Page 64 - KobiEfor_Mart_2015
P. 64
AJANS
Global ajans›n
dijital hizmet fark›;
MediaCom
Türkiye’nin ilk medya planlama ve sat›nalma ajanslar›ndan MediaCom,
dijital alanda da iddial›. Organizasyonel yap›s›n› ba¤l› bulundu¤u networkle
birlikte de¤ifltiren ve gelifltiren MediaCom, çal›flt›¤› reklamverenlere
sundu¤u rekabet avantaj›yla farkl›lafl›yor.
B irçok ulusal ve uluslara- tor U¤ur Gökçek, GroupM bün- sa¤lad›¤› avantajlardan sözedi-
yesinde ulusal ve uluslararas›
yor: “Group M bünyesindeki 4
ras› markaya hizmet ve-
ren MediaCom Türkiye
ajansla hizmet sundu¤u marka-
markalara medya planlama ve
ofisi, 1995 y›l›ndan bu
yana MediaCom networ- sat›nalma hizmetini dijital alan- lara daha uygun fiyatlarla medya
da 12 kiflilik çekirdek bir ekiple
planlama ve sat›nalma olana¤›
künün h›zl› ve büyüyen bir parça- verdiklerini anlat›yor. Bunun ya- sunuyor. Yaklafl›k yüzde 30’luk
s›. 89 ülkede 106 ofisiyle hizmet n›s›ra yine grup çat›s› alt›nda bir fiyat indirimi sa¤l›yoruz.”
veren, dünyan›n en büyük strate- Google performans çal›flmalar›- MediaCom’un hizmet sundu-
jik medya planlama ve sat›nalma n› yürütmek amac›yla 30 kiflilik ¤u 80 marka ile çal›flt›klar› bilgi-
flirketlerinden biri olan Media- bir performans ekibi, 4 kiflilik sini veren Gökçek, global bir
Com, 13 milyar dolar›n üzerinde- bir sosyal medya ekibi, 20 kiflilik ajans olman›n avantaj›n› müflte-
ki küresel cirosuyla reklamveren ve 4 kiflilik baflka ekiplerle de rilerine yans›tt›klar›n› belirtiyor:
firmalar›na medya çözümleri su- çal›flmalar›n› desteklediklerini “Dünyada denenmifl, baflar›l› ol-
nuyor. Avrupa’da 1986’da kuru- aktaran Gökçek, 2010’dan bu mufl ve kabul görmüfl uygula-
lan MediaCom, WPP Holding yana dijital bölümde hizmet ver- malar› da Türkiye’de müflterile-
bünyesindeki flirketlerden. Dün- diklerini, aktif büyümelerinin ise rimize sunarak farkl›lafl›yoruz.
yadaki her 3 reklamdan birini dijital pazar›n h›zla büyümesine Müflterilerimize dijital alanda;
temsil eden WPP Holding’in ileti- parelel, son 2-3 y›lda oldu¤unu kurumsal iletiflimden, dijital
flim alan›nda hizmet veren flir- söylüyor: “Geliflen dijital trend- medya planlama ve sat›n alma,
ketlerinin yönetimi için kurulan leri markalar›m›za anlat›yor, di- sosyal medyas›n›n yönetimine
GroupM bünyesinde ise Mind- jital alanda markaya fayda sa¤- kadar her alanda birden 360 de-
share, Mediaedge:cia, Media- layacak en efektif mecra at›l›m- rece ve entegre hizmetler sunu-
Com ve MAXUS yeral›yor. Media- lar›n› onlara sunuyoruz.” yor, fleffaf çal›fl›yoruz.”
Com’un iddias›n› MediaCom diji- Günümüzde dijital medya
tal bölümün bafl›ndaki yönetici- planlama ve sat›nalman›n bir Müflteriyi Quisma ile
lerden Elvan Gültekin ve U¤ur marka için önemine dikkat çeken yakalamak
Gökçek ile konufltuk. Gökçek, GroupM çat›s› alt›nda Markalar›n geliflimine ve bü-
MediaCom Interaction Direc- hizmet sunman›n müflterilerine yümesine fayda sa¤layacak en
64 KobiEfor Mart 2015