Page 65 - KobiEfor_Mart_2015
P. 65
efektif dijital medya planlama ve du¤unda birkaç affiliate merkezi kullan›ld›¤›n›n bilgisine ulaflabi-
sat›nalma çal›flmas›n› yürütmek birden markadan hizmetine kar- liyoruz. Müflterilerimize de bu
için çaba gösterdiklerini aktaran fl›l›k para istiyor, oysa Quisma bi- verilerle gidebiliyoruz. Dijitalin
Gökçek, dijital alanda çal›flman›n ze bu bilgiyi veriyor. Biz de mar- önemi büyük, Türkiye’de nere-
fark›n› ise yapt›klar› iflin sonucu- kaya birçok affiliate marketing deyse 40 milyon internet kullan›-
nun ölçümlenebilir olmas›na firmas›yla anlaflma yapmak yeri- c›s› var, mobil alanda bu rakam
ba¤l›yor: “Markan›n görebilece- ne gelip bizimle anlaflma yapma- 30 milyonu geçti.”
¤i, fleffaf bir raporlama sunuyo- s›n› öneriyoruz. Biz birçok tekno- Gültekin, dijital alanda medya
ruz. Quisma gibi farkl› hizmetle- loji flirketinden hizmet al›yoruz planlama ve sat›nalman›n so-
rimiz de sözkonusu. Quisma; ta- ve marka ad›na iflleri yürütüyo- nuçlar›n›n ölçülebilir olmas›ndan
mamen ifl hedefine yönelik iler- ruz. Global bir flirket olman›n ziyade en büyük avantaj›n›n he-
leyen bir uygulama. Markan›n verdi¤i avantajlar› kullan›yoruz.” deflenebilir olmas›na dikkat çe-
hedef kitlesindeki müflteriyi Qu- kiyor: “Televizyonda bir reklam
isma networküyle yakal›yoruz, Dijital dünyada yay›nland›¤›nda hedef kitleye
gezindi¤i birçok sitede ilgilendi¤i müflteriye ulaflmak ulaflt›¤›n› tam olarak ölçümleye-
ürün, ilgili bannerlarla tekrar MediaCom Interaction Direc- miyoruz. Oysa dijitalde o diziyi in-
tekrar hat›rlat›l›yor. Bunu flöyle tor Elvan Gültekin, 2015 y›l›nda ternetten izleyen 18-25 yafl ara-
aç›klayabiliriz: Biz masaya bir hizmet sunduklar› markalar›n di- s›nda sadece araba sahibi kiflile-
meyve koyup, kullan›c›n›n o mey- jital dünyalar›n› biraz daha bü- re dolay›s›yla bütün hedef kitleye
veyi istemesinden ziyade, kulla- yütmeyi hedeflediklerini aç›kl›- reklam› ulaflt›rabiliyoruz.”
n›c›y› takip edip, ona o meyveyi yor: “Dünyada oldu¤u gibi art›k Dijitalde sa¤lad›klar› verilerle
gösteriyoruz, ‘hadi al, hadi al’ di- Türkiye’de de dijital alanda med- müflterilerinin medya planlama
ye. Günün sonunda bunu müflte- ya h›zla büyüyor. ‹nsanlar art›k ve sat›fllar›nda belirledikleri stra-
rimize raporlad›¤›m›zda flu de- televizyon izlerken ellerinde tejilerde yol gösterici olabildikle-
taylar› veriyoruz: ‘Siteye gelen ak›ll› cihazlarla veya bilgisayarla rini ifade eden Gültekin, grup ça-
kullan›c› bu ürünü almadan önce sosyal medyay› takip ediyor, bir- t›s› alt›nda çal›flman›n avantaj›yla
Google’da araflt›rm›fl, ürünün çok diziyi de yine internet üzerin- di¤er ajanslarla entegre çal›flt›k-
ad›n› yazm›fl, gelmifl oradan sa- den takip ediyor. Herkes art›k lar›n› vurguluyor: “Markan›n ileti-
t›n almam›fl, bu kez sosyal med- birkaç yere birden ayn› anda fliminde medya planlama ve sat›n
yada yakalam›fl›z, görmüfl, yine odaklanabiliyor.” almas›ndan, halkla iliflkilere, rek-
almam›fl, bir baflka sitede ilk Elvan Gültekin, MediaCom’un lam ajans›ndan dijitale kadar her
gördü¤ü banner’a t›klam›fl alm›fl dijitalde hizmet fark›n› flöyle ajans›n ayr› önemi var. Global
kullan›c›. ’Kullan›c›n›n sat›n al- özetliyor: “Oldukça güçlü bir glo- markalar›n bu konuda fark›ndal›-
ma yolculu¤unu gösteren bir ha- bal networkümüz var, yerelde de ¤› sözkonusu. ‹letiflim bir bütün.
rita ç›kart›yoruz. Bu çal›flma yapt›¤›m›z araflt›rmalar ve bilgi Global bir markayla çal›flt›¤›m›z-
müflterilerimize art› de¤er kat›- birikimimiz sözkonusu. Her ça- da bütün ajanslar bir masa etra-
yor, böylece nereye ne kadar pa- l›flmam›zda ciddi bir veri biriki- f›nda oturuyoruz, hep birlikte
ra harcamalar› gerekti¤ini müfl- miyle yola ç›k›yoruz. Dijital ala- stratejiyi belirliyoruz ve bir sinerji
teriye söylüyoruz, yol gösterici n›n tüketiciler taraf›ndan nas›l ortaya ç›k›yor.”
oluyoruz. Bütçelerini en efektif
flekilde kullan›yoruz.”
Gökçek, müflterilerinin sat›fl
ve pazarlama hedeflerine uygun
hizmetler sunduklar›n› dile geti-
riyor: “Müflteri bize bu bütçeyle
yaln›zca sat›fl yapmak istedi¤ini
belirtiyor, ‘Sat›fl haricinde para-
m› harcamak istemiyorum’ diyor.
Diyelim ki buzdolab› sat›yor, biz
de diyoruz ki ‘Biz buzdolab›n› sa-
taca¤›z, sen de her sat›fl üzerin-
den bize bir komisyon verebilir-
sin. Sat›lan buzdolab›n›n komis-
yonu karfl›l›¤›nda müflteriden
bütçe al›yoruz. Buna affiliate
marketing deniliyor. Bu ifli yapan
birçok teknoloji flirketi var, ancak
markalarla teker teker anlaflma
yap›l›yor, o zaman da bir sat›fl ol-
Mart 2015 KobiEfor 65