rimiz de sözkonusu. Quisma; ta-  ve marka ad›na iflleri yürütüyo-  nuçlar›n›n ölçülebilir olmas›ndan
          mamen ifl hedefine yönelik iler-  ruz. Global bir flirket olman›n  ziyade en büyük avantaj›n›n he-
          leyen bir uygulama. Markan›n    verdi¤i avantajlar› kullan›yoruz.”  deflenebilir olmas›na dikkat çe-
          hedef kitlesindeki müflteriyi Qu-                                kiyor: “Televizyonda bir reklam
          isma networküyle yakal›yoruz,     Dijital dünyada               yay›nland›¤›nda hedef kitleye
          gezindi¤i birçok sitede ilgilendi¤i  müflteriye ulaflmak          ulaflt›¤›n› tam olarak ölçümleye-
          ürün, ilgili bannerlarla tekrar   MediaCom  Interaction Direc-  miyoruz. Oysa dijitalde o diziyi in-
          tekrar hat›rlat›l›yor. Bunu flöyle  tor Elvan Gültekin, 2015 y›l›nda  ternetten izleyen 18-25 yafl ara-
          aç›klayabiliriz: Biz masaya bir  hizmet sunduklar› markalar›n di-  s›nda sadece araba sahibi kiflile-
          meyve koyup, kullan›c›n›n o mey-  jital dünyalar›n› biraz daha bü-  re dolay›s›yla bütün hedef kitleye
          veyi istemesinden ziyade, kulla-  yütmeyi hedeflediklerini aç›kl›-  reklam› ulaflt›rabiliyoruz.”
          n›c›y› takip edip, ona o meyveyi  yor: “Dünyada oldu¤u gibi art›k  Dijitalde sa¤lad›klar› verilerle
          gösteriyoruz, ‘hadi al, hadi al’ di-  Türkiye’de de dijital alanda med-  müflterilerinin medya planlama
          ye. Günün sonunda bunu müflte-   ya h›zla büyüyor. ‹nsanlar art›k  ve sat›fllar›nda belirledikleri stra-
          rimize raporlad›¤›m›zda flu de-  televizyon izlerken ellerinde   tejilerde yol gösterici olabildikle-
          taylar› veriyoruz: ‘Siteye gelen  ak›ll› cihazlarla veya bilgisayarla  rini ifade eden Gültekin, grup ça-
          kullan›c› bu ürünü almadan önce  sosyal medyay› takip ediyor, bir-  t›s› alt›nda çal›flman›n avantaj›yla
          Google’da araflt›rm›fl, ürünün    çok diziyi de yine internet üzerin-  di¤er ajanslarla entegre çal›flt›k-
          ad›n› yazm›fl, gelmifl oradan sa-  den takip ediyor. Herkes art›k  lar›n› vurguluyor: “Markan›n ileti-
          t›n almam›fl, bu kez sosyal med-  birkaç yere birden ayn› anda   fliminde medya planlama ve sat›n
          yada yakalam›fl›z, görmüfl, yine  odaklanabiliyor.”               almas›ndan, halkla iliflkilere, rek-
          almam›fl, bir baflka sitede ilk     Elvan Gültekin, MediaCom’un   lam ajans›ndan dijitale kadar her
          gördü¤ü banner’a t›klam›fl alm›fl  dijitalde hizmet fark›n› flöyle  ajans›n ayr› önemi var. Global
          kullan›c›. ’Kullan›c›n›n sat›n al-  özetliyor: “Oldukça güçlü bir glo-  markalar›n bu konuda fark›ndal›-
          ma yolculu¤unu gösteren bir ha-  bal networkümüz var, yerelde de  ¤› sözkonusu. ‹letiflim bir bütün.
          rita ç›kart›yoruz. Bu çal›flma   yapt›¤›m›z araflt›rmalar ve bilgi  Global bir markayla çal›flt›¤›m›z-
          müflterilerimize art› de¤er kat›-  birikimimiz sözkonusu. Her ça-  da bütün ajanslar bir masa etra-
          yor, böylece nereye ne kadar pa-  l›flmam›zda ciddi bir veri biriki-  f›nda oturuyoruz, hep birlikte
          ra harcamalar› gerekti¤ini müfl-  miyle yola ç›k›yoruz. Dijital ala-  stratejiyi belirliyoruz ve bir sinerji
          teriye söylüyoruz, yol gösterici  n›n tüketiciler taraf›ndan nas›l  ortaya ç›k›yor.”
          oluyoruz. Bütçelerini en efektif
          flekilde kullan›yoruz.”
            Gökçek, müflterilerinin sat›fl
          ve pazarlama hedeflerine uygun
          hizmetler sunduklar›n› dile geti-
          riyor: “Müflteri bize bu bütçeyle
          yaln›zca sat›fl yapmak istedi¤ini
          belirtiyor, ‘Sat›fl haricinde para-
          m› harcamak istemiyorum’ diyor.
          Diyelim ki buzdolab› sat›yor, biz
          de diyoruz ki ‘Biz buzdolab›n› sa-
          taca¤›z, sen de her sat›fl üzerin-
          den bize bir komisyon verebilir-
          sin. Sat›lan buzdolab›n›n komis-
          yonu karfl›l›¤›nda müflteriden
          bütçe al›yoruz. Buna affiliate
          marketing deniliyor. Bu ifli yapan
          birçok teknoloji flirketi var, ancak
          markalarla teker teker anlaflma
          yap›l›yor, o zaman da bir sat›fl ol-
                                                                                      Mart 2015 KobiEfor 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70