Page 126 - KobiEfor_Subat_2015
P. 126

UZMAN                      ‹fl Görüflmesinde Yap›lan 10 Hata


                                    ‹  fl görüflmesine davet edilmeniz    oldu¤unu ve bu konuda dürüst dav-
                                       çok önemli bir aflamad›r. Bu
                                                                        rand›¤›n›zdan emin olunuz.
                                                                        6- ‹steksiz ve ilgisiz görünmek:
                                       aflamada kendinizi ifade etme ve
                                       tan›tma f›rsat› yakalam›fl olur-
                                                                        yan bir flekilde isteksiz yaklafl›p,
                                       sunuz. Bu görüflme sürecinde      So¤uk, mesafeli veya dostça olma-
                                     yap›lan en önemli 10 hata.         yeterli derecede gülümsemeye-
                                     1- ‹flyeri hakk›nda bilgi sahibi ol-  rek, ilgisiz veya s›k›lm›fl, yorgun
                                     mamak: Görüflme öncesi, görüfl-      bir görüntü sergilememelisiniz.
                                     me yapaca¤›n›z iflyeri hakk›nda     Biraz da olsun heyecanl› görün-
                                     araflt›rma yapmal›s›n›z. ‹flyeri hak-  mek kimseyi rahats›z etmez. Fakat
                                     k›nda edinebilece¤iniz bilgi, ilk ön-  heyecan ve stresi birbirine kar›fl-
                                     ce sizin o iflyerini isteyip istemedi-  t›rmay›p, mümkün oldu¤unca so-
                                     ¤inizi konusunda fikrinizin olufl-  ¤ukkanl› olunuz.
                                     mas›n› sa¤layacakt›r. Ayr›ca gö-   7- Ücret konusunda aceleci dav-
                                     rüflme s›ras›nda “neden o iflyerin-  ranmak: ‹lk görüflmede iflveren
                                     de çal›flmak istedi¤iniz” ile ilgili  ücret konusunu aç›ncaya kadar
                                     soru sorulur ise kendinizden daha  ücret konusunu gündeme getir-
             KADR‹ DEM‹R             emin cevap vermeniz için altyap›   meyiz. Ücreti ilk soran siz olursa-
                                     haz›rlam›fl olursunuz.              n›z iflten çok paras›yla ilgilendi¤i-
            kadri.demir@poldy.com.tr
                                     2- Görüflmeye geç kalmak:  Çok      niz izlenimini verecektir. Di¤er
                                     önemli bir mazeretiniz yok ise gö-  yandan daha önceki iflinizde ald›-
            ‹fl görüflmesinde          rüflmeye geç kalmamal›s›n›z. ‹n-    ¤›n›z ücret konusunda da gerçek-
                                     ternette görüflmeye gidece¤iniz     leri söyleyiniz. Çünkü olas› iflvere-
           yap›lan en önemli         flirketin web sitesinde kroki var ise  ninizin eski ücretinizi ö¤renmesi
              10 hata: “‹flyeri       gitmeden önce hangi yollardan ve   çok zor olmayacakt›r.
                                     hangi ulafl›m araçlar› ile nas›l gi-  8- Fazla gevezelik ederek gere-
              hakk›nda bilgili       dece¤inizi ö¤reniniz. Geç kalma ih-  ¤inden fazla konuflmak: Görüflme
                     olmamak.        timalini de düflünerek görüflme      yapan kiflinin size ne sordu¤unu,
                                     saatinden 10-15 dakika öncesinde   ne ö¤renmek istedi¤ini iyi analiz
              Görüflmeye geç          haz›r bulununuz.                   edip yerinde yan›tlar veriniz. Gö-
              kalmak. Uygun          3- Uygun olmayan k›yafet ve d›fl    rüflme yapan kifliden fazla konufl-
             olmayan k›yafet         görünüfl: Görüflme s›ras›nda karfl›   ma çabas›nda bulunmay›n›z.
                                     tarafta yarataca¤›n›z ilk izlenim  9- Baflar›lar›n›z› ve deneyimleri-
              ve d›fl görünüfl.        çok önemlidir. K›l›k, k›yafetiniz ve  nizi iyi anlatamamak: Görüflme s›-
              Cep telefonunu         saç›n›z›n birbiri ile uyumlu olmas›-  ras›nda daha önceki iflyerinizde
                                     na özen gösteriniz. Profesyonel ve  baflvurdu¤unuz pozisyon ile ilgili
                kapatmamak.          temiz bir k›yafet ile bak›ml› bir gö-  benzer deneyimler var ise yapm›fl
            Yalan söylemek.          rünüfl tercih etmeniz sizin için art›  oldu¤unuz baflar›l› projelerinizi ve
                                     sa¤layacakt›r.                     örnekleri sunmal›s›n›z. Unutmay›-
              ‹steksiz, ilgisiz      4- Cep telefonunu kapatmamak:      n›z ki iflverenler genelde alacak ol-
            görünmek. Ücret          ‹fl görüflmesi öncesinde telefonu-   duklar› kiflilerin kendi flirketlerine
               için acelecilik.      nuzu sessize almal›s›n›z. Unutma-  katk›da bulunmas›n›, maliyetleri
                                     n›z ve telefonunuz çalmas› duru-   düflürmesini ve verimlili¤i art›rma-
            Fazla konuflmak.          munda özür dileyerek hemen tele-   s›n› isterler.
                    Kendini iyi      fonunuzu kapat›n›z veya sessize    10- ‹fli istedi¤inizden emin olma-
                                     al›n›z. Sonras›nda ifl görüflmesine  mak: Ne tür bir ifl arad›¤›n› bilme-
           anlatamamak. ‹fli          kald›¤›n›z yerden devam ediniz.    mek, ifl arayanlar›n karakteristik bir
          istedi¤inden emin          5- Yalan söylemek: Özgeçmiflinize   ölümcül günah›d›r. Baz› yeni me-
                                     yazd›¤›n›z ya da ifl görüflmesi s›ra-  zunlar bir iflyerinde çal›flmay› çok
                   olmamak.”         s›nda verdi¤iniz her türlü yalan bil-  istedikleri zaman ifl için uygun olup
                                     gi zamanla anlafl›lacakt›r. ‹fle al›n-  olmad›klar›na bakmadan o flirkette
                                     san›z dahi yalan bilgi verdi¤iniz ö¤-  hangi pozisyon bofl olursa özgeç-
                                     renildi¤inde iflten ç›kar›lman›z için  mifllerini gönderirler. Oysa özgeç-
                                     bir sebep olacakt›r. Vermifl oldu-  miflinizi, sadece e¤itim ve becerile-
                                     ¤unuz bilgilerin her zaman do¤ru   rinize uygun ifller için yollamal›s›n›z.


           126 KobiEfor fiubat 2015
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131